hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > رسیدن به امنیت غذایی در کنار اقتدار نظامی، امنیت ملی ما را رقم می‌زند

رسیدن به امنیت غذایی در کنار اقتدار نظامی، امنیت ملی ما را رقم می‌زند

ایسنا/لرستان مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی گفت: رسیدن به امنیت غذایی در کنار اقتدار نظامی، امنیت ملی ما را رقم می‌زند و لرستان نقش خود را در این جایگاه باید تعریف و تعیین کند.

هوشنگ محمدی،  در آیین تکریم و معارفه روسای سازمان جهاد کشاورزی لرستان که در سالن اجلاس این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: به برکت این نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز از اقتدار نظامی عبور کردیم و در حال برنامه‌ریزی برای رسیدن به اقتدار غذایی هستیم.

وی با بیان اینکه امروز در دنیا و کشورهای همسایه در حوزه اقتدار نظامی، حرف برای گفتن داریم و قطعا درحوزه غذایی و امنیت پایدار غذایی نیز حرف برای گفتن خواهیم داشت و براین اساس برنامه‌ریزی دولت سیزدهم  در بخش کشاورزی رسیدن به اقتدار غذایی است، بیان کرد: اقتدار غذایی ارزآوری، ایجاد شغل پایدار و امنیت غذایی را به همراه دارد.

لرستان نقش خود را در تامین امنیت غذایی  تعریف و تعیین کند

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی گفت: رسیدن به امنیت غذایی در کنار اقتدار نظامی، امنیت ملی ما را رقم می‌زند و لرستان نقش خود را در این جایگاه باید تعریف و تعیین کند.

محمدی با بیان اینکه  باید همه کمک کنند لرستان به حق خود برسد، افزود: در برنامه تحولی کشاورزی در دولت سیزدهم باید برش استانی این برنامه در لرستان تدوین شود.

وی با تاکید براینکه در بحث کشاورزی لرستان متعلق به کل کشور است، بیان کرد: لرستان در تولید حبوبات رتبه نخست کشور را دارد و نگاه دست‌اندرکاران و برنامه‌ریزان نگاهی ملی است و وزارتخانه در کنار استان‌ها خواهد بود.

در حوزه‌های مختلف امنیت غذایی به خوداتکایی و خودکفایی برسیم

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: در جهاد کشاورزی، `"ما می‌توانیم"` را لمس می‌کنیم و شعار `"همه با هم" چه تولیدکننده، کارمند، مهندسین کشاورزی، تعاونی و تشکل‌ها`  باید  به امنیت غذایی  و در حوزه مختلف امنیت غذایی به خوداتکایی و خودکفایی برسیم.

محمدی با اشاره به  اینکه به همت همه کشاورزان راه درازی در پیش داریم و به فکر رسیدن به امنیت غذایی پایدار هستیم، افزود: ۹۵ درصد امورات بخش کشاورزی در دست مردم است و باید در کنار مردم باشیم و در حال حاضر  بیش از  ۴.۵ میلیون  بهره‌بردار کشاورزی در سطح کشور داریم و باید این کلمه بهره‌بردار حذف شود چرا که همه کشاورزان تولیدکننده هستند و برای کشور زحمت می‌کشند که باید از حق و حقوق آنان دفاع و عدالت را برقرار کنیم، در تولید و مصرف باید عدالت را رعایت کنیم.

وی در اکثر استان‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم و هنگامیکه که کشاورز می‌خواهد انبار و سردخانه‌ای ایجاد کند موانعی را ایجاد می‌کنیم، عنوان کرد:  نگاه ما به جهاد کشاورزی تحول گرایانه است و مصمم به مانع‌زدایی  هستیم.  

بخش کشاورزی به تنهایی می‌تواند سرمایه‌های اجتماعی را برای نظام تقویت کند 

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه بخش کشاورزی به تنهایی می‌تواند سرمایه‌های اجتماعی را در نظام تقویت کند، افزود: در جهاد کشاورزی برنامه‌های علم پشتیبان را داشته باشیم و کرامت انسانی و تولیدکنندگان را رعایت کنیم.

محمدی ادامه داد: اگر امروز ۱۲۵ تا ۱۳۰ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی در کشور داریم همه اینها دسترنج تولیدکنندگان بخش کشاورزی است و آنها ولی نعمت ما در عرصه تولید هستند.

وی  با تاکید براینکه با علم‌پشتیبان می‌توانیم بسیاری از کارها را به انجام برسانیم و کرامت انسانی را برای مصرف کننده هم حفظ کنیم، ادامه داد:سال گذشته یک کیلو مرغ در سردخانه‌های ذخیره‌ای لرستان نداشتیم و امروز ۱۵۰۰ تن ذخیره داریم.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: نمی‌خواهیم بگوییم دولت گذشته کاری نکرده است اما نمی‌گوییم انبارها را خالی تحویل گرفتیم،  یادمان نرفته به صف ایستادیم، پس می‌شد هوشمند توزیع کرد، می‌شد کرامت انسانی را حفظ کرد و می‌شد   اجازه نداد دشمن از این تحریم‌های ظالمانه‌اش سو استفاده کند.

محمدی بیان کرد: می‌شود کرامت مردم را حفظ کرد و اجناسی که به صورت یارانه‌ای توزیع می‌شود را می‌توانستیم جلوی در خانه به مردم تحویل دهیم  که در شهرهای بزرگ این اتفاق افتاده است.

وی در ادامه با بیان اینکه برای سازمان جهاد کشاورزی لرستان ۷ تا ۸ نفر را روی میز داشتیم و اسفندیار حسنی مقدم جزو گزینه‌ها بود که در این بررسی‌ها بود تا بتوانیم از ظرفیت وی استفاده کنیم، افزود: در سطح‌ملی از ظرفیت این برادر علمی و دانشمند استفاده خواهیم کرد.

مدیرکل هماهنگی امور استان‌های وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: در انتخاب افراد خیلی از موارد، موضوعات و شاخص‌های مختلفی را مدنظر قرار دادیم،  نگاه راهبردی، مقبولیت عمومی، محبوبیت عمومی توان حله مسئله‌های بخش کشاورزی و امیدوار بودن برای تحولات، پاک دستی و فساد ستیزی جزو شاخص‌های ماست که در کمیته انتصابات آنها را مدنظر قرار دادیم.

محمدی تصریح کرد: همه گزینه‌های مطرح شده لیاقت و شایستگی برای این مسئولیت داشتند اما در نهایت به آقای شاهرخی رسیدیم که از جنس مجموعه سازمان هم هستند انتخاب شدند.

وی گفت: برنامه محوری جهاد کشاورزی ایجاد سامانه کشاورزی برای داشتن اطلاعات کامل حوزه کشاورزی است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد