hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > نیاز ۲۰۰۰ میلیاردی سد نرماب برای بهره برداری

نیاز ۲۰۰۰ میلیاردی سد نرماب برای بهره برداری

ایسنا/گلستان استاندار گلستان با اشاره به اینکه برای اتمام پروژه ساخت و راه اندازی سد نرماب نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم، گفت: امیدواریم در سفر رئیس جمهور به استان مصوبات خوبی در این حوزه داشته باشیم.

علی محمد زنگانه در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه بازدید از سد نرماب شهرستان مینودشت، اظهار کرد: سد نرماب یکی از پروژه های حیاتی و زیرساختی در استان است که با توجه به اهمیت آن از اصلی ترین پروژه ها در سفر ریاست جمهوری خواهد بود.

وی با بیان اینکه تاکنون اقدامات خوبی در جهت اتمام پروژه سد نرماب انجام شده اما تکمیل این پروژه بسیار مهم به دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: در سفر ریاست جمهوری به استان تلاش می کنیم تا مصوبات خوبی برای تأمین منابع باقی مانده برای تکمیل این سد را از طریق منابع نقدی، اوراق و تهاتر نفت اخذ کنیم.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: تاکنون از سه رودخانه که تأمین کننده سد هستند کانالهای چند کیلومتری احداث شده، بدنه سد بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته و میزان پیشرفت فیزیکی سد مطلوب است.

زنگانه با بیان اینکه اتمام سد نرماب به تأمین آب شرب، صنعت و کشاورزی بیش از ۵۵۰ هزار نفر از مردم استان خصوصا در شهرهایی که با تنش آبی مواجه هستند کمک بزرگی خواهد کرد، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با تشریع روند ساخت این پروژه بزرگ به رفع تنش آبی به ویژه در تابستان ها کمک کنیم.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا استاندار گلستان در معیت مدیر کل بازرسی، مشاور ارشد استاندار، نماینده مردم شرق گلستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار مینودشت و مدیرکل آب منطقه ای گلستان از روند ساخت سد نرماب بازدید کرد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد