hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ورود نوزادان به لیست فوتی‌ها/ صدای سرفه‌ها را کسی نمی‌شنود

ورود نوزادان به لیست فوتی‌ها/ صدای سرفه‌ها را کسی نمی‌شنود

موج ششم کرونا با وجود تلفات و موارد بالای ابتلا اما نه از سوی مسئولان و نه مردم کرمان جدی گرفته نمی‌شود این در حالیست که سن فوتی‌های کرونا در استان کاهش یافته است.

بازار مملو از جمعیت است و در پارکینگ‌های اطراف بازار بزرگ کرمان جای پارک یافت نمی‌شود، با کمی دقت می‌توان پلاک خودروهای استان‌های مجاور و شهرستان‌های مختلف استان را که برای خرید عید به بازار کرمان مراجعه کرده‌اند مشاهده کرد، رستوران‌ها و اغذیه فروشی مملو از جمعیت است و مردم بدون ماسک پشت میزها در حال صرف غذا هستند.

در راسته بازارهای کرمان جمعیت آنقدر زیاد است که به سختی می‌توان جایی پیدا کرد که خالی از جمعیت باشد.

مغازه‌ها مملو از کودکانی است که با خوشحالی لباس‌های عید را خریداری می‌کنند و به سادگی می‌توان فهمید که نیمی از مردم از ماسک استفاده نمی‌کنند

مغازه‌ها مملو از کودکانی است که با خوشحالی لباس‌های عید را خریداری می‌کنند و به سادگی می‌توان فهمید که نیمی از مردم از ماسک استفاده نمی‌کنند.

دور همی ها در حال برگزاری است و مراسم جشن و ختم با جمعیت بالا در حال برگزاری می‌شود، نه کسی هشدار می‌دهد و نه اراده‌ای برای رعایت پروتکل‌های وجود دارد، عادی انگاری فقط مختص مردم نیست، در ادارات کرمان نیز می‌توان تراکم بالای جمعیت را مشاهده کرد، همه کارمندان در ادارات حضور دارند و برای انجام امور اداری مردم گاهاً مجبورند ساعت‌ها در صف در انتظار باشند.

ورود نوزادان به لیست فوتی‌ها/ صدای سرفه‌ها را کسی نمی‌شنود

برگزاری جلسات، اداری مصاحبه‌های مطبوعاتی، کنفرانس‌ها، بازدیدهای مسئولان استان از مناطق مختلف انجام می‌شود و تنها اقدامی که دیده می‌شود استفاده از ماسک در این جلسات است.

مسافران امیکرون سوغات آورده‌اند

مراکز پزشکی کرمان نیز مملو از بیمار است، از استان‌های مختلف مردم در حال رفت و آمد هستند نه کنترلی وجود دارد و نه حتی تذکری داده می‌شود. هیچ کنترلی در خصوص تزریق واکسن نیز توسط مسافران انجام نمی‌شود و همه چیز در حد حرف است.

موارد ابتلاء به امیکرون در خانواده‌های کرمانی بالاست و کافیست پرس و جو کنید تا ببینید که در خانواده تعداد بالایی از اعضای خانوار بیمار هستند.

صدای سرفه‌های خشک به گوش می‌رسد اما گویی نه مسئولان می‌شوند و نه مردم دیگر اعتنایی به وضعیت موجود دارد.

افزایش تعداد موارد بستری و کاهش سن فوتی‌ها

تعداد بستری‌های بیماران کرونایی طبق آخرین آمار به ۴۲۴ نفر رسیده است که با تست مثبت کرونا بستری شده‌اند و البته تعداد قابل توجهی دیگر از بیماران مشکوک به کرونا در مراکز درمانی بستری هستند.

متأسفانه روز گذشته تعداد فوتی‌های کرونا در کرمان به ۶ نفر رسید که یک نوزاد ۵ ماهه در بین آنان بود و روز پنجشنبه نیز یک جوان ۲۵ ساله در لیست افراد فوت کرده بود.

نه رفتار مسئولان نشان از این دارد که استان کرمان در وضعیت قرمز قرار داد و نه مردم؛ همچنین الگو برداری مردم از مسئولانی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند، اوضاع را پیچیده‌تر کرده است.

از هر فردی می‌پرسیم که چرا پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کند می‌گوید اگر وضعیت بحرانی بود مسئولان اول رعایت می‌کردند. وقتی محدودتی وجود ندارد یعنی اینکه این بیماری جدی نیست.

۱۷ شهرستان کرمان قرمز شدند

بر اساس آخرین نقشه رنگ بندی کشور کرمان سرخ‌تر از هفته قبل شده است و دیگر اثری از رنگ آبی در کرمان دیده نمی‌شود.

۱۷ شهرستان کرمان در وضعیت قرمز قرار دارد، ۴ شهر رنارنجی و ۲ شهر هم زرد است که بنا به پیش بینی مسئولان روند سعودی بیماری در کرمان در روزهای اتی ادامه دارد و به زودی رنگ زرد هم از نقشه استان حذف می‌شود.

کرمان، زرند، کوهبنان، رفسنجان، شهربابک، سیرجان، بردسیر، رابر، بافت، ارزوئیه، جیرفت، بم، نرماشیر، رودبار جنوب، کهنوج، منوجان و قلعه گنج در وضعیت قرمز هستند.

راور، فاریاب، انابر و عنبرآباد در وضعیت نارنجی قرار دارند و فهرج و ریگان نیز در وضعیت زرد قرار دارند که البته روند بستری و ابتلاء در این شهرستان‌ها هم در حال افزایش است.

اطلاع رسانی اشتباه مسئولان و کارشناسان مردم را گیج کرده است

اطلاع رسانی اشتباه مسئولان و کارشناسان پزشکی در خصوص اینکه امیکرون یک سرماخوردگی عادی است موجب شده مردم این موج بیماری را جدی نگیرند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با مهر ضمن گلایه از عادی انگاری‌ها در همه سطوح گفت: مردم باید توجه داشته باشند که روند بستری و ابتلاء به کرونا در کرمان بسیار زیاد است و این بیماری وقتی در حجم بالا شیوع می‌یابد می‌تواند مشکلات زیادی در جامعه ایجاد کند.

سعید صحبتی ادامه داد: برای پوشش واکسیناسیون کار تزریق واکسن به کودکان بالای ۵ سال نیز شروع شده است اما روند تزریق واکسن به افرادی که مشمول دز سوم می‌شود کند پیش می‌روند و این مساله نیز به دلیل استقبال اندک مردم است.

برای پوشش واکسیناسیون کار تزریق واکسن به کودکان بالای ۵ سال نیز شروع شده است اما روند تزریق واکسن به افرادی که مشمول دز سوم می‌شود کند پیش می‌روند و این مساله نیز به دلیل استقبال اندک مردم است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: افرادی که دز سوم را تزریق می‌کنند ۹۵ درصد احتمال مرگ و میر بر اثر کرونا را کاهش می‌دهد و احتمال بستری هم ۸۰ درصد کاهش می‌یابد اما مردم در این زمینه هنوز توجیه نیستند.

وی با ابراز تأسف از افزایش موارد بستری گفت: هر چه افراد بستری که اکثراً دارای بیماری زمینه‌ای هستند و یا سالمندند بیشتر می‌شود احتمال فوت هم بیشتر می‌شود و روز گذشته ۶ نفر در کرمان جان خود را از دست دادند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از مردم خواست از حضور در هر گونه تجمع غیرضروری جدا خودداری کنند و استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

قرنطینه بیماران جدی گرفته شود

صحبتی افزود: به دلیل اینکه محدودیت‌ها مشکلات اقتصادی در پی دارند محدودیت‌ها کمتر شده است اما از مردم می‌خواهیم حداقل دستور العمل را جدی بگیرند، به خصوص استفاده از ماسک بسیار اهمیت دارد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: کادر درمان به شدت تحت فشار قرار گرفته‌اند و برخی از کادر نیز خود گرفتار بیماری شده‌اند در این شرایط مردم باید با اقدامات پیشگیرانه احتمال بستری را کاهش دهند.

وی با اشاره به اینکه افرادی که امیکرون گرفته‌اند همچنان مستعد بیماری هستند گفت: قرار گرفتن در قرنطینه توسط افراد بیمار و استفاده از ماسک پس از بهبود بسیار مهم است.

وی گفت: بیمارستان‌ها در آماده باش کامل قرار دارند اما حضور گسترده مردم برای خرید عید و ادامه دور همی ها بسیار نگران کننده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد