hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > پذیرش دانشجو در رشته برنامه‌ریزی آموزش فنی و حرفه ای

پذیرش دانشجو در رشته برنامه‌ریزی آموزش فنی و حرفه ای

معاون آموزش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از تأئید و تصویب رشته برنامه ریزی آموزش فنی و حرفه ای در شورای برنامه ریزی درسی و آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد و گفت این رشته در مقطع کارشناسی ارشد و در دانشگاه فردوسی مشهد ایجاد شد.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، پیرو تفاهم نامه معاونت آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و دانشگاه فردوسی مشهد و به همت دفتر راهبری اجرای آموزش این سازمان، رشته «برنامه ریزی آموزش فنی و حرفه ای» در مقطع کارشناسی ارشد با تصویب شورای برنامه ریزی درسی و آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در دانشگاه فردوسی مشهد ایجاد شد.
شاه پسند معاون آموزش سازمان در این باره گفت: دانشگاه فردوسی مشهد از سال آینده نسبت به جذب دانشجو از بین دانش آموختگان مقطع کارشناسی ارشد رشته علوم تربیتی و زیرمجموعه های آن و نیز دانش آموختگان سایر رشته ها اقدام خواهد کرد.
وی ادامه داد: رشته برنامه ریزی آموزش فنی و حرفه ای در راستای تحقق اهدافی چون ایجاد هماهنگی و تعامل بین نظام جامع آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی با سایر نظام های آموزشی و اقتصادی برای افزایش نقش آموزش و تربیت فنی، حرفه ای و مهارتی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، هماهنگی و ارتباط متقابل برنامه ریزی، سیاست گذاری استراتژی های راهبردی در حوزه آموزش فنی و حرفه ای و همچنین اقتصاد آموزش فنی و حرفه ای، زمینه سازی برای ایجاد نظام صلاحیت حرفه ای و همچنین تربیت مدیران و کارشناسان ارشد برای سطوح مختلف آموزشی، اداری و سازمانی ایجاد شده است.
معاون آموزش سازمان بیان کرد: دانش آموختگان رشته برنامه ریزی آموزش های فنی و حرفه ای دارای توانمندی هایی از جمله ایفای نقش به عنوان مدیران مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی، غیردولتی، کارشناسان سازمان های متولی ارائه دهنده آموزش فنی و حرفه ای، برنامه ریزی آموزش فنی و حرفه ای در آموزش رسمی و غیررسمی به تفکیک جامعه هدف و ایفای نقش به عنوان ارزیابان و ناظران و رابطان آموزش فنی و حرفه ای در مجامع ملی و بین المللی می شوند.
وی مدیریت بنگاه های اقتصادی و آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای، طراحی برنامه درسی و دوره آموزش فنی و حرفه ای، تدوین سرفصل و محتوای دوره های آموزشی مختلف فنی و حرفه ای و ارزیابی اثربخشی دوره های آموزش فنی وحرفه ای را از دیگر اهداف پیش بینی شده برای این رشته بیان کرد.
به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، تا پیش از این رشته ای تحت عنوان «آموزش های فنی و حرفه ای» در نظام آموزش عالی تعریف نشده بود که با تصویب وزارت علوم، این رشته به نظام آموزش عالی راه یافت.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد