hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > بلاتکلیفی فرودگاه کلاله مصداق اتلاف بیت المال است/ نرماب مطالبه مهم گلستان در سفر رئیس جمهور

بلاتکلیفی فرودگاه کلاله مصداق اتلاف بیت المال است/ نرماب مطالبه مهم گلستان در سفر رئیس جمهور

نماینده مردم مینودشت، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر چنین ظرفیت ارزشمند فرودگاه کلاله بلااستفاده باقی بماند مصداق کامل اتلاف و اهمال کاری در بیت المال است.

رضا آریان پور صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به آخرین وضعیت سد نرماب اظهار کرد: در حال حاضر این سد بزرگترین پروژه در دست اجرای استان گلستان است و همه به ویژه مجمع نمایندگان گلستان برای اجرای آن اهتمام دارند چراکه فواید آن به کل استان می رسد.

وی افزود: پروژه سد نرماب تاکنون پیشرفت خوبی داشته و تا سال ۹۰، ساخت سد پیشرفت ۹۲ درصدی داشت اما مسائلی اعم از استملاک اراضی اطراف، راه اندازی تصفیه خانه، سیستم انتقال آب کشاورزی، جابه جایی و کوچاندن روستاهای اطراف به بودجه های کلانی نیاز دارد که براساس آخرین برآوردها دو هزار میلیارد تومان اعلام شده بود.

نماینده مردم مینودشت، کلاله و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: پیگیری هایی زیادی در خصوص تکمیل سد نرماب از سوی مسئولان صورت گرفت، همچنین نشست های متعددی  با وزیر نیرو داشتیم و در بازدید روز گذشته استاندار گلستان از سد نرماب مقرر شد که این پروژه در سفر رئیس جمهور به گلستان به عنوان یکی از مطالبات مهم استان مطرح شود و امیدوارم در سفر استانی رئیس جمهور بودجه خوبی برای تکمیل آن مصوب شود.

آریان پور به آخرین وضعیت فرودگاه کلاله اشاره کرد و توضیح داد: فرودگاه کلاله هفت شهرستان شرق گلستان را پوشش می دهد و از پول بیت المال میلیاردها تومان اعتبار برای آن هزینه شده و بهترین اراضی برای ساخت فرودگاه به کار گرفته شده است حال اگر چنین ظرفیت ارزشمندی بلااستفاده باقی بماند مصداق کامل اتلاف و اهمال کاری در بیت المال است.

وی تأکید کرد: یکی از موضوعات اصلی فرودگاه کلاله جایگاه سوخت است و در این خصوص پیگیری هایی را در سطح ملی داشتیم که حتی به دفتر رئیس محترم جمهور کشید و این پروژه نیز جزو مطالبات مهم سفر رئیس جمهور به گلستان قرار گرفت تا شاهد توسعه فرودگاه، راه اندازی و استفاده بهینه از آن در استان گلستان باشیم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در ادامه به جولان سویه اُمیکرون اشاره کرد و گفت: سویه اُمیکرون قابلیت سرایت بالایی دارد اما سطح درگیری کمتری دارد و سطح بیماری در اکثر افراد مانند یک سرماخوردگی ساده است گرچه موارد بستری در کودکان گزارش شده است.

آریان پور یادآور شد: خوشبختانه با پیگیری های انجام شده با راه اندازی بیمارستان مراوه تپه ظرفیت تخت های شرق گلستان افزایش یافت، همچنین افزایش تجهیزات بیمارستانی در کلاله و مینودشت آمادگی خوبی را برای شرق گلستان در مقابله با کرونا به ویژه سویه امیکرون ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر طبق بررسی های انجام شده مشکل جدی در مراکز درمانی کلاله، مینودشت و مراوه تپه وجود ندارد، از طرفی با توجه به اینکه موارد ابتلای سویه امیکرون در کودکان و اطفال بیشتر است تعداد ان.آی.سی.یو در شرق گلستان با محدودیت همراه است که براساس پیگیری های انجام شده ان.آی.سی.یو شهرستان مینودشت تا قبل از سال جدید راه اندازی خواهد شد.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد