hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آغاز عملیات اجرایی ۴۸ طرح بزرگ صنعتی منجر به توسعه متوازن اقتصادی و صنعتی کشور می‌شود

آغاز عملیات اجرایی ۴۸ طرح بزرگ صنعتی منجر به توسعه متوازن اقتصادی و صنعتی کشور می‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آغاز عملیات اجرایی ۴۸ طرح بزرگ صنعتی منجر به توسعه متوازن اقتصای و صنعتی کشور می‌شود گفت: این اقدام مهم یکی از مسیرهای مهم دور زدن و خنثی کردن تحریم‌هاست.

«اصغر سلیمی» در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۴۸ طرح بزرگ صنعتی در کشور افزود: شعار و سیاست اصلی دولت سیزدهم  خدمت‌رسانی به مردم است و افتتاح این طرح ها به حل مشکلات مردم و اشتغالزایی کمک می‌کند.

سلیمی اقدام دولت در آغاز عملیات اجرایی ۴۸ طرح صنعتی در کشور را  مهم ارزیابی کرد و گفت: هرچه دولت بتواند طرح های صنعتی و بزرگ مادر را در کشور فعال کند وابستگی کشور کاهش می یابد و دستاوردهای مفیدی در حوزه رونق تولید و اشتغال عائد کشور می شود.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای  اسلامی ابراز امیدواری کرد که با اقدامات دولت سیزدهم در حوزه صنعت سال آینده شاهد رونق اقتصادی، اشتغال و رفع مشکلات معیشتی مردم باشیم.

وی افزود: تقویت طرح های داخلی یکی از پیشران های توسعه اقتصاد کشور است و رییس جمهور هم بارها اعلام کردند که با اتکا به ظرفیت‌های داخلی به دنبال حل مشکلات مردم هستیم و اقتصاد کشور را به مذاکرات پیوند نمی زنیم.

سلیمی با اشاره به تحریم های اعمال شده آمریکا علیه ملت ایران تصریح کرد: مقاومت و پایداری ملت ایران نشان داد که می توانیم به رغم مشکلات متعدد حوزه صنعت و تکنولوژی را ارتقا دهیم اگر چه در گذشته برخی از محصولات مصرف داخل از خارج وارد می‌شدند اما با اثربخشی توان علمی و فنی منابع داخلی، توانستیم علاوه بر خودکفایی و تامین نیاز کشور محصولات با کیفیت به بقیه کشورها صادر کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با توجه به سیاست‌های کلی نظام و دولت سیزدهم، جهش تولید و رشد اقتصادی هشت درصدی برای کشور بسیار حائز اهمیت است و آغاز عملیات طرح های صنعتی در کشور نشان می دهد که دولت به شعار سال رفع موانع تولید نگاه ویژه دارد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۴۸ طرح بزرگ صنعتی کشور می‌تواند منجر به توسعه متوازن اقتصادی و صنعتی کشور شود، تصریح کرد: با افتتاح طرح های یاد شده ضمن ایجاد اشتغال می توان به توسعه صنعتی کمک قابل توجه ای کرد و یکی از راه‌های مهم دور زدن و خنثی کردن تحریم‌هاست.

سلیمی افزود: آن طور که شواهد نشان می دهد بنای دولت سیزدهم مبنی بر خنثی‌سازی تحریم‌ها و توسعه اقتصاد است و با این اقدامات بزرگ و ماندگار در عرصه کار و تولید گام مهمی برای حل مشکلات اقتصادی کشور بر می دارد.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت دهه فجر گفت: آغاز عملیات اجرایی این طرح ها  پیام به کسانی است که تصور می‌کنند کشورمان به خاطر تهدیدها و تحریم‌ها دچار رکود شده است، اما این گونه نیست و ملت پایدار ایران همچون گذشته با صلابت مسیر روشن انقلاب اسلامی را ادامه می دهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایط فعلی کشور باید شرکت‌های بزرگ صنعتی، بانک‌ها و بخش خصوصی فعال تر شوند و با هماهنگی بیشتر و کمک به دولت مشکل تولید و اشتغال در کشور را حل کنند.

وی با بیان اینکه ۴۸ طرح بزرگ صنعتی کشور در ۱۳ استان و ۲۷ شهرستان اجرا خواهد شد، گفت: با تدوین سند توسعه استان و سند اشتغال انتظار می‌رود که بتوانیم در بخش تولید و صنعت تحرک بیشتری را با هدف‌گذاری مشخص به وجود آوریم و با رونق اشتغال پایدار در روستا ها شاهد آبادانی کشور باشیم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مجلس در راستای هماهنگی با دولت برای مقابله با تحریم‌ها و حل مشکلات معیشتی قانون جهش تولید مسکن و قانون مجوز کسب و کار را تصویب کرد و وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اداری هم لازم است فعالیت اقتصادی را برای فعالان این عرصه تسهیل کنند و مجوزهای لازم را به سرعت صادر کنند تا بتوانیم شاهد رشد و رونق تولید در کشور باشیم.

منبع: irna-84644698

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد