hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > خواص سوره قصص و مهمترین فضایل آن

خواص سوره قصص و مهمترین فضایل آن

سوره قصص یکی از سوره های می باشد که داستان پیامبر را بیان می کند. در واقع سوره بیانگر زندگی حضرت موسی و فرعون می باشد و می تواند بیانگر درس های زیادی باشد و در ادامه شما رابا خواص سوره قصص آشنا خواهیم کرد.

سوره قصص یکی از سوره های قرآن می باشد که در رابطه با حضرت موسی و فرعون است. این سوره جز سوره های مکی می باشد یعنی در شهر مکه بر پیامبر نازل شده است و دارای ۸۸ آیه است. در ادامه شما را با خواص سوره قصص آشنا می کنیم.

خواص سوره قصص

این سوره بیست و هشتمین سوره قرآن کریم است و روایت ها نشان می دهند که هر کس این سوره را قرائت کند ده برابر تعداد کسانی که حضرت موسی علیه السلام را تایید کرده اند پاداش داده می شوند و تمامی فرشتگانی که در آسمان و زمین قرار دارند در روز قیامت به سود فرد شهادت می دهند که او راستگو و درستکار بوده است. خاصیت های این سوره که مربوط به حضرت موسی و فرعون می باشد بسیار زیاد است که در ادامه همه آن ها را برایتان بررسی خواهیم کرد.


شفا دادن بیماری ها

بر اساس آیات و روایاتی که از پیامبر اکرم به جا مانده است این سوره باعث شفای دردها خواهد شد در واقع برای اینکه از این هایده سوره قصص استفاده کنید باید آن را بنویسید و با آب بشویید تا همه دردها و ناراحتی هایتان به یک باره از بین بروند.

درمان درد های شکمی

امام صادق علیه السلام درخواست کردند که اگر سوره قصص را بنویسید و آن را در گردن فردی که دچار بیماری های شکمی و طحال میباشد آویزان کنید فرد بهبود می یابد.


درمان ترس ها

امام علی علیه السلام از اولین افرادی بودند که به پیامبر اکرم ایمان آوردند و جزء کاتبان و حافظان قرآن می باشند. در واقع از ایشان نقل شده است که برای ترس از سلطان و حاکم هفت بار باید آیه ۳۵ این سوره را قرائت کنید. در واقع بهتر از این دستور را در کنار رود روان بخوانید و زمانی که نماز شب شما به پایان رسید باید هفت بار این دستور را انجام داده تا بتوانید از شر و زیان حاکمان و سلطان های زمان خود در امان باشید تا آسیبی به شما وارد نشود. آیه ۳۵ سوره قصص عبارت است از :


بسم الله و بالله قَالَ سَنَشُدُّ عَضُدَکَ بِأَخِیکَ وَنَجْعَلُ لَکُمَا سُلْطَانًا فَلَا یَصِلُونَ إِلَیْکُمَا بِآیَاتِنَا أَنتُمَا وَمَنِ اتَّبَعَکُمَا الْغَالِبُونَ

رو به رو شدن با افراد ظالم

نمی خواهید با افراد ظالم روبرو شوید باید آیات ۶۸ تا ۷۰ سوره قصص را بخوانید. این کار را باید هفت بار پشت سر هم تکرار کنید و بعد از این که هفت بار این آیات را خواندید سه بار متن زیر را تکرار کنید :

اللهُ غالبُ أمْرِهِ

با استفاده از این این آیات و گفتن سه باره متن بالا می توانید از شر تمامی ظالمان زمان خود رهایی یابید و هیچ آسیبی به شما وارد نخواهد شد.

خواندن سوره قصص و رو به رو شدن با ظالمان

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد