hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > معرفی زیبایی روستای خرو نیشابور

معرفی زیبایی روستای خرو نیشابور

استان خراسان یکی از نواحی پر جاذبه کشورمان است، که هر ساله زائران زیادی از کشورهای مختلف و به ویژه شهرهای مختلف ایران جذب می کند. این استان علاوه بر جذابیت های مذهبی خود می تواند دارای جاذبه های تفریحی و توریستی نیز باشد. روستای خرو که یکی از نواحی ییلاقی در این استان به شمار می آید، و به عنوان ماسوله خراسان شناخته می شود، در این نواحی واقع شده است. این روستا بافت تاریخی و سنتی خود را حفظ کرده و به دلیل طبیعت سرسبز خود و جاذبه های فرهنگی اش شناخته شده می باشد.

معرفی زیبایی روستای خرو:

این روستای زیبا در شهر نیشابور واقع شده است. شهری که به دلیل برخورداری از بافت زیبای خود به عنوان ماسوله خراسان شهرت دارد. شما با سفر به این روستا می توانید معماری ایرانی را در طی ۱۰۰ سال اخیر مشاهده کنید. این روستای سرسبز محل رشد گیاهان و درختان متعددی است، و با وجود باغ های گوناگونی که در آن قرار دارد، اهمیت پیدا کرده است. این روستا از دیدنی های نیشابور می باشد.


این روستاکه در ارتفاعات طبس نیز قرار دارد، طبیعتی بکر و ویژه به خود اختصاص می دهد. این روستا با برخورداری از معماری پلکانی خود برای گردشگران جالب توجه است. در اغلب بخش های این روستا باغ های میوه می بینید، به ویژه باغ های آلو که بسیار مرغوب و باکیفیت هستند. این آلوها در ایران معروف می باشند، و این منطقه پایتخت آلوی ایران است. اگر از علاقه مندان به عکاسی هستید، چشم اندازهای این باغ ها برای عکاسی کردن مناسب هستند.





گذرگاه تاریخی خرو:

این گذرگاه یکی از بخش های قدیمی و تاریخی در روستا به شمار می آید. جاده ای که با توجه به اسناد موجود متعلق به قوم تاتار خواهد بود. در آن زمان این قوم بعد از تسلط به توس برای دستیابی به نیشابور از این گذرگاه حرکت می کنند. تعداد زیادی از نیروهای کشورمان در این جاده در مقابل مغول ها حفاظت کرده اند، و جان خود را از دست داده اند.


این جاده امروزه دارای چشم اندازهای بسیار زیبا و فوق العاده ای می باشد. شما برای گذر از این جاده باید از کوه ها و رودهایی که در مسیر وجود دارد عبود کنید. در این مسیر چشم اندازهای دلچسبی برای شما عزیزان وجود دارد، که می توانید از آن دیدن کنید. از سویی کوچه باغ هایی که در این روستا وجود دارند، برای گردشگران خاطره انگیز می باشند.


ماسوله خراسان:

همانطور که اشاره شد، روستای خرو به ماسوله خراسان شهرت دارد. دلیل این نامگذاری نیز بافت روستایی است، که همانند ماسوله پلکانی می باشد. این روستا دارای دو آبشار دیدنی بوده و شما می توانید از چشم اندازهای این آبشارها نیز دیدن کنید. این آبشارها حاصل پیوند چند رود به یکدیگر هستند. این منطقه به دلیل وجود آب و هوای مساعد نیز یک منطقه ییلاقی مناسب برای گردشگران است.


اگر از علاقه مندان به کوهنوردی هستید، می توانید سفری به این منطقه داشته باشید. ارتفاعات کوهستانی این منطقه نیز از چشم اندازهای ویژه و زیبایی برای علاقه مندان برخوردار می باشند. این روستا در حال حاضر از مکان های دیدنی خراسان برای گردشگران است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد