hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ضرورت مدیرت یکپارچه برای تحقق هدف نهایی سلامت

ضرورت مدیرت یکپارچه برای تحقق هدف نهایی سلامت

سلامت باید هدف اصلی برنامه‌ها باشد و برای رسیدن به این هدف باید از جزیره‌ای عمل کردن پرهیز کرد و مدیریت یکپارچه داشت




به گزارش صدا و سیما؛ ناهید خداکرمی در دومین همایش سلامت زنان و خانواده که امروز در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، گفت: اگر قابلیت‌های نیروی انسانی را شناسایی کنیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود و اکنون به دلیل برخی از سیاست‌ها، هزینه‌های تحمیلی بر سلامت افزایش پیدا می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه سلامت زنی که در خاش یا در شمال شهر تهران زندگی می‌کند، باید یکسان دیده شود گفت: در دوره‌ای ترس از انتقال نظرات بود، ولی امروزه هر زن ایرانی یک پزشک خانواده است و اگر زنجیره نظام ارجاع را درست کنیم بازدهی خوبی دارد و هزینه ها‌ی حوزه سلامت در طرح تحول کاهش پیدا می‌کند.
رئیس انجمن مامایی گفت: امروزه هدف اصلی کشور‌ها مراقبت‌های اولیه نیست؛ در اهداف توسعه پایدار، همه کشور‌ها تا سال ۲۰۳۰ ملزم ‏به دستیابی به پوشش همگانی سلامت هستند بنابراین منابع اقتصاد سلامت باید در مسیری قرار بگیرد تا تمام زنان از آن یکسان بهره‌مند شوند.
در ادامه این همایش دکتر نسرین سحرخیز، دبیر علمی همایش با بیان اینکه زنان رکن اساسی در انسجام و هسته اصلی رشد و پویایی خانواده هستند گفت: برای توانمند سازی زنان، سرمایه گذاری لازم را باید انجام دهیم.
سحرخیز افزود: سیاست گذاری باروری، بارداری و فناوری تشخیص و غربالگری زنان و یائسگی و مراقبت از نوزادان و ارتباط جنسی از جمله موضوع‌های این همایش است.
وی ادامه داد: ۷۰۰ مقاله به دبیرخانه ارسال شده و ۲۶۰ مقاله مورد تأیید قرار گرفته است، بیشترین مقاله‌ها مربوط به سلامت است و ۵۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۲۰۱ مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.
دومین همایش سلامت زنان و خانواده از امروز تا ۱۲ مرداد در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران در حال برگزاری است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد