hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ١٠٢ طرح تعاونی با سرمایه گذاری ٢ هزار و ٧٣۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید

١٠٢ طرح تعاونی با سرمایه گذاری ٢ هزار و ٧٣۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید

به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، ۱۰۲ طرح تعاونی در بخش های تولیدی،‌ خدمات، توزیعی و مسکن با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به طور همزمان در سراسر کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، این تعداد طرح که روز پنجشنبه با حضور محمد مخبر و حجت الله عبدالملکی به بهره برداری رسید، برای هفت هزار و ٨١ نفر در سراسر کشور شغل ایجاد می کند.

از ۱۰۲ طرح تعاونی، ۶٠ طرح معادل ۵٩ درصد به بخش تولیدی، ١١ طرح معادل ١١ درصد به بخش خدمات و ٣١  طرح معادل ٣٠ درصد به طرح های توزیعی و مسکن اختصاص یافت.

همچنین ١٧٨ میلیارد تومان معادل هفت درصد در طرح های تولیدی، ٢١٢ میلیارد تومان معادل هشت درصد در طرح های خدماتی و ٢ هزار و ٣۴۴ میلیارد تومان معادل ۵٨ درصد در  طرح های مسکن سرمایه گذاری شده است.

بر اساس آمار معاونت امور تعاون وزارت کار، از مجموع هفت هزار و ٨١ نفر اشتغال، ۶ هزار و ٣٨ نفر در بخش تعاونی های مسکن صاحب شغل موقت می شوند که در نهایت ١۵ درصد اشتغال پایدار کسب می کنند.

همچنین ٧٢٣ نفر در بخش تعاونی های تولیدی، ١٧٠ نفر در بخش خدماتی و ١۵٠ نفر در بخش توزیعی صاحب شغل پایدار می شوند.

بر اساس اطلاعات وزارت کار، ٢٨ درصد این طرح ها در مناطق روستایی و ٧٢ طرح در مناطق شهری و شهرک های صنعتی به بهره‌برداری رسید.

سرانه ایجاد اشتغال در تعاونی مسکن به صورت موقت به ازای هر نفر نیاز به ٣٨٨ میلیون تومان و سرانه ایجاد اشتغال به ازای هر نفر در تعاونی های تولیدی و خدماتی نیاز  به ٣٧٣ میلیون تومان سرمایه‌گذاری دارد.

هر طرح به صورت میانگین برای ۶٩ نفر شغل ایجاد می کند که متوسط هر شغل به ازای هر طرح تولیدی ١٢ نفر، هر طرح مسکن ٢٠١ نفر و هر طرح خدماتی ٢۶ نفر است.

امروز بیشترین طرح ها در استان های خوزستان با ٢٢ طرح، چهار محال بختیاری با ١٠ طرح و ایلام با هفت طرح به بهره برداری رسید.

بیشترین سرمایه گذاری در استان های فارس، اصفهان و زنجان و بیشترین اشتغال به استان های مرکزی، فارس و هرمزگان اختصاص یافت.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد