hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > چشم سهامداران به تابلوی بورس خشک شد

چشم سهامداران به تابلوی بورس خشک شد

روند پرنوسان و رو به نزول در بازار سرمایه همچنان ادامه دارد؛ به طوریکه شاخص کل بورس طی سه هفته قبل، دو مرتبه کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را از دست داد.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، بررسی معاملات بازار بورس نشان می دهد که ارزش کل معاملات نسبت به هفته قبل با ۱۳ درصد کاهش از ۲۲۶ هزار و ۳۰۸ میلیارد ریال تا رقم ۱۹۷ هزار و ۶۲۸ میلیارد ریال کاهش یافت. حجم کل معاملات نیز کاهش ۹.۸ درصدی از ۳۲ هزار و ۵۰۶ میلیون سهم در هفته قبل به ۲۹ هزار و ۳۰۶ میلیون سهم کاهش یافت.

پیشتازی بازار بدهی

طی هفته قبل ارزش معاملات با هشت درصد کاهش از ۶۹ هزار و ۱۱۱ میلیارد سهم از هفته قبل به ۶۳ هزار و ۴۸۹ میلیارد سهم کاهش یافت. این درحالی است که ارزش معاملات در بازار دوم سهام رشدی دو درصدی را تجربه کرد و از ۶۲ هزار و ۵۲۴ میلیارد ریال به ۶۳ هزار و ۷۴۱ میلیارد سهم در هفته جاری رسید.

ارزش معاملات در بازار بدهی با رشدی ۲۴ درصدی از ۹۲۵۱ میلیارد ریال در هفته قبل به ۱۱ هزار و ۴۹۷ میلیارد ریال در هفته جاری رسید. ارزش معاملات در بازار مشتقه سه درصد کاهش یافت و از ۳۵۶ میلیارد ریال به رقم ۳۴۴ میلیارد ریال رسید. همچنین ارزش معاملات در صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله ۳۰.۷۵ درصد کاهش یافت و از ۸۵ هزار و ۶۶ میلیارد به ۵۸ هزار و ۹۰۶ میلیارد ریال رسید.

حرکت رو به پایین شاخص ها

شاخص کل بورس با ۱.۳۱درصد کاهش نسبت به هفته قبل از یک میلیون و ۳۰۱ هزار واحد از هفته قبل به یک میلیون و ۲۸۴ هزار واحد در هفته جاری رسید. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با افتی ۲.۰۳ درصدی از ۳۳۳ هزار و ۱۹ واحد به ۳۲۶ هزار و ۲۴۴ واحد رسید.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد