hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > استاندار همدان: مبنای خدمت به مردم و توسعه استان، برنامه محوری و کار جهادی است

استاندار همدان: مبنای خدمت به مردم و توسعه استان، برنامه محوری و کار جهادی است

استاندار همدان با اشاره به خدمت رسانی به مردم در راستای سیاست های محوری دولت سیزدهم، گفت: مبنای کار و تلاش برای خدمت به مردم و فراهم کردن بستر توسعه همه جانبه و پایدار استان براساس سیاست های اصولی دولت سیزدهم، برنامه محوری و کار جهادی است.

به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا، «علیرضا قاسمی فرزاد» در یک گفت وگوی زنده و مستقیم تلویزیونی با مردم استان همدان از شبکه استانی سیما، سیاست ها و رویکردهای مدیریتی استان همدان مبتنی بر اولویت های محوری دولت مردمی سیزدهم را تشریح کرد.

وی اظهار داشت: اولویت کار مجموعه استان با روی کار آمدن دولت سیزدهم، برنامه محوری است که در این راستا با رایزنی سازمان مدیریت و برنامه ریزی مقرر شد برنامه چهار ساله توسعه استان همدان مبتنی بر اسناد بالا دستی، سند آمایش سرزمینی و مزیت های نسبی هر شهرستان در بُعد صنعتی، معدنی، کشاورزی و گردشگری تهیه و تدوین شود.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین سرفصل های پیش بینی شده در برنامه برای توسعه استان برگرفته از سیاست ها و برنامه های دولت سیزدهم است که در گام نخست برنامه محوری دولت آیت الله رییسی بر محور سلامت مردم استوار بود.

قاسمی فرزاد افزود: پس از روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم، تهیه واکسن، واردات آن و برنامه ریزی منسجم برای واکسینه کردن مردم علیه ویروس کرونا در دستور کار قرار گرفت به نحوی که درحال حاضر ۹۲ درصد افراد واجد شرایط استان همدان دُز اول و بیش از ۸۰ درصد نیز دُز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

استاندار همدان با بیان اینکه استان در آمار تزریق دُز سوم واکسن کرونا از متوسط کشوری بالاتر است، از عموم مردم استان همدان خواست به منظور حفظ سلامت عمومی و قطع زنجیره انتقال ویروس نسبت به تزریق دُز سوم واکسن اقدام کنند.

رسیدگی به ۴۸۲ مورد اعتراض مردمی

استاندار همدان در ادامه با بیان اینکه ارتقای اعتماد عمومی و اجتماعی بزرگترین سرمایه دولت است، گفت: برای جلب اعتماد عمومی دیدارهای مردمی و چهره به چهره مسئولان با مردم با هدف شنیدن مشکلات و رسیدگی به آنها به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: برهمین اساس استاندار، معاونین استاندار و فرمانداران شهرستان های تابعه در همین مدت(۱۱۰ روز استقرار مدیریت جدید استان) بیش از سه هزار دیدار چهره به چهره با مردم برگزار کرده اند که علاوه بر آن ۵۲ مدیرکل نیز با حضور در مرکز سامد استانداری همدان به صورت تلفنی پاسخگوی مسایل و مطالبات شهروندان بودند.

وی ادامه داد: بازدید سرزده از صنوف مختلف، اعزام بازرسان نامحسوس به شهرستان ها، شهرها و روستاها برای سرکشی از ادارات و دستگاه ها و تهیه گزارش های دقیق از آنچه که در سطح جامعه می گذرد از دیگر اقدام های انجام شده برای خدمت رسانی بهینه به مردم است.

نماینده عالی دولت در استان همدان افزود: همچنین در راستای جلب اعتماد مردم و مبارزه با فساد، به ۴۸۲ مورد اعتراض مردمی،  ۳۶۰ مورد اعتراض تلفنی، ۲۷۰ مورد  اعتراض حضوری و ۲۵ مورد اعتراض از طریق سایت ها نیز بررسی و رسیدگی شده است.

قاسمی فرزاد گفت: توسعه الکترونیک با هدف کاهش مواجهه و حضور مردم در ادارات، حمایت از رسانه ها در راستای شفاف سازی عملکرد  مدیران، تقویت مشارکت مردم در تصمیم گیری و تصمیم سازی های دولت، بکارگیری مدیران سالم ، پاک دست و فساد ستیز در مسئولیت ها، رصد و ارزیابی مستمر فعالیت دستگاه های اجرایی استان به صورت مستقیم و نامحسوس، اعزام تیم های بازرسی و نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی و زیر مجموعه آنها، ، توقف برخی استخدام های دارای ابهام، رسیدگی به موضوع تعارض منافع در دستگاه های اجرایی و شهرداری ها که موجب رانت و انعقاد قرار دادهایی می شد، برخورد و رسیدگی مستمر به تخلفات دستگاه ها اجرایی و شهردای ها در هیات رسیدگی به تخلفات، تشکیل جلسات مبارزه با ارتشا و فساد اداری و ممانعت از عزل و نصب های غیر عادلانه در راستای جلب اعتماد عمومی و بازسازی سرمایه اجتماعی نیز به صورت جدی پیگیری و اجرا شده است.

وی اظهار داشت: در زمینه فعالیت های اقتصادی نیز سه سرفصل مهم برگزاری منظم جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، کارگروه احیای واحدهای راکد و توجه به تنظیم بازار در اولویت قرار گرفته است.

استاندار همدان تصریح کرد: با توجه به ضرورت تسهیل روند اداری برای سرمایه گذاری این موضوع مهم نیز بسیار مورد توجه قرار دارد و حتی به علت بروز مشکل برای برخی از واحدهای تولیدی در شهرستان ها با حضور معاونان استانداری و مدیران دستگاه های اجرایی از واحد تولیدی بازدید و نشست ستاد تسهیل نیز در شهرستان مربوطه برگزار و مصوبات در استان پیگیری می شود.

قاسمی فرزاد گفت: پایش روند پیشرفت طرح های سرمایه گذاری ، بررسی وضعیت اقتصادی و برنامه ریزی توسعه سرمایه گذاری و اشتغال استان متناسب با مزیت های هر شهرستان بر مبنای سند آمایش، ایجاد ارزش افزوده در زنجیره صنایع و قرار گرفتن ارزش افزوده در کنار تولید با هدف افزایش درآمد، پیشتازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه شهرک ها با دانش و فناوری های نوین و کاهش خام فروشی با هدف افزایش ارزش افزوده، تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صادرات،  برند سازی تجاری و خلق مزیت در بستر اقتصاد خلاق از مولفه های مهم در حوزه اقتصادی است که به صورت جدی در دستور کار مدیریت اجرایی استان همدان قرار دارد.

استاندار همدان تصریح کرد: استان در هنر صنعت ها و محصولاتی نظیر مبل و منبت، سفال، انگور، شیره انگور، گردو، صنایع دستی و فرش دستبافت در سطح کشور و جهان دارای برند و ظرفیت است که باید از این ظرفیت ها به خوبی برای رشد و توسعه استان و بهبود شرایط اقتصادی مردم استفاده کرد.

ذخیره سازی کالای اساسی برای مدت ۶ ماه / حذف صفوف طولانی نان و مرغ

استاندار همدان در ادامه اظهار داشت: طی سه ماه گذشته ۱۸ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان همدان برگزار شده که نتیجه آن ۹۹ مصوبه بوده و تاکنون ۳۶ مصوبه آن به طور کامل اجرا، ۲۶ مصوبه در حال اجرا و ۳۷ مصوبه نیز در دست پیگیری است.

به گفته وی، در کارگروه اقدام مشترک و تنظیم بازار با سرفصل تامین کالاهای اساسی ، اقدام مناسبی در راستای ذخیره سازی کالاهای اساسی شده است و حداقل برای ۶ ماه کالاهای راهبردی از جمله گندم، آرد، برنج، روغن، شکر و نهادهای دامی و دیگر مایتجاج تامین و ذخیره شده است.

نماینده عالی دولت در استان همدان تصریح کرد: در ابتدای حضور در استانداری همدان شاهد  صفوف طولانی مرغ، عرضه نان با کیفیت نامناسب و نارضایتی مردم و خبازان در سطح شهر بودیم که این مشکلات در کمیسیون تنظیم بازار مطرح و به دقت مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته وی، در زمینه میزان تولید و مصرف مرغ، میزان مصرف روزانه ۱۴۰ تا ۱۵۰ تن است که میزان تولید پایین بود اما با برنامه ریزی میزان تولید به ۲۳۰ تن رسیده و مازاد آن نیز  به دیگر استان ها ارسال می شود.

وی گفت: در حوزه طبخ و عرضه نان نیز آنالیزی از وضعیت و کیفیت تولید نان با کمک اتحادیه، سازمان های صمت و حمایت از تولید کننده و مصرف کننده انجام شده و قیمت عادلانه ای برای عرضه نان تعیین و ابلاغ شد.

وی افزود: البته در قبال افزایش قیمت نان و افزایش دستمزدها نیز مقرر شد نان با نظارت اتحادیه با کیفیت مطلوب تهیه و عرضه شود که در این راستا سهمیه گندم استان همدان نیز از گندم های وارداتی باکیفیت افزایش یافت.

بازگشت ۱۷ واحد تولید راکد به چرخه کار و فعالیت

استاندار همدان در ادامه با اشاره به اینکه تعداد واحدهای راکد و تعطیل در استان تعجب اور بود ، گفت: باید به وضعیت انها به صورت اورژانسی رسیدگی می شد، بنابراین نسبت به شناسایی واحدهای تملک شده توسط بانک ها اقدام کردیم.

قاسمی فرزاد اظهار داشت: برهمین اساس و در راستای پیگیری دقیق کارها و دستیابی به نتیجه مطلوب، طی ۱۱۰ روز گذشته چهار جلسه برگزار و ۷۰ واحد تملیکی از سوی بانک ها شناسایی شد.

به گفته وی، در نیمه نخست امسال هفت واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشته بود اما در ۱۱۰ روز گذشته چهار واحد تولیدی به افراد دارای اهلیت واگذار شد.

وی با بیان اینکه ۱۷ واحد تولیدی تعطیل به چرخه تولید و کار برگشتند، افزود: برخی از این واحدها ۲۷ سال راکد بودند و به تازگی ۲ واحد در کبودراهنگ دوباره احیا شد که زمینه اشتغال ۱۸۰ نفر را ایجاد کرده است.

نماینده عالی دولت در استان همدان تصریح کرد: ستاد سرمایه گذاری استان تاکنون سه جلسه و ۱۱ مصوبه داشته که مهم‌ترین آنها پیگیری تامین اعتبار برای تدوین اطلاعات جغرافیایی و سرمایه گذاری (اطلس سرمایه گذاری) تهیه فرصت های سرمایه گذاری برجسته و پیگیری پیشرفت طرح های سرمایه گذاری شستا است.

وی با بیان اینکه ۱۱ طرح مصوب نیز در حال پیگیری در حوزه سرمایه گذاری خارجی داریم، افزود: شورای دولت و بخش خصوصی مسائل حاد در زمینه سرمایه گذاری و فعالان واحدهای اقتصادی استان همدان را نیز مورد بررسی و رسیدگی قرار می دهد.

پنج اولویت فرهنگی استان همدان احصا شده است

استاندار همدان در ادامه با اشاره به اینکه  شورای فرهنگ عمومی استان همدان ماه ها بود که جلسه ای نداشت، گفت: در همین مدت و با ریاست امام جمعه جلساتی به صورت مستمر و هفتگی برگزار شده است.

وی افزود: در این نشست ها محورهای سند فرهنگی مشتمل بر پنج محور «خانواده و جمعیت به عنوان مهمترین واحد اجتماع و رفتن به سمت پیری جمعیت، ضعف فرهنگ اداری و اقتصادی، ضعف در تولید و تبلیغ خدمات و محصولات فرهنگی، کمرنگ شدن مشارکت های مردمی و خصوصی در فعالیت های فرهنگی و آسیب های اجتماعی» به عنوان محورهای اصلی سند فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: دفتر سیاسی و انتخابات استانداری همدان نیز ارزیابی ماهانه عملکرد فرمانداران و بخشداران را در دستور کار دارد و با  برگزاری جلسات مختلف با اقشار اثر گذار جامعه و معتمد در راستای تعامل و تبیین برنامه های دولت اقدام می شود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد