hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > هنر و ادبیات > سینما، تلویزیون و تئاتر > بیوگرافی علی ضیا مجری از شهرت تا حواشی با مصاحبه و عکس

بیوگرافی علی ضیا مجری از شهرت تا حواشی با مصاحبه و عکس

بیوگرافی علی ضیا و خانواده اش را با اطلاعاتی از همسر،ماجرای ازدواج با طناز دهقان، حواشی ممنوع التصویری، ممنوع الخروجی و دستگیری وی را با مصاحبه و عکس بخوانید.

علی ضیا(ali ziya) مجری، تهیه‌کننده تلویزیون و گوینده رادیو اهل ایران است که این روزها کارگردانی و اجرای برنامه باضیا (پادکست علی ضیا) جدیدترین برنامه اینترنتی گفتگو محور را به عهده دارد.

ضیا در سن ۱۹ سالگی کار خود را در رادیو جوان با برنامه طنز شروع کرد و کار تصویر خود را با اجرای برنامه خوشا شیراز در شبکه استانی فارس آغاز کرد اما اجرای برنامه ویتامین ۳ به شهرت رسید و در نظرسنجی برنامه سه ستاره به عنوان یکی از سه مجری برتر بیست سال اخیر شبکه سه انتخاب شد.

این مجری توانا سابقه اجرا در برنامه های چون « گزینه جوان»، «بعضیا»، «فرمول یک»، «  امشب»، «اینجا آینده»، «هزار و یک شب»، « نیمروز» را در کارنامه خود دارد. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بیوگرافی علی ضیا و همسرش را به همراه اطلاعاتی از خانواده، قد و وزن، آدرس اینستاگرام، مصاحبه، حواشی و عکس های خانوادگی وی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم:

علی ضیا
عکس جدید علی ضیا

 مشخصات علی ضیا

مشخصات فردی

نام کامل

سید علی ضیا

تاریخ تولد

۲۶ شهریور ۱۳۶۴

محل تولد

کاشان

شغل

مجری تلویزیون، برنامه ساز، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون، گوینده رادیو

نماد ماه تولد

سنبله

مشخصات فیزیکی

قد

190 سانتی متر

وزن

حدودا 80 کیلو

رنگ چشم

سبز

رنگ مو

مشکی

چپ دست یا راست دست

چپ دست

مشخصات خانوادگی

نام پدر

سید حسین ضیا

نام مادر

شهره احدیث

نام خواهران

شیما

شغل پدر

تاجر

شغل مادر

نویسنده

مشخصات تحصیلی

دانشگاه

دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان

رشته تحصیلی

رشته مکانیک طراحی جامدات

مدرک

کارشناسی

علی ضیا
علی ضیا مجری برنامه با ضیا

 بیوگرافی کامل علی ضیا

کودکی و اوایل زندگی

 علی ضیا در روز سه شنبه 26 شهریور 1364(سال گاو) مصادف با 17 سپتامبر سال 1985 میلادی در کاشان به دنیا آمد و هم اکنون 38 سال سن دارد.نماد ماه علی، سنبله است و متولدین شهریور افرادی حساس، با هوش، شاد و سر حال، وظیفه شناس، اهل سازش، بد پیله، کمال گرا، صبور و آرام هستند.

قد علی ضیا 1 متر و 90 سانتی متر است و حدودا 80 کیلو وزن دارد. از دیگر مشخصات این مجری می توان به موی مشکی، چشم سبز و چپ دست اشاره کرد.

علی ضیا
عکس کودکی علی ضیا

 خانواده

خانواده علی ضیا چهار نفره است و یک خواهر بزرگتر از خود به نام شیما دارد. مادر علی ضیا «شهره احدیث» نام دارد که نویسنده می باشد و پدرش «سید حسین ضیا» تاجر بوده است.

علی ضیا
عکس خانوادگی علی ضیا
علی ضیا
علی ضیا و خواهرزاده اش

 تحصیلات

تحصیلات علی ضیا در مقطع کارشناسی رشته مکانیک طراحی جامدات از دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان است.

شروع فعالیت

شروع فعالیت علی ضیا با نویسندگی شروع شد. او در سال 1384 درحالی که 19 سال سن داشت بواسطه یک دوستی اتفاقی با یکی از کارکنان رادیو آشنا شد و نوشته های قبلی اش را برای سردبیر رادیو برد. سپس به کمک مادرش یک آیتم طنز 5 – 6 قسمتی نوشت تا اینکه کم کم تست دارد و رسما وارد نویسندگی رادیو شد.او سپس با خواندن نوشته هایش در رادیو با لهجه کاشانی مورد توجه قرار گرفت.

برنامه شب های آفتابی، اولین برنامه مستقل علی ضیا در رادیو جوان بود که هرشب از ساعت 12 تا 2 بامداد پخش می شد. سپس بعد از 5 سال تجربه در رادیو اواخر سال 1388 به دعوت علی زاهدی در تلویزیون تست گویندگی داد و بعد از قبولی اجرای برنامه کنکوری «گزینه جوان» را بدست گرفت اما با اجرای برنامه خوشا شیراز در شبکه استانی فارس به شهرت رسید.علی ضیا در نظرسنجی برنامه سه ستاره به عنوان یکی از سه مجری برتر بیست سال اخیر شبکه سه انتخاب شد. 

وی علاوه بر مجری گری و نویسندگی، تجربه بازیگری نیز دارد. او در سال 1388 بازیگر مهمان در سریال «دفترخانه شماره 13» بود و سپس در فیلم ایپزودی «رابطه» هم چند سکانس بازی کرد.وی گهگداری ترانه سرایی هم می کند.

علی ضیا
علی ضیا مجری برنامه فرمول یک

 اساتید و مربیان

علی ضیا قبل از ورود به تلویزیون نزد استاد حمید سمندریان دوره فن بیان را آموزش دید و مدتی هم در تمرینات تئاتر حاضر شد تا فن و گویش او با حرکت بدنی اش متناسب شود.

علایق و تفریحات

علایق و تفریحات علی ضیا با توجه به فعالیت های که در زمینه اجرا، گویندگی و تهیه کنندگی انجام می دهد مشخص است اما از عکس های که در اینستاگرام به اشتراک میگذارد به سفر، طبیعت گردی، کافه رفتن، کتابخوانی و...علاقه دارد.او یکی از طرفداران سر سخت تیم پرسپولیس است و والیبال و پیاده روی ورزش هایی است که انجام می دهد. به موسیقی سنتی و پاپ علاقه دارد و صدای خوانندگانی چون علیرضا قربانی، شهرام ناظری، محسن یگانه و رضا یزدانی را در ماشین گوش می دهد.به گل و گیاه  علاقمند است و در بالکن خانه انواع گیاه ها را پرورش می دهد.

علی ضیا
عکس های علی ضیا در اینستاگرام

 علی ضیا و همسرش

علی ضیا و همسرش، بیوگرافی علی ضیا و همسرش، عکس عروسی علی ضیا و همسرش، عکس علی ضیا و همسرش و...از مواردی است که مخاطبان در اینترنت جست و جو کرده اند اما وی مجرد است و تاکنون عکسی از خود و همسرش در اینستاگرام شخصی به اشتراک نگذاشته است. او در مورد عشق می گوید: عاشق هم شده‌ ام و معمولا خیلی در لحظه عاشق می‌ شوم، به قول معروف ضرب عشقی‌ ام خوب است.

علی ضیا در شبکه های اجتماعی

اینستاگرام

aliziyaoriginal

وبسایت

بیوگرافی علی ضیا ویکی پدیا

اینستاگرام علی ضیا

اینستاگرام علی ضیا به آدرس aliziyaoriginal است که 2.2 میلیون فالور دارد، 501 صفحه را دنبال می کند و 747 پست تاکنون بارگذاری کرده است. ضیا صفحه شخصی خود در اینستاگرام را در سپتامبر سال 2013 ایجاد کرد و در اکتبر سال 2018 تیک آبی دریافت کرد.چهره های سرشناسی چون سید احمد خمینی، حسن یزدانی، مجتبی شکوری، بهرام رادان، بهرام افشاریف حامد کمیلی، هادی کاظمی، نویدمحمدزاده، احمد مهران فر و ساره بیات صفحه اینستاگرام این مجری را دنبال می کنند.

اینستاگرام علی ضیا
صفحه اینستاگرام علی ضیا

 حواشی علی ضیا

ممنوع التصویری علی ضیا به دلیل توهین به سرمربی تیم استقلال و حضور در جمعی مختلط بود.بخش خبری 20:30 اعلام کرد: که علی ضیا، مجری تلویزیون ممنوع التصویر شده است و قرار است پرونده او در اداره مربوط به مجریان در صدا و سیما بررسی شود.این شاید نخستین بار است چنین خبری درباره مجریان تلویزیون از طریق رسانه ملی پخش می شود.علی اصغر پورمحمدی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما هم درباره وضع سیدعلی ضیا گفت: به دلیل اینکه کلیپی از این مجری در فضای مجازی منتشر شده که این مجری در این کلیپ به هواداران و سرمربی استقلال توهین کرده است همچنین آن مجلس از لحاظ شرعی مشکل داشته و مختلط بوده و آن مجری حرکات نامتعارفی انجام داده، علی ضیا تا اطلاع ثانوی ممنوع التصویر است..علی اصغر پورمحمدی گفت: سیدعلی ضیا اجازه اجرا در رادیو، تلویزیون و سیمای استان ها را در کل صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران ندارد. این در حالی است که این مجری به دیدار پرویز مظلومی سرمربی استقلال رفت و از او عذرخواهی و طلب بخشش کرد.

 حضور علی ضیا در حادثه منا، پس از این حادثه شایعاتی مبنی بر مرگ علی ضیا مجری تلویزیون که در مراسم حج شرکت داشت در فضای مجازی شکل گرفت که ساعاتی بعد از حادثه با انتشار تصویری در منا از سلامت خودش خبر داد.

کار زشت علی ضیا نیز یکی از عبارت های مورد جست و جوی مخاطبان در اینترنت است.علی ضیاء طی اجرای برنامه «فرمول یک» شبکه یک، هنگام اجرای برنامه و درمقابل دوربین آنتن زنده سیما، لیوان آبی را به صورت همکار خود پاشید تا مثلا آیتمی فان و با نشاط اجرا کرده باشد اما مخاطبین بسیاری را ناراحت کرد.

باجناق شدن علی ضیا و روزبه حصاری نیز یکی از حواشی های پرجست و جو درباره این مجری است. روزبه‌حصاری در برنامه زنده تلویزیونی با اجرای علی‌ضیا حضور پیدا کرده و به این مجری معروف گفت پدرم علاقه زیادی به شما دارد و حکم برادر بزرگتر را دارید و اول باید شما ازدواج کنید، اصلا چطور است با هم باجناق شویم.

ممنوع الخروجی علی ضیا به دلیل واکنش به درگذشت مهسا امینی، دلیل عدم برخورد با پلیس‌نماها و گرانی دلار اتفاق افتاد. علی ضیا با انتشار یک استوری در صفحه اینستاگرامش به موضوع ممنوع‌الخروج شدنش واکنش نشان داد.

علی ضیا در صفحه اینستاگرامش نوشت:

«سلام دوستان عزیزم

شرمنده اگه بعضی هاتون نگران شدید

چیز خاصی هم نبوده تصمیم گرفتند که من نتونم از کشور خارج بشم البته برای خیلی از هنرمندان هم اتفاق افتاده وطن برای همه خونمونه، ولی خونه رو هم اگه درش رو رومون قفل کنید حس عجیبی پیدا می‌کنید

به امید روزا خوب برای ایران»

علی ضیا پیش از این در چند پست و استوری به ماجرای درگذشت مهسا امینی، دلیل عدم برخورد با پلیس‌نماها و گرانی دلار واکنش نشان داده بود.

دستگیری علی ضیا نیز یکی از خبرهای بود که رساندهای خارج از کشور منتشر کرده اند و اطلاعات دقیقی درباره صحت با کذب این خبر در رسانه های معتبر داخلی منتشر نشده است.

علی ضیا
عکس های علی ضیا

 فعالیت های علی ضیا

  • اجرای برنامه تولیدی «شب های آفتابی» از گروه اندیشه به مدت دو سال
  • اجرای برنامه خوشا شیراز _شبکه استانی فارس
  • اجرای برنامه گزینه جوان_شبکه 3
  • اجرای برنامه ویتامین ۳_ شبکه 3
  • اجرای برنامه ویژه برنامه تحویل سال نو»
  • اجرای برنامه با اجازه خدا_رادیو
  • اجرای نبش جنت آباد_ شبکه 3
  • اجرای برنامه بعضیا_ شبکه 3
  • اجرای فرمول یک_شبکه یک
  • اجرای برنامه امشب
  • اجرای برنامه اینجا آینده_شبکه یک
  • اجرای برنامه هزار و یک شب_شبکه دو
  • اجرای برنامه با ضیا_یوتیوب
  • اجرای برنامه زنده «زیر نور ماه» از گروه اندیشه به مدت یک سال و نیم
  • اجرای برنامه زنده «سلام» از گروه اندیشه به مدت یک سال
  • اجرای برنامه زنده «یک + یک» از گروه جامعه یه مدت یک سال
  • اجرای برنامه «توپ» از گروه ورزش به مدت سه ماه
  • اجرای برنامه «آخرشه» از گروه ورزش به مدت یک سال
  • اجرای برنامه «نفس عمیق» از گروه جامعه به مدت شش ماه
  • اجرای برنامه ویژه محرم سال 1388 از گروه اندیشه
  • اجرای برنامه ویژه عید 1389 از گروه جامعه
  • اجرای برنامه «جوان ایرانی سلام» از گروه جامعه به مدت سه ماه
  • و...

مشاغل آزاد

  •  مدیر بازرگانی شرکت مهندسی ـ بازرگانی مبین تهران
  •  مدیر بازاریابی شرکت مهندسین مشاور مهرکیان
  •  مدیر پروژه موسسه خیریه فاطمه­ الزهرا
  • دبیر اجرایی همایش دانشجویی کشوری مکانیک
علی ضیا
عکس جدید علی ضیا

 جوایز و افتخارات علی ضیا 

  • علی ضیا در نظرسنجی مردمی برنامه «سه ستاره» در کنار احسان علیخانی و نجم الدین شریعتی به عنوان سه مجری برتر بیست سال اخیر شبکه سه انتخاب شد.
  • برگزیده جشنواره خوارزمی با طرح موتور نیم دوار با قابلیت کارکرد با انواع سوخت بدون کاهش توان
  • کسب رتبه اول استانی ورتبه دوم کشوری در جشنواره خوارزمی
  • دارای گواهینامه پذیرش علمی اختراع از سوی هئیت علمی ومعاونت آموزشی دانشگاه آزاد کاشان
  • عضو انجمن مخترعین کشور

15 حقیقت جالب درباره علی ضیا

  1. ازدواج علی ضیا و طناز دهقان شایعه فضای مجازی بود.
  2.  پدرش سیدحسن ضیا نقاش فرش بود.
  3. سیامو» یکی از کتاب‌هایی است که توسط مادر علی ضیا به رشته تحریر درآمده است.
  4. خانواده ضیا سال‌ها در کاشان زندگی می‌کردند؛ اما به خاطر رفت‌وآمد زیاد علی ضیا به تهران، همگی به پایتخت مهاجرت کرده و اکنون آنجا زندگی می کنند.
  5. با اجرای برنامه شب های آفتابی موفق شد، رکورد پیامک های رادیو را بشکند.
  6. دوستی صمیمی با احسان علیخانی دارد و در این باره می گوید: فکر می‌ کنم که فضای ما با هم متفاوت است و از اینکه که با اختلاف ده ساله‌ ای که در اجرا باهم داریم، توانسته‌ ام با او سپر به سپر شوم بسیار خوشحال هستم.
  7. با بنیامین بهادری خیلی دوست است و رفاقت آن ها از حدی گذشته است که توی رسانه و همه جا با هم دیده می شوند.
  8. در آبان 1394 بخاطر انتشار فیلم شادی پس از گل پرسپولیس به استقلال که شعارهایی علیه کلاه گیس پرویز مظلومی سرمربی استقلال می داد چند ماه ممنوع الکار شد.
  9. لوس مامانم هست و به آن افتخار می کند.
  10. دوست دارد که اجرا در عرصه بین المللی تجربه کند.
  11. وی ترانه سرا نیز می باشد و در این مورد می گوید: زمانی که حس ترانه نویسی به سراغم می آید، ترانه می نویسم، هیچ وقت اینطور نبوده که بنشینم و برای ترانه نویسی وقت بگذارم.در برنامه هایی که خودم حضور دارم هم از دوستان ترانه سرایم خواهش می کنم ترانه تیتراژ را بگویند تا فقط نگاه من در برنامه حاکم نباشد.
  12. پاسپورت علی ضیا، مجری و برنامه ساز مطرح تلویزیون توقیف شد.
  13. عاشق لباس خریدن و خرید کردن است، به لباس های جین خیلی علاقه دارد و استایل اسپرت و کت شلواری یکی از استایل های مورد علاقه ی اوست.
  14. در سال ۹۵ روزنامه همشهری جوان او پدیده اجرای تلویزیونی خواند.
  15. علی ضیا دارای گواهینامه پذیرش علمی اختراع از سوی هئیت علمی ومعاونت آموزشی دانشگاه آزاد کاشان می‌باشد. او همچنین عضو انجمن مخترعین کشور می‌باشد.
علی ضیا
علی ضیا مجری

 مصاحبه علی ضیا

مصاحبه علی ضیا به صورت متنی و گفت و گوی تصویری وجود دارد که در ادامه مصاحبه وی را با مهران مدیری در برنامه دورهمی و رامبد جوان در برنامه خندوانه را مشاهده می کنید.

مصاحبه علی ضیا در دورهمی

علی ضیا در خندوانه

عکس های علی ضیا

علی ضیا
جواد یساری و علی ضیا
علی ضیا
عکس های جدید علی ضیا در اینستاگرام
علی ضیا
علی ضیا مجری
علی ضیا
عکس قدیمی علی ضیا
علی ضیا
علی ضیا
علی ضیا
تصاویری از علی ضیا
علی ضیا
علی ضیا
علی ضیا
عکس از علی ضیا

 

پرسش های متداول

چرا علی ضیا ممنوع التصویر شد؟
علی ضیا به دلیل حضور در یک مهمانی مختلط و توهین به مربی تیم استقلال ممنوع‌التصویری شد.
آیا علی ضیا و روزبه حصاری باجناق هستند؟
خیر
آیا علی ضیا ازدواج کرده؟
خیر


سخن آخر

در این مطلب بیوگرافی علی ضیا با عکس که با اجرای برنامه های چون خوشا شیراز و ویتامین ث به شهرت رسید را بررسی کردیم. در صورت تمایل می توانید مطلب بیوگرافی باران نیکراه و همسرش از اجرا تا شهرت با عکس را نیز بخوانید. اگر شما هم طرفدار این مجری خوش چهره کاشانی هستید و اطلاعات بیشتری از زندگی شخصی، هنری و حواشی آن دارید با ما و سایر مخاطبان سایت رویداد ایران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نویسنده
هاجر خانی
هاجر خانی
علاقه مند به خبرنگاری و تولید محتوا

نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد