hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > سبک زندگی > معرفی دیدنی های نیکشهر با جاذبه های طبیعی

معرفی دیدنی های نیکشهر با جاذبه های طبیعی

شهرستان نیکشهر یکی از شهرهای توریستی و گردشگری در استان سیستان و بلوچستان می باشد. از مهم ترین دیدنی های این شهرستان می توان به آبشارها و چشمه های متعدد آن اشاره کرد. در این نواحی غارهای مختلفی وجود دارد که تاریخی هستند. در این مقاله نیز با جاذبه های بیشتر آن آشنا می شوید.

شاید شما نیز تصور کنید، سیستان و بلوچستان یکی از مناطق کویری و خشک در ایران است. اما این استان نیز دارای جاذبه های طبیعی زیادی می باشد. شهر نیکشهر که یکی از شهرهای توریستی با جاذبه های طبیعی در این منطقه است، جذابیت های قابل توجهی را به خود اختصاص می دهد. این شهر در منطقه چابهار قرار دارد و از نظر اقلیمی شرایط گرمی در آن حاکم می باشد. جالب است بدانید، این منطقه دارای رودخانه های متعددی است. از مهم ترین رودخانه های این نواحی می توان به رودخانه کاجو، بنت، تنگ سرحه، داروکان و … اشاره نمود. این شهرستان دارای شرایط کوهستانی است. در ادامه به دیدنی های نیکشهر بیشتر اشاره می کنیم.

دیدنی های نیکشهر را بشناسید

این شهرستان که از نواحی کوهستانی در این استان است، کوه های این منطقه نیز از جذابیت های بسیار زیادی برخوردار می باشد. از مهم ترین ارتفاعات این منطقه می توان به کوه های آهوران اشاره کرد. این منطقه به دلیل شرایط آب و هوایی که دارد، محل مناسبی برای رشد خرما، مرکبات، برنج و … می باشد. همانطور که می دانید، مردمان این شهر از نژاد بلوچی هستند. این منطقه به زبان بلوچی تسلط دارند. این شهر یکی از شهرستان های پرجمعیت و مهم در این استان است، همچنین از دیدنی های سیستان و بلوچستان به شمار می آید.

منطقه گردشگری بلپیر نیکشهر:

این منطقه گردشگری نیز در فاصله ۱۶ کیلومتری از نیکشهر قرار دارد. وسعت این منطقه گردشگری ۳۵ هکتار است و ۲۲ هکتار از این مراتع را مزارع کشاورزی و نخلستان هایی که دارند، تشکیل می دهند.



 از مهم ترین ویژگی های این منطقه گردشگری می توان به رودخانه های پر آب منطقه و باغ های کشاورزی اشاره کرد. این مناطق دارای نخلستان های گوناگونی است و از چشم اندازهای بی نظیری برای گردشگران برخوردار خواهد بود. این تفرجگاه که در بخش های مرکزی واقع شده اند، می توانند چشم اندازهای بکری داشته باشند.


از مهم ترین محصولات کشاورزی در این نواحی می توان به انبه، خرما، مرکبات، سبزیجات و یونجه اشاره کرد. این تفرجگاه فصلی یکی از مناطق بی نظیر و دیدنی برای علاقه مندان به شمار می آید. برای قدم زدن در این تفرجگاه می توانید به کنار رودخانه نیز بروید. دیدنی های اطراف این منطقه را غار ملا سلمیان، آبشار اوگینک، آبشار شالماش و غار ملا سلیمان تشکیل می دهند.

چشمه آب گرم لاشار:

این مناطق دارای آبشارهای متعدد و گوناگونی خواهد بود. طبیعت این منطقه دارای چشم اندازهای بکری است و جذابیت های فراوانی برای گردشگران دارد. این منطقه دارای روستاهای دیدنی و بکری نیز می باشد. چشمه های آب گرم این منطقه در فاصله ۱۵ کیلومتری از محور تزانزیتی قرار گرفته اند. پوشش های گیاهی در این نواحی و وجود گیاهان دارویی در این مناطق بسیار متنوع هستند. این منطقه دارای انواعی از پرندگان وحشی و نخلستان ها می باشد. این چشمه ها از دیدنی های نیکشهر محسوب می شوند.

کیشگان نیکشهر:

آبادی کیشگان یکی دیگر از مناطق تفریحی و گردشگری محسوب می شود که می توانید از آن ها دیدن کنید. این تفرجگاه در نیکشهر واقع شده است. این منطقه دارای طبیعتی بکر بوده و دارای انواعی از چشمه سارها می باشد. رودخانه هایی که از ارتفاعات این نواحی سرازیر می شوند، طراوت و سرسبزی بیشتری به این نواحی بخشیده اند. اگر از علاقه مندان به طبیعت گردی هستید، می توانید در این منطقه پیک نیک کنید. این مناطق دارای نخل های مرتفعی نیز می باشد.

غار ملا سلمیان نیکشهر:

این غار از جمله غارهای تاریخی است و در منطقه لاشار قرار دارد. سلیمان که معروف به ملا سلیمان بود، از نزدیکان دادشاه  بلوچ نیلگی بود که فردی قوی و آزادی خواه بوده است. او به دلیل جاری کردن عقدهای دادشاه به ملا سلیمان شهرت یافت. در سال ۱۳۳۷ شمسی بعد از قتل دادشاه گروهی از بازماندگان دادشاه سلیمان و دادکریم به این غارها پناه آورده و در سرمای شدید در این غارها باقی ماندند. آن ها در مقابل نیروهای دولتی تسلیم نشده و ۵ شبانه روز جدال میان آن ها ادامه داشته است.

منطقه گردشگری شالمال:

از دیگر دیدنی های نیکشهر می توان به منطقه گردشگری و تفریحی شالمال اشاره کرد. این منطقه در شرق روستای جلائی واقع شده است. این منطقه دارای آبشارها متعددی بوده و از زیبایی های آن نیز می توان به چشم اندازهای این آبشارها اشاره کرد. طبیعت این منطقه بسیار سرسبز و دلنشین خواهد بود. در این نواحی خرس ها و دیگر حیوانات قرار دارند. این منطقه به دلیل تنوع گیاهی و جانوری خود از مناطق محافظت شده ای است که می توان به آن اشاره کرد.

آبشار اوگینک:

این آبشار نیز یکی دیگر از چشم اندازهای این شهر به شمار می آید. این آبشار ارتفاع ۸۰ متری دارد و در فاصله ۳ کیلومتری از این روستا واقع شده است. جالب است بدانید، این آبشار یکی ار مرتفع ترین آبشارهای استان به شمار می آید. چشم اندازهای اطراف این منطقه سرسبز بوه و ویژه علاقه مندان به کوهنوردی و طبیعت گردی است. شرایط آب و هوایی این منطقه نیز در تابستان ها بسیار گرم و خشک می باشد. زمستان های این منطقه دارای هوای معتدل تری هستند. این مناطق دارای باغ های گرمسیری بوده و طبیعت دل انگیزی می باشد.

منطقه حفاظت شده کوه پوزک:

این منطقه که دارای شرایط فراخشک است، دارای دشت های اسپی می باشد. همچنین تپه های ماهواره ای رودها، آبراهه ها و پوشش های گیاهی در این نواحی بسیار ارزشمند هستند. این منطقه دارای اراضی شور و پوشش های گیاهی بسیار ضعیف می باشد. این منطقه از گونه های جانوری همچون روباه، میش، چک چک دم سیاه، سنجاب بلوچی، خرگوش، کبک، موش و … برخوردار خواهد بود.


شما در راهنمای سفر به چابهار می توانید با جذابیت های بیشتری از این منطقه نیز آشنا شوید. با توجه به اینکه چابهار یکی از بنادر مهم و توریستی در این استان است، شما می توانید در سفر به این منطقه تجربه های جدید جذابی داشته باشید. با توجه به اینکه شهرستان نیکشهر در اطراف چابهار واقع شده است، می توانید از دیدنی های مختلفی در این نواحی دیدن کنید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد