hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > انعقاد ۱۲ تفاهم‌نامه ساخت داخل با صرفه‌جویی ۳۱۷ میلیون یورویی

انعقاد ۱۲ تفاهم‌نامه ساخت داخل با صرفه‌جویی ۳۱۷ میلیون یورویی

در جریان برگزاری سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران که از روز گذشته (سه‌شنبه ۱۹ بهمن) آغاز شد، ۱۲ تفاهم‌نامه ساخت داخل با صرفه‌جویی ۳۱۷ میلیون یورویی به امضای مدیران عامل شرکت‌های فولادی و معدنی و تأمین‌کنندگان داخلی رسید.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران روز گذشته (سه‌شنبه) با حضور بهرام سبحانی - رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران -  علی آقامحمدی - رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری - و وجیه‌الله جعفری - رئیس هیئت عامل ایمیدرو و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت - و همچنین دیگر فعالان صنعت فولاد کشور برگزار شد.

بهرام سبحانی-رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران- در این مراسم ضمن تاکید بر اینکه خوشبختانه صنعت فولاد ایران به خوبی تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کرده و اکنون ایران را در جایگاه دهمین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان با میزان تولید ۳۰ میلیون تن، قرار داده است، گفت: ظرفیت نصب‌شده تولید فولاد ایران ۴۰ میلیون تن است و اگر محدودیت‌های زیرساختی مثل قطعی برق و گاز وجود نداشته باشد، تولید فولاد ایران می‌تواند به بیش از ۴۰ میلیون تن نیز برسد.

وی داخلی‌سازی الکترودهای کوره‌های قوس الکتریکی را از مهمترین نیازهای صنعت فولاد کشور دانسته و خاطرنشان کرد : تعدادی از شرکت‌ها در این زمینه ورود کرده‌اند.

ارزش صادرات زنجیره فولاد ایران از ۵.۲ میلیارد دلار فراتر رفت

همچنین وجیه الله جعفری- رئیس هیئت عامل ایمیدرو- نیز در این مراسم با بیان اینکه ارزش صادرات زنجیره فولاد ایران در سال جاری تاکنون بیش از ۵.۲ میلیارد دلار بوده است، اظهار کرد: در حال حاضر سهم صنعت فولاد ایران از کل تولید فولاد خاورمیانه بیش از ۶۲ درصد است. سالیانه بیش از ۳۰ میلیون تن شمش فولاد، بیش از ۲۲ میلیون تن محصولات فولادی و ۱۰۰ میلیون تن سنگ آهن در کشور تولید می‌شود.

وی بومی‌سازی، توسعه فناوری و افزایش توان تامین را از نیازهای اصلی صنعت فولاد برشمرده و بر پرداختن به آن بصورت جدی‌تر تاکید کرد و گفت: اولویت امروزه ما این است که نیاز روز زنجیره فولاد را تامین کرده و زمینه بهره‌وری در عین کاهش قیمت تمام شده و تولید با کیفیت بالاتر را فراهم کنیم. بایستی بتوان بدون وابستگی همه قطعات و تجهیزات مورد نیاز را تامین کنیم. علیرغم حضور توان تخصصی و نیروهای نخبه، اما همچنان وضعیت مطلوب در زنجیره فولاد دیده نمی‌شود و بومی‌سازی و ارتقای ساخت داخل در حد مورد انتظار در این زنجیره اتفاق نیفتاده است؛ لذا این موضوع نیازمند عارضه‌یابی است. بایستی از افرادی که در این راستا حرکت و فعالیت می‌کنند، حمایت شود.

صنایع بزرگ ما باید به صنایع جهانی تبدیل شود

در ادامه این مراسم، علی آقامحمدی -رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری- نیز صنعت فولاد را از جمله بزرگترین صنایع ایران خوانده و گفت: این صنعت هم اکنون نیازمند تحول بیشتری است تا بتوان وارد یک فضای جدید کسب و کار در این عرصه شد.  در نسل پنجم صنعت باید با تعامل و همگرایی شرکت‌های فعال در عرصه فولادسازی بتوانیم شاهد پویایی صنعت فولاد ایران باشیم. اگر به گذشته نگاه کنیم باید بگوییم نمره صنعت فولاد ایران ۲۰ است، اما اگر به آینده نگاه کنیم باید بگوییم که هنوز راه دشواری پیش رو است؛ چرا اقتصاد ایران بایستی به اقتصادی جهانی و صنایع بزرگ ما به صنایع جهانی تبدیل شوند.

شایان ذکر است سومین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران ۱۹ تا ۲۱ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ با حضور شرکت‌های مطرح فولادی و معدنی و تأمین‌کنندگان و سازندگان داخلی در محل هتل المپیک تهران دایر خواهد بود و این رویداد همزمان به‌صورت زنده نیز پخش اینترنتی می‌شود.

 


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد