hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > نهضت بومی‌سازی را در سازمان انرژی اتمی آغاز کرده ایم

نهضت بومی‌سازی را در سازمان انرژی اتمی آغاز کرده ایم

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه توانستیم ۱۲ منطقه کشور را برای پرتودهی تعریف کنیم، گفت: نهضت بومی‌سازی را در سازمان انرژی اتمی آغاز کرده ایم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، محمد اسلامی سه‌شنبه شب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری، ضمن تبریک فرارسیدن چهل و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و نیز گرامیداشت یاد امام و شهدای انقلاب اسلامی، با اشاره به تازه‌ترین دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور افزود: نکته حائز اهمیت این است که بتوانیم فناوری هسته‌ای را که یک فناوری تاثیرگذار است در همه ابعاد گسترش دهیم.

وی ادامه داد: اولین گامی که برداشتیم انجام مطالعات و برنامه ریزی برای پیشبرد تاثیرگذاری این فناوری از طریق پرتودهی برای همه سرفصل ها به ویژه در حوزه کشاورزی، مواد غذایی و صنعتی بود تا بتواند موثر واقع شود.

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: مطالعات جامعی را با استفاده از مطالعاتی که در وزارت جهاد کشاورزی و وزارت راه و شهرسازی انجام شده بود، صورت دادیم و توانستیم ۱۲ منطقه کشور را برای پرتودهی تعریف کنیم. 

معاون رییس جمهور تصریح کرد: در پیش روی ما اجرای ۱۲ قطب صنعتی پرتودهی است که با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این رشته هستند، صورت می گیرد. 

وی ادامه داد: در گام دوم فراخوان دادیم تا صنایع بزرگ غذایی و کشاورزی حضور پیدا کنند تا جایگاه و کارکرد پرتودهی را تعریف کنیم که می‌تواند تاثیرات اقتصادی در این صنعت داشته باشد.

اسلامی ادامه داد: در گام سوم فرایند بومی سازی را به صورت پرسرعت شروع کردیم و با نهضتی که در سازمان برای بومی سازی شروع شده بود، دستگاه‌های جدیدی را برای این کارکرد در دستور کار قرار دادیم.

ادامه دارد ...


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد