hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اگر به منویات رهبری عمل می‌شد ایران قدرتمندترین کشور آسیا بود

اگر به منویات رهبری عمل می‌شد ایران قدرتمندترین کشور آسیا بود

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: اگر در سال‌های گذشته دولت‌ها به منویات رهبری گوش می‌کردند امروز ایران بزرگترین و قدرتمندترین کشور آسیا بود.

آیت الله محسن اراکی شامگاه سه شنبه در سلسه جشن های دهه فجر در مسجد چهارمردان قم،افزود: ایران در بخش نظامی، موشکی، هسته ای و علمی پیشرفت کرده که در رابطه با نظارت و راهنمایی مستقیم مقام معظم رهبری بوده است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم بیان کرد: انقلاب اسلامی آغاز تجدید حیات جامعه ایران بود و بر اساس رهنمودهای قرآنی ملت ها مانند انسان ها دارای مرگ و حیات هستند و گاهی ملت ها بهره مند از حیات هستند و گاهی دچار مرگ می شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جامعه دوران سیدالشهدا(ع) که معاویه و یزید را به اولیای الهی ترجیح می دهد، جامعه ای مرده است که قدرت تشخیص بین صواب با ناصواب را ندارد، اضافه کرد: امروز نیز کسانی که در برابر انقلاب موضع می گیرند و یا طرفدار آمریکا، ضدانقلاب یا صهیونیست ها می شوند باید فکری به حال خود در خصوص ترجیح دولت های تروریسم پرور به انقلاب اسلامی بکنند.

اراکی افزود: صهیونیسم از اساس بر پایه آدم کشی و کودک کشی بنا شده و تا قبل از ۸۰ سال گذشته سرزمینی بنام اسرائیل اشغالگر وجود نداشت و این مساله با حمایت انگلیس و کشتار مردم بومی شکل گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه جامعه ای که نتواند بین خوب و بد قدرت تشخیص داشته باشد و فرق بین دوست و دشمن را تمییز ندهد جامعه ای مرده است، گفت: ذلت پذیری علامت دوم جامعه مرده است و ملتی که زنده باشد خداوند نوری برای تمییز بین خوب و بد به آنها اعطا می کند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم ابراز داشت: یکی از مصادیق ذلت پذیری این است که جامعه نتواند برای خودش تصمیم بگیرد و عنان اختیارات آن در دست ملت های دیگر باشد همان مساله ای که در دوران پهلوی در ایران و هم اکنون در عربستان سعودی جاری است؛ چه کسانی این حاکمان سعودی را روی کار آورده که نقش گاو شیرده را بازی می کند و حاکمان غربی بدون اینکه کوچکترین ارزشی به آنها قائل باشند بزرگترین توهین ها را روانه آنها می کند و صراحتا اعلام می کنند که اگر حمایت های غرب از حاکمان مرتجع منطقه قطع شود آنها در کمتر از ۲ هفته در دامن ایران قرار می گیرند.

مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه مقاومت امروز یمن، لبنان، فلسطین، سوریه و غیره برگرفته از اراده دینی ملت ایران است، ادامه داد: داشتن اراده سومین ویژگی یک ملت زنده است.

وی با بیان اینکه تا چند دهه اخیر شیعیان لبنان چنان در جنوب این کشور له و تحقیر شده بودند که هیچ اراده ای نداشته و اغلب مجبور به مهاجرت شده بودند، گفت: امروز با مقاومت همین شیعیان هیچ  راهبردی در این کشور بدون اراده شیعیان و حزب الله به پیش نمی رود، به اعتراف سایر مذاهب این کشور، بدون اراده جنوب لبنان این کشور دچار چالش اساسی می شود.

اراکی اضافه کرد: امروز ایران، مکتب تولید روحیه استقلال طلبی آزادی خواهی در جهان است و علت دشمنی آمریکا با انقلاب اسلامی نیز در همین مساله خلاصه می شود چرا که ملتی که صبر و استقامت به خرج دهد به تدریج قله های اقتدار، پیشرفت و قدرت را فتح خواهد کرد.

مدرس حوزه علمیه قم گفت: رییس جمهور و هیات دولت دلسوز مردم هستند و چنین دولتی در طول ۴ دهه انقلاب روی کار نیامده بود و یا بسیار کم بود، دولت کنونی برای خدمت به مردم میل و انگیزه بسیار بالایی دارد و خداوند و مردم چنین دولتی را یاری خواهد کرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ابراز داشت: رییس جمهور و وزیر امور خارجه دولت کنونی در مسائل مربوط به مذاکرات هسته ای تعارفی با طرف های غربی به خصوص آمریکا ندارند و همین مساله سبب شده تا آنها حساب کار به دستشان بیاید و مجبور به احیای برجام شوند.

وی با تاکید بر اینکه ما با مذاکره مخالف نیستیم و طرفدار دیپلماسی مقاومت هستیم، گفت: در ۵ ماه گذشته و با روی کار آمدن دولت جدید و عمل به دیپلماسی اقتدار و عزت توسط رییس جمهور و وزیر امور خارجه، درهای اقتصادی به روی ایران باز شده و حتی پول نفت نیز در حال بازگشت به کشور است ولی متاسفانه رسانه های داخلی در این زمینه عملکرد خوبی ندارند.

وی اهمیت جهاد تبیین توسط رسانه ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: برخی از افراد و رسانه ها به جایی اینکه به آمریکا و تحریم ها در رابطه با مشکلات کشور حمله کنند به انقلاب و ارزش های آنها حمله می کنند و سر این مسائل نق می زنند.

مدرس حوزه علمیه قم با بیان اینکه قبل از انقلاب ۸۰ درصد مردم در روستاهای بی آب و برق و گاهی آب بی کیفیت زندگی می کردند و امکان دسترسی به امکانات و سرانه ها نداشتند، افزود: تا قبل از انقلاب اسلامی نفت ایران با قیمت یک دلار فروخته می شد و تمام سود آن به جیب بیگانگان می رفت و آنها همین نفت را با ایجاد ارزش افزوده و محصولات بالادستی و صادرات آن بیش از ۱۰۰ دلار به ایران می فروختند.

وی با تاکید بر فضای فاسد مراکز آموزش عالی دوران پهلوی به ویژه در حوزه زنان، یادآور شد: قبل از دوران انقلاب اسلامی تعداد بیمارستانها، دانشگاه ها و سایر زیرساخت های اساسی بسیار محدود بود.

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم اظهار داشت: یکی از ویژگی های انقلاب گسترش چشمگیر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی درسطح کشور و تحصیل همزمان زنان در کنار مردان بودند در حالی که در دوران پهلوی تعداد کسانی که امکان ورود به دانشگاه پیدا می کردند بسیار ناچیز بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مقام معظم رهبری در انتقاد بشدت حرمت افراد را نگه می دارند ولی در سخنرانی امروز خود با جمعی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی از کوتاهی رسانه ها در جهاد تبیین بشدت گلایه مند شدند.

اراکی اظهار داشت: بسیاری از رسانه های داخلی که با پول ملت تغذیه می شوند فقط دنبال منفی بافی و نق زدن هستند و دستاوردها، پیشرفت ها و موفقیت ها را بسیار ناچیز پوشش می دهند در حالی که در انعکاس اخبار منفی ید طولایی دارند.

اراکی تصریح کرد: خدمات انقلاب به مردم در حد مطلوب نیست اما قابل مقایسه با دوران پهلوی نیز نمی باشد، انقلاب خدمات بسیاری به مردم به ویژه در بخش فرهنگی انجام داده است، تا قبل از انقلاب راه ارتباطی با روستاها وجود نداشت در حالی که هم اکنون تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار از زیرساخت های برق، گاز و آب بهره مند هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: یکی از برکات انقلاب اسلامی این است که رهبران آن عادل ترین و عاقل ترین افراد هستند؛ کدامیک از رهبران دنیا این حجم از اشراف اطلاعاتی را در عرصه های مختلف دارد؛ علم و دانش مقام معظم رهبری بیشتر از فقه متعارف است و وجود ایشان از بزرگترین برکات انقلاب است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به آینده نگری و بصیرت بالای مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: ای کاش در دولت های پیشین رهنمودهای رهبری به اجرا گذاشته شده بود./

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد