hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اجرای پروژه‌های عظیم صنعتی نماد همت بزرگ دولت برای خنثی سازی تحریم‌‎ها است

اجرای پروژه‌های عظیم صنعتی نماد همت بزرگ دولت برای خنثی سازی تحریم‌‎ها است

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد دولت سیزدهم با اتکا به ظرفیت درونی کشور و بهره بردن از همه منابع و زیرساخت‌ها و شرکت های خصوصی و دولتی برای خنثی کردن این تحریم‌ها همت بزرگی را آغاز کرده است.

«رمضانعلی سنگدوینی» در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره عملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی کشور که ۱۷ بهمن ماه با حضور رییس‌جمهور آغاز شد، گفت: دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت خود بر توسعه متوازن  کشور تاکید داشت تا رونق اقتصادی را با استفاده از همه ظرفیت‌های دولتی و خصوصی گسترش دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جزییات این پروژه گفت: بر اساس اطلاعات منتشر شده قراراست با اجرایی شدن این۴۸ پروژه در ۱۳ استان و ۲۷ شهرستان کشور، به میزان ۱۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف صنعتی، نفت، گاز، پالایشگاه‌ها و سایر بخش‌های کشور انجام شود که بر توسعه متوازن و رونق اقتصادی کشور تاثیر فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گام مهمی در رشد و شکوفایی کشور برداشته است،‌ عنوان کرد: طبق آمار منتشر شده با اجرایی شدن این پروژه بزرگ، حدود ۲۰ میلیارد دلار درآمد سالانه پــس از بهـــره‌برداری افزایش خواهد یافت و ۱۱ میلیارد دلار صادرات سالانه را در پی خواهد شد تا در عمل تحریم‌هایی ناجوانمردانه‌ای که آمریکا علیه ایران اعمال کرده است، خنثی شود.

نماینده مردم گرگان و آق قلا با بیان اینکه  با اجرایی شدن این پروژه در عمل ۲۱ هزار شغل مستقیم و ۶۴ هزار شغل غیرمستقیم ایجاد خواهد شد، گفت: این اقدام دولت سیزدهم در نخستین سال فعالیت اجرایی خود بسیار ستودنی و ارزشمند است. چرا که در حال حاضر برای ایجاد یک شغل در کشور بین یک تا ۲ میلیارد تومان هزینه لازم است. اما دولت با این ابتکار و بهره بردن از ظرفیت همه وزارتخانه‌ها، نهادها، موسسات و شرکت‌ها، در کاهش این هزینه و اشتغال زایی موثر، هدفمند عمل کرده است.

وی با تاکید بر اینکه رشد صنعت در بخش‌های مختلف سبب اشتغال زایی همراه با کاهش فقر و بهبود اقتصاد خواهد شد،‌ اظهار داشت: در این شرایط که غرب به سردمداری آمریکا با تحریم‌های ظالمانه علیه منافع ایران متحد شدند، دولت سیزدهم با اتکا به ظرفیت درونی کشور و بهره بردن از همه منابع و زیرساخت‌ها و شرکت های خصوصی و دولتی برای خنثی کردن این تحریم‌ها همت بزرگی را آغاز کرده است.

سنگدوینی با تقدیر از وزارت‌خانه‌های مرتبط و سایر شرکت‌های سرمایه‌گذار در اجرای این پروژه اظهار کرد: وزارتخانه‌های اقتصاد، صنعت و معدن، نفت و سایر سازمان‌ها و موسسه‌های وابسته به آنها در این اقدام دولت به خوبی متحد شدند و برنامه و سازوکار واحدی را ارائه دادند که این همبستگی در کاهش زمان اجرایی پروژه بسیار موثر است.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که ممکن است درسال‌های آینده به بخش انرژی کشور لطمه بزند، افت فشار گاز و قطعی آن است. اما اجرایی شدن این پروژه می‌تواند گره‌ها را از پای سرمایه گذارنی که مایل به سرمایه‌گذاری در این بخش هستند، باز کند تا علاوه بر اشتغال زایی، مشکلات تامین انرژی به ویژه در بخش نفت و گاز کشور حل شود.

این نماینده مجلس یازدهم با بیان اینکه در دولت یازدهم و دوازدهم میزان سرمایه‌گذاری در کشور روند کاهشی داشت، افزود: در دولت سیزدهم با  اجرایی شدن این پروژه بزرگ، ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری بیشترخواهد شد تا شرکت‌های بزرگ کشور که توانمندی مالی مناسبی دارند در اجرای آن سهیم شوند و در عمل هم رشد اقتصادی کشور را بهبود بخشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اجرای ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی سبب رونق تولید و مهار تورم در کشور خواهد شد،‌ گفت: کمبود منابع مالی یکی از موانع رشد در اقتصاد ایران است لذا اجرای این پروژه‌ها بستر مناسبی برای دستیابی واحدهای تولیدی به تسهیلات بانکی است.

وی درباره اینکه مجلس به عنوان نهاد قانون گذار چه کمکی می‌تواند در سرعت بخشی به اجرایی شدن این پروژه بزرگ داشته باشد، گفت: نمایندگان باید در قالب طرح یا لایحه‌ای که از سوی دولت ارسال می‌شود در سرعت بخشی به این پروژه همکاری کنند تا موانع بر سر راه سرمایه‌گذاری در این پروژه بزرگ را از سر راه برداشته شود.

سنگدوینی خاطرنشان کرد: آمریکا در موضوع تحریم‌ها از هر راهی برای فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کرد تا معیشت و اشتغال مردم را دچار خدشه کند. در چنین شرایطی مجلس و دولت باید با هم‌افزایی برای محقق شدن اهداف وطرح‌های اجرایی پیش رو،‌ هم دل و یکصدا شوند تا نقشه دشمنان برای ضربه به نظام و انقلاب را نقش بر آب کنند و در عمل گامی مهمی برای خنثی سازی تحریم‌ها بردارند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد