hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اضافه‌شدن ۱۳ هزار و ۴۵۰ کلاس درس به فضاهای آموزشی کشور

اضافه‌شدن ۱۳ هزار و ۴۵۰ کلاس درس به فضاهای آموزشی کشور

همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر ۱۳ هزار و ۴۵۰ کلاس درس از طریق ارتباط تصویری دکتر محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور با استان‌ها افتتاح شد، مدارسی که با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و خیرین مدرسه‌ساز در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

این کلاس های درس در قالب ۲ هزار و ۹۵۰ فضای آموزشی در استان های مختلف به بهره برداری رسیده و دولت تلاش دارد تا هر سال به تعداد فضاهای آموزشی استاندارد اضافه کرده و مدارس کپری و سنگی را حذف کند.

در ادامه به جزئیات برخی از طرح های آموزشی، اعتبارات هزینه شده و میزان مشارکت خیرین مدرسه ساز اشاره می شود:


بهره برداری از هشت طرح آموزشی در گلستان 

گلستان از جمله استان هایی است که امروز با حضور ویدئو کنفرانسی معاون اول رئیس جمهور هشت طرح آموزشی ۵۰ کلاسه با مشارکت خیرین به بهره بردار رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان در این آیین گفت: برای بهره برداری از این طرح های آموزشی در استان، ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
یاسر لیوانی افزود: محل اجرای طرح های آموزشی آماده بهره برداری در مناطق آموزشی بندرترکمن، گمیشان، مراوه تپه، علی آباد، آزادشهر و رامیان است.
 


۹۳ مدرسه به فضاهای آموزشی سیستان و بلوچستان اضافه شد

امروز همچنین ۳۶۶ کلاس درس در قالب ۹۳ مدرسه گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سیستان و بلوچستان افتتاح شد.

سرپرست اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم اظهارداشت: از این تعداد مدرسه ۸۵ مدرسه در مناطق روستایی و ۹ مدرسه در مناطق شهری قرار گرفته و برای ساخت آنها یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از محل منابع دولتی، خیری و مشارکتی هزینه شده است.

میثم لکزایی زیربنای این مدارس را ۲۹ هزار و ۳۸۷ مترمربع عنوان کرد و افزود: با این تعداد کلاس درس، بیش‌از ۱۱ هزار نفر دانش‌آموز از فضا و تجهیزات استاندارد بهره‌مند خواهند شد.



بهره برداری از ۱۴ واحد آموزشی استان همدان از دیگر برنامه های امروز معاون اول رئیس جمهور از طریق ارتباط تصویری بود که در دفتر استاندار با حضور جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان در این ارتباط گفت: این اداره کل در راستای گسترش عدالت آموزشی ۱۰۴ کلاس درس و اتاق در قالب ۱۴ پروژه آموزشی و پرورشی را در دهه مبارک فجر به ادارات آموزش و پرورش استان تحویل داده است.

محمدحسین مرادی افزود: این پروژه ها که با اعتبار ۴۹۰ میلیارد ریال ساخته شده است با ۱۵ هزار و ۷۱۳متر مربع زیربنا در همه سطوح آموزشی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.



همزمان با سراسر کشور در هفتمین رور از ایام الله دهه مبارک فجر با پیام تصویری معاون اول رییس جمهور مدرسه ۱۵ کلاسه خیرساز با اعتباری بالغ بر۱۲ میلیارد تومان روز سه شنبه در کرج مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز روز سه شنبه در آیین گشایش مدرسه بنیاد خیریه قلم چی کرج با اشاره به اینکه  این پروژه به صورت نمادین در خط چهار حصار کرج گفت: استان  البرز ۱۱ مدرسه قابل افتتاح با ۱۰۵ کلاس درس جدید با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان دارد که به صورت خیری- مشارکتی ساخته شده است.

حسن مهرانی اظهارداشت: این مدرسه در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع  و با زیر بنای ۲ هزار و ۳۴۱ متر مربع احداث شده است.

وی بیان داشت: عملیات ساخت این مدرسه از سال ۹۸ آغاز شد که با همت بنیاد خیریه قلم چی تکمیل و آماده تحویل به آموزش و پرورش شد و از مجموع ۱۱ پروژه آموزشی قابل افتتاح در استان البرز تنها هزینه ۲ پروژه آموزشی به صورت ملی و مابقی خیرساز - مشارکتی تامین شده است.



۱۰ فضای آموزشی هدیه دولت و خیرین به دانش آموزان ایلام در دهه فجر

در مراسم امروز از طریق ارتباط تصویری با مخبر ۱۰ فضای آموزشی ۴۵ کلاس درس و در زیربنای هشت هزار و ۳۴۲ مترمربع و اعتباری افزون بر ۴۰۰ میلیارد ریال  به بهره برداری رسید.

استاندار ایلام در این آیین اظهار داشت: ایلام دارای یک هزار و ۱۲۵ فضای آموزشی با پنج هزار و ۲۸۷ کلاس درس است و افزون بر ۹۵ هزار دانش آموز در سراسر استان ایلام مشغول تحصیل هستند.

بهرام نیا ادامه داد: امروز پروژه ۱۸ کلاسه سردار شهید سلیمانی شهر ایلام به عنوان یکی از پروژه های شاخص آموزشی این استان با زیربنایی سه هزار و ۴۵۳ با مساحت ۸۷۲ مترمربع افتتاح شد.

وی افزود: مدرسه ۱۸ کلاسه شهید سلیمانی دارای ۲ کارگاه آموزشی، یک سایت رایانه و ۲ باب آزمایشگاه است و برای این پروژه عظیم بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.


بهره برداری از ۷۵ پروژه آموزشی در هرمزگان

همزمان با هشتمین روز از دهه فجر ۷۵ پروژه آموزشی در هرمزگان با دستور ویدئوکنفرانسی معاون اول رییس جمهور و با حضور استاندار و جمعی از مسوولان وخیران مدرسه ساز استانی به بهره‌برداری رسید.

استاندار هرمزگان در این مراسم گفت: با بهره‌برداری از این فضاهای آموزشی در استان زمینه تحصیل نزدیک به هشت هزار نفر از دانش آموزان این دیار در فضای ایمن و استاندارد فراهم شده است.

مهدی دوستی با اشاره به اینکه ۱۷۰ پروژه در قالب ۸۰۰ کلاس درس در استان هرمزگان در حال اجرا است، افزود: جهت تکمیل این پروژه ها سه هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی همچنین با اشاره به مدارس غیراستاندارد در استان ابراز داشت : در حال حاضر ۳۵۳ مدرسه غیراستاندارد در سطح استان وجود داشته که در صورت تامین اعتبار روند استانداردسازی این مدارس به اتمام می رسد.


۱۳ پروژه سهم دانش آموزان استان قم از پروژه های آموزشی دهه فجر

سهم دانش آموزان استان قم از پروژه های آموزشی که امروز با دستور معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید، ۱۳ پروژه آموزشی ، پرورشی و ورزشی با زیربنای ۲۰ هزار مترمربع و ۸۷ کلاس درس با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان بود.

دبستان باباییان با ۱۲ باب کلاس، دبستان اماک علی(ع) با ۱۲ باب کلاس، آموزشگاه مجتمع آموزشی،فرهنگی و درمانی ایمان در ۱۱ باب کلاس درس، دبیرستان شهید مهدی هندویان ۵ و ۶ با ۲۴ باب کلاس،دبستان شهید محسن فخری زاده در ۱۲ باب کلاس، استخر شنای حاج عسکری شیخ آباد با اعتبار  ۸۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی در مناطق مختلف شهر قم به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم در این آیین گفت: پنج پروژه آموزشی و پرورشی با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان در سطح روستاهای قم به بهره‌برداری رسید.

محسن پورگلیان با اشاره به پروژه‌های روستایی به بهره برداری رسیده قم، ادامه داد: دبستان بانک حضرت امام جواد(ع)در ۲۷۰ متر مربع و سه باب کلاس در روستای وشنوه، دبستان اقتصاد نوین با مساحت ۲۸۰ متر مربع و سه باب کلاس، دبستان شهید مغازه ای روستای حاجی آباد نیزار در ۱۲۴ متر مربع و ۲ باب کلاس،دبستان آزادی روستای قنوات با مساحت ۳۵۵ متر مربع و ۶ باب کلاس و دبستان برکت حضرت قاسم(ع) با ۱۲۱ متر مربع و ۳ باب کلاس در روستای جنت آباد ۵ پروژه ای است که امروز  افتتاح شد.



افتتاح ۲۶ کلاس درس در خراسان شمالی

۲۶ کلاس درس در قالب ۹ مدرسه خیرساز در ایام گرامیداشت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در خراسان شمالی افتتاح شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای ساخت این فضاهای آموزشی ۱۷۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که ۳۰ درصد آن را نیکوکاران مشارکت داشته اند.

امین فلاح کوشکی گفت: این مدرسه ها با زیربنای سه هزار و ۱۰۰ متر مربع آموزشی ساخته شده است که طول دیوار کشی آنها هزار و ۳۸۵ متر است.

وی بابیان اینکه برای این فضاهای آموزشی حدود ۱۰ هزار متر مربع محوطه سازی شده است گفت: با بهره برداری از این فضاهای آموزشی یک هزار دانش آموز از این مدارس بهره مند خواهند شد.


بهره برداری از ۱۳۵ کلاس درس در کرمان

۲۶ پروژه آموزشی در قالب ۱۳۵ کلاس درس با افزون بر هزار میلیارد ریال اعتبار در استان کرمان امروز همزمان با مراسم سراسری افتتاح طرح های آموزش و پرورش کشور در حضور ویدیوکنفرانسی معاون اول رییس جمهور افتتاح شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمان در این مراسم گفت که بیشتر این پروژه ها با مشارکت خیران احداث شده است.

رضا هدایتی با بیان اینکه به سمت حذف مدارس سنگی از فضاهای آموزشی حرکت خواهیم کرد، افزود: یکی از این پروژه های شاخص مدرسه ۱۲ کلاسه مهر شایان فر  با زیربنای یکهزار و ۲۸۵ مترمربع و ۷۵ میلیارد ریال اعتبار است که بخشی از اعتبار این پروژه به همت خیر نیک اندیش محمد حسین شایان فر تامین شده است.


پنج طرح آموزشی سهم دانش آموزان استان کرمان

پنج طرح آموزشی روز سه‌شنبه همزمان با هشتمین روز دهه مبارک فجر به صورت برخط با حضور معاون اول رئیس جمهور در استان مرکزی به بهره برداری رسید.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مرکزی در حاشیه این آیین به ایرنا گفت: این طرح ها از مجموع ۲ هزار و ۹۵۰ طرح آموزشی با ۱۳ هزار و ۴۵۰ کلاس درس کشور که امروز (سه شنبه) به صورت برخط با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید، متعلق به استان مرکزی است.

آرش دانش نژاد افزود: بهره‌برداری از مدرسه ۱۲ کلاسه روز افزون اراک از جمله این طرح‌ها بود که با مشارکت خیر مدرسه ساز ساخته و به آموزش و پرورش استان تحویل شد.

وی ادامه داد: سالن ورزشی قاسمی فر نیمور محلات و ۲ طرح آموزشی شهرستان ساوه شامل مدرسه ۶ کلاسه صاحب الزمان (عج) و توسعه ۲ کلاس در مدرسه روستای احمد آباد این شهرستان به صورت برخط با حضور معاون اول رئیس جمهور بهره‌برداری و به آموزش و پرورش استان مرکزی تحویل شد.



بهره برداری از یک باب مدرسه ۱۵ کلاسه خیرساز در یزد

امروز و در ادامه بهره برداری از طرح های آموزشی از طریق ارتباط تصویری یک باب مدرسه ۱۵ کلاسه خیری با حضور جمعی از مسوولان استان یزد در این شهر افتتاح شد.

دبیرستان متوسطه اول سید ابوالقاسم همدانی که با زیر بنای ۲ هزار و ۴۲۱ متر مربع در ۲ طبقه ساخته شده دارای ۱۵ کلاس درس با ظرفیت ۵۰۰ دانش آموز است و با اعتبار ۱۱ میلیارد تومان به صورت خیری و مشارکتی ساخته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد در این مراسم  با بیان اینکه یک سوم مدارس استان خیری است، گفت: با کمک خیران زمینه تحصیل دانش اموزان در زمینه تعلیم و تربیت در این استان فراهم شده است.


افتتاح ۲۴ کلاس درس در کرمانشاه

۲۴ مدرسه با ۷۷ میلیارد تومان اعتبار در هشتمین روز از دهه مبارک فجر با حضور «محمد مخبر» معاون اول رییس جمهوری و «یوسف نوری» وزیر آموزش پرورش به صورت ویدیو کنفرانس در استان کرمانشاه افتتاح شد.

مدیرکل توسعه، تجهیز و نوسازی مدارس استان کرمانشاه در این مراسم گفت: مدارس افتتاح شده با ۱۳۵ کلاس درس با اعتباری حدود ۷۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که ۲۰ پروژه آن با مشارکت خیرین به انجام رسیده است.

مرزبان نظری افزود: در چهار سال گذشته میزان اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش ۵۰ درصد کاهش یافته در حالی که در بحث اعتبارات ملی رقمی نزدیک به ۹۳۴ درصد افزایش اعتبار داشتیم.

وی اضافه کرد: از محل اعتبارات ملی تخصیص کامل ۲۲۹ میلیارد تومان داشتیم و اعتبارات استانی هم ۲۹ میلیارد تومان مصوب شده که رقمی حدود هفت میلیارد تومان تخصیص داده شده است.


افتتاح مدرسه خیرساز حسن غضنفریان در زنجان

همزمان با بهره برداری متمرکز از ۲ هزارو ۹۵۰ مدرسه در سطح کشور با شرکت ویدئو کنفرانسی معاون اول رییس جمهور به مناسبت دهه فجر، مدرسه خیرساز زنده یاد حسن غضنفریان نیز با حضور استاندار زنجان در این شهر افتتاح شد.

این واحد آموزشگاهی در هزارو ۴۸۹ مترمربع زیربنا با اعتبار نزدیک به ۶ میلیارد تومان توسط خیر نیک اندیش غلامحسین مطهری احداث شده است.  

استاندار زنجان در این مراسم به ضرورت تلاش برای ارتقای سرانه فضای آموزشی و سرانه آموزشی استان تاکید کرد و گفت: متاسفانه زنجان در بسیاری از شاخص‌ها جزو استان‌های در رتبه ۲۵ تا ۳۰ است که باید این جایگاه ها را ارتقا دهیم.  

محسن افشارچی افزود: توسعه فضاهای آموزشی در استان متناسب با نیازها، با همت مدیران اجرایی و همراهی خیرین در آینده نزدیک قابل تحقق است.  


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد