hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > فرهنگی > بیوگرافی صبا سهیلی بازیگر و همسرش بابک افشاری

بیوگرافی صبا سهیلی بازیگر و همسرش بابک افشاری

بیوگرافی کامل “صبا سهیلی”، بازیگر سینما و دختر سعید سهیلی به همراه فیلم شناسی و عکس های خانوادگی او و همسرش را در بخش فرهنگ و هنر نمناک ببینید.

بیوگرافی کامل و زندگی شخصی و هنری صبا سهیلی

  • نام :صبا
  • نام خانوادگی :سهیلی
  • تاریخ تولد :30 خرداد 1370
  • محل تولد :تهران
  • زمینه فعالیت :بازیگری، طراحی گرافیکی
  • تحصیلات:کارشناس میکروبیولوژی
  • نام پدر:سعید سهیلی
  •  نام مادر:مهناز منتظمی
  • خواهر و برادران:سارا و ساعد سهیلی، سینا مهراد
بیوگرافی صبا سهیلی

زندگی خانوادگی صبا سهیلی

صبا سهیلی در سال 1368 در خانواده هنرمند به دنیا آمد. او فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی در رشته میکروبیولوژی است.

پدر او سعید سهیلی کارگردان معروف سینما وتلویزیون و مادر او مهناز منتظمی است.

ساعد و سینا برادران صبا سهیلی هستند که هر دو در عرصه سینما و تلویزیون فعالیت دارند. ساعد در آثار متعددی چون لاتاری، گشت ارشاد، اتاق تاریک، شهرک و... درخشیده است و سینا سهیلی(مهراد) نیز در آثاری چون شادروان، ژن خوک، آقازاده و پدر ایفای نقش نموده است.

صبا دارای یک خواهر به نام سارا سهیلی است که در عرصه بازیگری و مدلینگ فعالیت دارد. گلوریا هاردی همسر برادر(ساعد سهیلی) صبا است که از جمله بازیگران ایرانی فرانسوی به شمار می رود و در سریال کیمیا و فیلم پسرکشی به ایفای نقش پرداخته است.

ازدواج صبا سهیلی

صبا سهیلی متاهل بوده و همسر او بابک افشاری برادر بهاره افشاری(بازیگر سینما و تلویزیون) است. بابک افشار همسر صبا، آرشیتکت است و فعالیتی در زمینه بازیگری ندارد.

ورود صبا سهیلی به عرصه هنر

صبا سهیلی از دوران کودکی به هنر علاقه داشته و اولین حضور او در فیلم کوتاه رها به کارگردانی و نویسندگی مصطفی تقی‌زاده است.

طراحی پوستر صبا سهیلی

صبا سهیلی به جز بازیگری در عرصه طراحی پوستر نیز فعالیت نموده است و از کارهای او می توان به طراحی پوستر «چارچنگولی» ، «ازدواج در وقت اضافه» و «گشت ارشاد» اشاره کرد.

مروری بر فیلم های صبا سهیلی

صبا سهیلی در فیلم اتاق تاریک

اتاق تاریک فیلمی به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی روح‌الله حجازی محصول سال 1396 است که موضوع آن درباره آزار و تجاوز جنسی کودکان می باشد. ساعد سهیلی ، ساره بیات و صبا سهیلی در این فیلم بازی کرده است.


صبا سهیلی در گشت ارشاد

گشت ارشاد ساخته سعید سهیلی در سال 1390 می باشد که با ژانر کمدی و اجتماعی می باشد. حمید فرخ‌نژاد، پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی، جمشید هاشم‌پورو... از بازیگران گشت ارشاد هستند.

گشت ارشاد از مهم ‌ترین آثار هنری صبا سهیلی می باشد، او در این فیلم به عنوان طراح پوستر حضور داشت و توانست با مهارت و استعداد هنری اش جای خود را میان اهالی فضای سینما مطرح کند.

پوستر فیلم گشت 2 با طراحی صبا سهیلی 

صبا سهیلی در ژن خوک

ژن خوک فیلمی به کارگردانی و تهیه کنندگی سعید سهیلی محصول سال 1397 است. در این فیلم هادی حجازی فر، سینا مهراد، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی، صبا سهیلی، قربان نجفی، الناز حبیبی و جمشید هاشم‌پور به هنرمندی پرداخته‌اند.

صبا سهیلی در فیلم ژن خوک نقش فاطی را بر عهده دارد که خواهر عماد گربه (سینا مهراد) می باشد.


صبا سهیلی در فیلم سینمایی اینان

فیلم «اینان» به کارگردانی رهبر قنبری و تهیه‌کنندگی علی برادری جدیدترین فعالیت صبا سهیلی در سال 1400 است. این فیلم داستان جوانی سی ساله به نام عماد را بازگو می کند که برادرش به اهدای عضو نیاز دارد، او برای یافتن عضو، راهی مشهد می شود و در این سفر با ماجراهای مختلفی مواجه می گردد  و عشق زمینی او را به درک تازه ای از زندگی می رساند.

صبا سهیلی در این فیلم با بازیگرانی همچون سپیده آرمان ، علی برادری ، مرتضی قرغانی و الهه جعفری مقابل دوربین قرار گرفته‌ است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد