hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > انتقال پساب جنوب تهران توسعه صنعتی زرندیه را رقم می زند

انتقال پساب جنوب تهران توسعه صنعتی زرندیه را رقم می زند

استاندار استان مرکزی گفت: انتقال پساب جنوب تهران به شهرستان زرندیه علاوه بر تامین بخشی از نیاز منابع آبی به کشاورزی این شهرستان، زمینه ساز توسعه صنعتی نیز خواهد شد.

فرزاد مخلص‌الائمه شامگاه دوشنبه ۱۸ بهمن ماه در پایان افتتاح پروژه‌های دهه فجر شهرستان زرندیه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در طول دهه فجر ۷۵۳ طرح و پروژه صنعتی، اقتصادی، خدماتی، فرهنگی و اجتماعی در سطح استان مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی سهم شهرستان زرندیه از پروژه‌های دهه فجر را ۸۵ طرح بیان کرد و افزود: شرکت اتحاد لنت یکی از شرکت‌های موفق در تامین قطعات خودرو برای تامین نیاز داخل کشور و صادرات به سایر کشورهای دنیاست.

مخلص‌الائمه به برگزاری نشست هم اندیشی با برخی صنعتگران و مدیران صنایع در حاشیه افتتاح پروژه‌های دهه فجر زرندیه اشاره کرد و افزود: مشکلات صنعتگران در این حوزه که بیشتر مربوط به کمبود زیرساخت‌ها نظیر آب و نیز مشکلات مربوط به بروکراسی اداری و صدور مجوزهای طرح توسعه بود مطرح و سازوکار لازم برای برطرف شدن آن اتخاذ شد و برخی مطالبات مدیران صنایع نیز ظرف ۱۰ روز آینده تعیین تکلیف خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه در جریان بازدیدهای میدانی و دیدارهای چهره به چهره اولویت‌ها بهتر تعیین می‌شود، اظهار کرد: رویکرد دولت انقلاب حضور در بین مردم و بررسی مشکلات از نزدیک است که خوشبختانه این رویه در استان انجام و توفیقات زیادی بدست آمده است.

وی بیان کرد: در آینده نزدیک بازدیدهای ویژه و مستقلی از صنایع شهرستان بعمل خواهد آمد و مشکلات با حضور مدیران استانی و ملی بررسی و برای برطرف شدن آن در حوزه اختیارات مربوطه تصمیم گیری خواهد شد.

استاندار مرکزی در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص آخرین پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دولت برای تخصیص پساب جنوب تهران برای توسعه صنعتی و کشاورزی شهرستان زرندیه گفت: انتقال پساب جنوب تهران به شهرستان زرندیه علاوه بر تامین بخشی از نیاز منابع آبی به کشاورزی این شهرستان زمینه ساز توسعه صنعتی نیز خواهد شد.

وی به برگزاری جلسه اخیر با وزیر نیرو در شهرستان خمین برای حل مشکل تامین آب شهرستان‌های ساوه و زرندیه گفت: وزیر نیرو در این جلسه با درخواست استانداری مبنی بر صدور مجوز استفاده از پساب جنوب تهران برای زرندیه موافقت کرد و امیدواریم بتوانیم تمهیدات و مقدمات اجرایی کار را فراهم کنیم.

او با اشاره به اینکه شهرستان‌های زرندیه و ساوه بدلیل مهاجرپذیری و جغرافیایی که دارند پذیرای سرریز جمعیت استان‌های تهران، البرز و سایر استان‌های همجوار کشور هستند، اظهار کرد: باید از ظرفیت‌های زیرساختی نظیر پساب جنوب تهران برای تامین نیازهای جمعیتی و اهداف توسعه‌ای در حوزه صنعتی و کشاورزی استفاده کرد.

مخلص‌الائمه با اشاره به اینکه طرح انتقال پساب جنوب تهران به زرندیه از سال های گذشته مطرح شده اما اجرای آن عملیاتی نشده بود، تصریح کرد: تامین آب، امنیت و انرژی جزو مقوله‌های بهم پیوسته است که باید برای دستیابی به توسعه پایدار این نیازها را برآورده کرد.

وی به طرح مفصلی برای بازچرخانی پساب در استان اشاره کرد و افزود: دستور کار آینده شورای عالی آب استان موضوع بازچرخانی پساب خارج از استان نظیر جنوب تهران و داخل استان که وضعیت مناسبی ندارد، است. یکی از سرمایه‌های مناسب برای تامین آب بخصوص در حوزه صنعت، پسابی است که باید مورد استفاده قرار گیرد که به نظر می‌رسد هماهنگی لازم بین دستگاههای اجرایی اعم از شرکت آب و فاضلاب، آب منطقه‌ای، شهرداری و شهرک‌های صنعتی وجود ندارد.

وی در خصوص انتقال سهم آب ساوه از سدکوچری نیز گفت: در جلسه با وزیر نیرو تصمیمات قاطعی برای اختصاص اعتبارات ویژه به منظور تسریع در اجرای پروژه اتخاذ شد چرا که این طرح ملی مهمترین پروژه استان مرکزی است و باید هر چه سریعتر با تامین لوله های مورد نیاز خط انتقال به سرانجام برسد.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، با حضور استاندار مرکزی ۸۵ پروژه همزمان با دهه مبارک فجر در زرندیه افتتاح و کلنگ زنی شد. با افتتاح این میزان پروژه عمرانی، صنعتی، خدماتی و زیرساختی برای ۸۹۷ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

برای بهره‌برداری از پروژه‌های دهه فجر شهرستان زرندیه افزون بر هزار و ۴۰ میلیارد تومان اعتبار دولتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هزینه شده است.

افتتاح چندین طرح صنعتی، تولیدی و زیرساختی، محوطه سازی و بازسازی گلزار شهدای گمنام شهر پرندک، کلنگ‌زنی احداث  بوستان جنگلی یازده هکتاری زاویه و مصلی این شهر، از مهمترین پروژه‌ها بود.


منبع: isna-1400111914495

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد