hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > گیلان| خانه کودکی پرفسور سمیعی در مسیر احیا

گیلان| خانه کودکی پرفسور سمیعی در مسیر احیا

خانه کودکی پروفسور سمیعی که سال‌های سال با بی‌مهری دستگاه‌ها دچار آسیب‌های فراوان شده قرار است به همت یک فعال فرهنگی به خانه هنرمندان صنایع‌دستی تغییر کاربری دهد.


رامین محمدیان، فعال فرهنگی درباره این عمارت گفت: بالا بودن میزان رطوبت در گیلان سبب رشد گیاهان هرز در تمام فضای حیاط اصلی و خلوت، روی سقف و دیوارها شده بود. زمان زیادی طول کشید تا بتوانیم از این بنا گیاه زدایی کنیم. ریشه درختان «پَلَت» سفید و انجیر که به داخل دیوارها نیز نفوذ کرده بود آسیب زیادی به بافت بنا زده است. عدم رسیدگی به بنا، پوسیدگی بخش‌هایی از سقف از یک‌سو و الحاقاتی که در زمان تملک آموزش‌وپرورش به این بنا واردشده و ریزش نزولات جوی سبب ایجاد پوسیدگی و آسیب رسیدن به بخش‌هایی از سقف، کف، درب و پنجره‌ها شده است. این فعال فرهنگی ادامه می‌دهد: با توجه به اینکه در حال حاضر دیگر سفال پخته در گیلان تولید نمی‌شود برای تعویض سفال‌ها با مشکل روبه‌رو هستیم و به‌ناچار از بناهای متروکه در حال تخریب سفال خریداری کرده‌ایم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت نیز در این زمینه می‌گوید: عمارت سمیعی یکی از بناهای فاخر محله ساغریسازان رشت است و احیای آن به توسعه گردشگری رشت کمک می‌کند.

محمدحسن عاقل منش ضمن تأکید بر حفظ بناهای میراثی به‌ویژه در محله ساغریسازان که یکی از قدیمی‌ترین محله‌های رشت است به بازدید میدانی از این بنا اشاره و می‌افزاید: امروزه وظایف شهرداری‌ها تنها توجه به حوزه خدماتی نبوده و احیای بافت میراثی از اولویت‌های شورای پنجم است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد