hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اجرای پروژه‌های بزرگ صنعتی در راستای خنثی سازی تحریم‌هاست/ پشت مذاکره کنندگان وین گرم شد

اجرای پروژه‌های بزرگ صنعتی در راستای خنثی سازی تحریم‌هاست/ پشت مذاکره کنندگان وین گرم شد

لطف‌الله سیاهکلی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا ضمن تقدیر از اراده دولت برای راه اندازی صنایع پیشران اتقصادی گفت: دولت با تقویت زیرساخت‌های اقتصادی کشور در آستانه مذاکرات گام مهمی در راستای ایجاد پشتوانه برای مذاکره کنندگان در وین برداشته است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی افزود:  اروپا و آمریکا معتقدند که دستشان در وین پُر است و ایران به دلیل اینکه سال‌ها تحت شدیدترین تحریم‌ها بوده است با دست خالی پای میز مذاکرات حضور یافته و ناچار به قبول مطالبات آمریکا و اروپا است. در چنین شرایطی برداشتن گام های مهم برای تقویت اقتصاد کشور بسیار مهم است.

عضو کمیسیون صنایع معادن مجلس با بیان اینکه  وحدت نظر میان دولت و ملت پشتوانه مهمی برای مذاکره کنندگان در وین است،تصریح کرد: باید دست مذاکره کنندگان وین را پُر کنیم تا بتوانند از منافع ملی دفاع کنند.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران با انتخاب دولت و مجلس انقلابی ظرفیت مهمی را در اختیار این جریان قرار داده‌اند و جریان انقلابی باید از این ظرفیت استفاده کند،تصریح کرد: تیم مذاکره کنده هسته‌ای همواره در وین اعلام کرده تحریم‌ها خاصیت خود را از دست داده و ملت ایران از تحریم‌ها نمی‌ترسند .

وی فعال کردن پروژه‌های پیشران صنعتی را در راستای خنثی سازی تحریم ها ارزیابی کرد و گفت: دولت باید در عمل اثبات کند که تحریم‌ها ۲۰ تا ۳۰ درصد در اقتصاد کشور تاثیر دارد. در همین راستا ظرفیت پیشران داخلی اقتصادی را فعال کرده است این اقدامات موجب قوی شدن تیم مذاکره کننده در وین خواهد شد.

سیاهکلی اظهار داشت: دولت انقلابی همزمان با مذاکرات وین و توافقنامه با چین و روسیه استراتژی خنثی سازی تحریم ها را در دستور کار قرار داده و اقتصاد کشور را معطل مذاکرات نگذاشته است.

وی گفت: اقدام دولت در راستای فعال کردن زیرساخت های اقتصادی جهت دستیابی به هدف مهم رشد ۸ درصدی اقتصاد اقدامی مهم است.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد