hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > رویداد > اقتصادی > 10 روش کسب و کار عالی بدون سرمایه در دنیای مجازی و واقعی

10 روش کسب و کار عالی بدون سرمایه در دنیای مجازی و واقعی

در این مطلب به 10 روش‌ نوین کسب درآمد خوب بدون داشتن سرمایه یا ابزاری ویژه در فضای مجازی و واقعی پرداخته و همچنین مزایا و معایب کسب و کار اینترنتی را شرح داده‌ایم.

کسب درآمد بدون داشتن سرمایه می‌تواند به‌راحتی اتفاق افتد. ممکن است این  موضوع برای برخی شعاری پوچ و تبلیغاتی باشد اما دیدن کسب و کارهای بسیاری با درآمدهای خوب بدون نیاز به سرمایه، در دنیای امروز مصداقی است برای واقعی بودن آن. 

با این حال چند شرط اساسی وجود دارد که دانستن آن‌ها لازمه‌ی کار است. مهم‌ترین شرط برای رسیدن به درآمد خوب بدون داشتن سرمایه؛ دانش کافی از روند اجرای کسب و کار است. 

در این مطلب سعی داریم به روش‌های نوین کسب درآمد عالی بدون داشتن سرمایه یا ابزاری ویژه بپردازیم. افزایش مخارج و هزینه‌های گذران زندگی، کافی درآمد بسیاری از مشاغل و کار زیاد و درآمد پایین، افراد را به فکر پیدا کردن شغل تازه می‌اندازد و در این میان، فکر کردن به شغلی که خودت آن را راه انداخته باشی، ایده‌ی وسوسه‌برانگیزی است.

در‌عین‌حال نداشتن سرمایه‌ی زیاد و در‌نظر ‌گرفتن احتمال شکست و ناکامی راه‌اندازی کار جدید موجب می‌شود افراد به روش‌های کسب درآمد بدون سرمایه فکر کنند تا ریسک کمتری را متحمل شوند. هرچند این کار، ایدۀ هوشمندانه‌ای است، ولی باید آگاهی بیشتری نسبت به آن کسب کنید.


مزایا و معایب کسب درآمد بدون سرمایه

یادتان نرود برای آغاز هر کسب‌وکاری، تنها داشتن ایده و چشم‌انداز زیبا کافی نیست. باید برنامه‌ریزی کنید و این امر امکان‌پذیر نیست، مگر زمانی ‌که مزایا و معایب آن را بدانید.


مزایا

همین‌که نیازی به داشتن سرمایه‌ای هنگفت برای راه‌اندازی کسب‌وکار ندارید، مزیت بزرگی است و انگیزه‌تان را برای حرکت در مسیر زیاد می‌کند. بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک، بدون سرمایه‌ اولیه به سود بالایی می‌رسند و چه چیز مهیج‌تر از این؟!

 بسیاری از کسب‌وکارهای بدون سرمایه به شکل اینترنتی یا کار در منزل و دورکاری هستند و این خودش امتیازهایی دارد. در این کارها شما می‌توانید زمان را مدیریت کنید و به قول معروف «رئیس خودتان باشید».

 چنین مشاغلی نیاز به حضور فیزیکی در محل کار مشخصی ندارد و درنتیجه شما انرژی و هزینه‌ی رفت‌و‌آمدتان را نیز ذخیره می‌کنید. دستتان برای ایده‌پردازی هم باز است و می‌دانید هرچقدر تلاش کنید و راه‌های خلاقانه‌تری را پیش بگیرید، به درآمد بالاتری می‌رسید.


معایب

با در نظر گرفتن تک‌تک مزایای راه‌اندازی کسب و کار بدون سرمایه، نمی‌توان این موضوع را کتمان کرد که اگر سرمایه وجود داشت، شاید بسیار سریع‌تر کارتان را گسترش می‌دادید.

 اگرچه در همه حال باید زمان صرف کنید تا میوۀ درختی را که کاشته‌اید، بچینید اما اگر سرمایه خوبی وجود داشته باشد، ممکن است زمان رسیدن به نتیجه کمتر شود، زیرا امکانات و موقعیت‌های بیشتر و بهتری در دسترس دارید.

 حتی می‌توانید ایده‌پردازان و بازاریابان زیادی را استخدام کنید و به درآمد بیشتری برسید، در مقایسه با زمانی که یکّه و تنها هستید یا با گروه کوچکی همکاری می‌کنید. اما این موضوع اصلاً نگران‌کننده نیست چرا‌که با تلاش و خلاقیت می‌توانید کارتان را آن‌قدر قوی کنید که دیگران روی شما سرمایه‌گذاری کنند.

 از سوی دیگر می‌توانید زمان رسیدن به نتیجه را با شناخت مخاطب و نیازهایش و گزینش راهکارهای مؤثر، کمتر کنید.


روش های کسب درآمد بدون داشتن سرمایه در ایران

 با توجه به مزیت‌هایی که روش کسب درآمد بدون سرمایه، پیش پای ما می‌گذارد نمی‌توان آن را نادیده گرفت. مسیرهای متنوعی برای کسب این نوع از درآمد وجود دارند.

 قبل از پرداختن به آن‌ها، لازم است که نکته‌ای را با هم در میان بگذاریم. وجود روش‌های متنوع برای کسب درآمد بدون سرمایه به این معنی نیست که شما می‌توانید بدون هیچ مقدمه‌ای و در طول یک شب، میلیاردر شوید.

 

میوه درآمد کسب‌وکار بدون سرمایه، زمانی شیرین و خواستنی می‌شود که نهالش را کاشته و آن را پرورش داده باشید. برای هر اقدام جدیدی باید تلاش، تمرکز و برنامه‌ریزی را به کار بگیرید.



 خب، حالا با توجه به این نکته، به سراغ معرفی روش‌های کسب درآمد بدون سرمایه می‌رویم:

 ۱- کسب درآمد در دنیای مجازی

    کسب درآمد اینترنتی

امروزه بسیاری از افراد به دلایل مختلف به ایجاد کسب و کار اینترنتی روی آورده‌اند. ایده کسب درآمد اینترنتی ممکن است به ذهن خیلی‌ها خطور کرده باشد ولی فکر کردن به مواردی مانند شروع کسب و کار با هزینه زیاد، وقت‌گیر بودن و طولانی بودن مسیر برای رسیدن به درآمد بالا مانعی برای عملی کردن ایده‌هایشان به شمار می‌رود.

 قبل از هر چیزی باید بدانید که کسب درآمد اینترنتی به زمان و انرژی زیادی نیاز دارد تا به نتیجه مطلوبی برسد. با کمی صبر و حوصله می‌توانید به هدف خود دست پیدا کنید.

 شاید بتوان گفت که سرمایه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ذهنی‌ افراد برای شروع کسب و کار است. اما نیازی به نگرانی نیست. شما می‌توانید بدون نیاز به سرمایه اولیه یا با پایین‌ترین هزینه کسب درآمد کنید. بیشترین تحول در حوزه اینترنت و مشاغل کامپیوتری از سال ۲۰۰۰ به بعد آغاز شد.

 از این زمان به بعد موج انفجار کسب و کارهای آنلاین و راه‌اندازی استارت‌آپ‌ها در گوش جهان پیچید. اما به‌مرور زمان با ظهور شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و به دنبال آن برنامه‌هایی مانند اینستاگرام و تلگرام، روند کسب درآمد اینترنتی دستخوش تحول بیشتری شد.

 خوشبختانه در حال حاضر کسب درآمد محدود به استفاده از کامپیوتر نمی‌شود. اپلیکیشن‌های متعددی وجود دارند که به‌راحتی می‌توان از آن‌ها برای کسب درآمد استفاده کرد. مثل کسب درآمد از اینستاگرام، کسب درآمد از تلگرام، کسب درآمد از یوتیوب و غیره.

 

کسب درآمد اینترنتی یعنی به کار گرفتن دانش و تخصص در فضای مجازی. کسب درآمد خوب از اینترنت درگذر زمان اتفاق میافتد. این‌طور نیست که با راه‌اندازی یک وب‌سایت و فروش محصولات سریع به نتیجه برسید. شما در کنار وب‌سایتتان باید در شبکه‌های اجتماعی هم حضور پررنگی داشته باشید تا به نتیجه مطلوب‌تری برسید.

 

جذب فالورهای بیشتر در اینستاگرام، جذب تعداد زیادی کاربر برای کانال تلگرامی خود، گذاشتن مطالب جذاب در بخش وبلاگ، ایجاد محتوای ویدئویی برای معرفی وب‌سایت و محصولتان در سایت‌های ویدئویی مثل آپارات، یوتیوب و غیره، ازجمله کارهایی است که باید انجام دهید.

به یاد داشته باشید که شما حکم مادر وب‌سایت خود را دارید و برای پرورش فرزندتان باید زمان بگذارید. اگر خوب آن را پرورش دهید و هر روز مراقبش باشید در عرض ۲ سال فرزند نوپای شما شروع به راه رفتن می‌کند، روزبه‌روز قدم‌هایش را محکم‌تر برمی‌دارد و درنتیجه شما را به اوج می‌رساند.

 

  • مزایای کسب درآمد اینترنتی


    ۱- رهایی از محدودیت‌های زمانی و مکانی که کارهای معمولی برایمان می‌تراشند

در کسب‌وکار اینترنتی، شما بدون حضور در زمان و مکان خاصی و حتی در سفر، در خواب و استراحت کسب درآمد می‌کنید. در هر جای دنیا که باشید می‌توانید کار خود را مدیریت کنید. این یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های کسب درآمد اینترنتی است.


        ۲- شروع با حداقل سرمایه

برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی به سرمایه زیادی نیاز ندارید. می‌توانید با گوشی، کامپیوتر، نوت بوک یا استفاده از شبکه‌های مجازی، بدون هیچ سرمایه‌ای کسب درآمد کنید. البته شاید در بعضی موارد به سرمایه اندکی نیاز پیدا کنید.

مثلا ساخت وب‌سایت که آن‌هم با خرید ارزان‌ترین دامنه، هاست و قالب‌های فروشگاهی وردپرس می‌توانید کار خود را شروع کنید. نگران سرمایه زیاد نباشید.


        ۳- ارتباط مستقیم اما از نوع متفاوت با مشتریان خود

دسترسی به مشتریان و مدیریت بسیار راحت آن‌ها در کسب‌وکارهای اینترنتی از دیگر مواردی است که می‌توانیم به آن اشاره‌کنیم.

در این نوع کسب‌ و کارها، می‌توانید با مشتری خود حتی بعد از خرید ارتباط داشته باشید، نظر آن‌ها را در مورد محصول خریداری‌شده بدانید، با ارسال ایمیل و پیامک آن‌ها را از محصولات جدیدتان آگاه کرده یا آن‌ها را از تخفیف‌ها و امکانات ویژه‌تان باخبر کنید.

 

       ۴- صرفه‌جویی در زمان

می‌توانید به‌جای هدر دادن وقت و انرژی‌تان در پشت ترافیک و سروکله زدن با خیابان‌های شلوغ، در اتاق‌خواب خود پای لپ‌تاپ بنشینید و کسب درآمد کنید. ساعت‌های هدر رفته بیرون از خانه را به کسب‌وکار اینترنتی اختصاص دهید.

با این کار، هر زمان که بخواهید می‌توانید استراحت کنید؛ بین کارتان نرمش کرده، قهوه‌ای بنوشید و محیط کاری شادی را برای خودتان ایجاد کنید.

 

 

روش‌های کسب درآمد در فضای مجازی:

  •     راه‌اندازی وب‌سایت‌های خدماتی یا فروش محصولات
  •     نوشتن برنامه‌ها و افزونه‌های کاربردی
  •     مدیریت پیج‌ها یا کانال‌های شبکه‌های اجتماعی
  •     همکاری در فروش وب‌سایت‌ها
  •     پیوستن به جرگه فریلنسرها
  •     آموزش مجازی
  •     راه‌اندازی پیج‌ها و کانال‌های جذاب
  •     فروش ایده و جملات انگیزشی


۱- راه‌اندازی وب‌سایت‌های خدماتی یا فروش محصولات

یکی از بهترین نقطه‌های قوت اینترنت، امکان ایجاد یک وب‌سایت برای فروش محصولات در هر ساعتی از شبانه‌روز است. این امکان، مخصوصا برای سایت‌هایی که کالای فیزیکی ندارند به یک هدیه بسیار باارزش تبدیل‌شده است. چون آن‌ها می‌توانند حتی در زمانی که خواب هستند نیز با فروش محصولاتشان کسب درآمد کنند.

این موضوع برای کسانی که کالای فیزیکی یا خدمات را می‌فروشند – نه تا اندازه کالاهای دیجیتال – نیز برقرار است. اگر صاحب یک مغازه هستید، می‌توانید از ورودی‌های سایت خود که بیش از چند هزار نفر هستند سودهای کلانی کسب کنید.

 

۲- نوشتن برنامه‌ها و افزونه‌های کاربردی

دانش برنامه‌نویسی یکی از برتری‌های آشکار در دنیایی است که روزبه‌روز با تغییر کدها، رنگ تازه‌ای به خود می‌بیند. اگر به چندین سال قبل برگردیم و از زبان کسی که از آینده آمده برای مردم از گوگل و خرید آنلاین و کار در خانه بگوییم، احتمالا شاخ درمی‌آورند. با گسترش گوشی‌های موبایل هوشمند، بازار اپلیکیشن‌ها نیز حسابی پر رونق شده است.

امروزه هر کسب و کاری یک اپلیکیشن مخصوص به خود دارد و در آن اطلاع‌رسانی‌هایش را منتشر کرده و حتی محصولاتش را به فروش می‌رساند. شما می‌توانید با نوشتن اپلیکیشن‌های جذاب و کاربردی، بازار بزرگی را از آن خود کنید و حتی به یک برند قابل اعتماد تبدیل شوید.

در گوشه و کنار جهان تازه اپلیکیشن‌ها، به لطف سیستم‌های مدیریت محتوایی مثل وردپرس، جوملا و دروپال، فرصت‌های زیادی برای نوشتن برنامه‌های ریز و درشت و افزونه‌های کاربردی فراهم‌شده است.

 با کمی خلاقیت و ترکیب آن با دانش برنامه‌نویسی‌تان می‌توانید یک پشت‌بام پر از پول را پارو بزنید. چون برنامه شما یک بار نوشته می‌شود اما میلیون‌ها بار فروش می‌رود. به دنبال حفره‌ها باشید. سعی کنید با برنامه یا افزونه‌تان آن حفره‌ها را پر کنید.

 

۳- مدیریت پیج ها یا کانال‌های شبکه‌های اجتماعی یا پیوستن به جرگه فریلنسرها

شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک، تلگرام و اینستاگرام، بسترهای بسیار بزرگی برای معرفی شغل‌ها، انسان‌ها و سازمان‌ها هستند. اما همه مردم آن‌قدر زمان ندارند که هم به کسب‌وکار خودشان برسند و هم در شبکه‌های اجتماعی محصولات، خدمات و حتی خودشان را تبلیغ یا معرفی کنند.

دراین‌بین است که شما می‌توانید به‌عنوان یک مدیر، هم سروسامانی به پیج و کانال دیگران بدهید و هم درآمدی از این راه داشته باشید.

از تب‌و‌تاب فروش محصولات فیزیکی و دیجیتالی که بگذریم به فروش مهارت‌ها می‌رسیم. اینترنت بستری را برای متخصصین فراهم کرده که می‌توانند بعد از ساعت‌های کاری معمولی‌شان، شغل دوم راحتی داشته باشند. شغلی که برای انجام آن نیازی به خروج از منزل ندارند. به این نوع از کسب‌وکار، فریلنسری گفته می‌شود.

 کسب و کار فریلنسری آن‌قدر در جهان جاافتاده که تقریبا یک‌سوم بار کاری کشوری مثل آمریکا بر دوش فریلنسرها است. برای معرفی شدن به‌عنوان یک آزادکار باتجربه (همان فریلنسر) نیاز به صبر و تلاش صادقانه دارید.

 به یاد داشته باشید که همیشه کار موردعلاقه خودتان را انجام دهید. در این صورت، نه‌تنها کیفیت کار شما غیرقابل مقایسه خواهد شد بلکه از تلاشی که دارید، خسته نمی‌شوید.

 

۴- همکاری درفروش وب‌سایت‌ها یا تولید محتوا

گاهی ما مشتری را داریم ولی جنس را نه. در این وضعیت، بهترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم، همکاری با فروش وب‌سایت‌ها است. بسیاری از سایت‌های فروشگاهی، درصدهای قابل‌توجهی از فروش محصولاتشان را به همکاران فروش اختصاص می‌دهند.

این یک معامله دوسر سود است؛ چون هم آنها بازار فروش محصولاتشان را گسترش می‌دهند و هم شما به سودی خالص می‌رسید. مزیت‌های همکاری در فروش شامل مواردی مانند زیر می‌شوند:

  •     رسیدن به سود خالص بدون نیاز به درگیر شدن با فرایندهای تولید و توزیع
  •     عدم نیاز به انبار محصولات تولیدشده
  •     عدم نیاز به پشتیبانی محصول


از طرفی کسب‌وکارهای بسیاری هستند که برای معرفی بهتر خدمات خود، به افرادی برای نوشتن متن، ساختن ویدئو و اینفوگرافیک نیاز دارند. اگر در این زمینه مهارت دارید می‌توانید با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و در تولید محتوا موفق باشید.


۵- آموزش مجازی

درصد قابل‌توجهی از مردم، مهارت‌هایی قابل‌آموزش به دیگران دارند. اینترنت این امکان را برای آن‌ها فراهم می‌کند که به‌سادگی بتوانند مهارت خاص خود را به تعداد افراد زیادی آموزش دهند.

در این نوع از آموزش، کافی است که تنها یک‌بار، مهارت خود را در قالب فیلم، صدا و حتی به‌صورت متنی تهیه کنید و بارها آن را به فروش برسانید. حتی می‌توانید بروزسانی‌های جدیدی برای آموزش خودتان در نظر بگیرید و از این راه، خودتان را در صدر جدول آموزش آن مهارت نگه دارید.

برای فروش آموزشتان هم می‌توانید به سایت‌های آموزشی فعال در اینترنت مثل «فرادرس» یا «فرانش» و سایت‌هایی ازاین‌دست، مراجعه کنید.

در این‌گونه سایت‌ها، بدون آنکه خودتان را درگیر فرایندهایی مثل تأسیس سایت، سئو، بازاریابی و فروش کنید آموزشتان را به دیگران می‌فروشید و درصدی از فروشتان را به این سایت‌ها می‌پردازید. در غیر این صورت می‌توانید خودتان یک وب‌سایت تخصصی بزنید و در آن شروع به آموزش مهارت‌هایتان کنید.

البته بسترهایی مثل تلگرام و اینستاگرام را نیز نباید فراموش کرد. افراد بسیار زیادی در این شبکه‌های اجتماعی حضور دارند. با یک برنامه‌ریزی هدفمند می‌توانید بخش قابل‌توجهی از آن‌ها را به مشتریان خود تبدیل کنید.

علاوه بر این می‌توانید در کنار آموزش مجازی، کلاس‌های خصوصی رفع اشکال یا کلاس‌های خصوصی اضافی نیز برپا کرده و از این راه نیز درآمدی جداگانه برای خودتان ایجاد کنید.

 

6- راه‌اندازی پیج‌ها و کانال‌های جذاب، فروش ایده و جملات انگیزشی

اگر مطلبی برای آموزش دارید یا فکر می‌کنید که می‌توانید از خلاقیتتان برای تولید محتواهای جذاب استفاده کنید هر چه زودتر دست‌به‌کار شوید و در یک یا چند شبکه اجتماعی کار خودتان را آغاز کنید. پیشنهاد ما حداکثر دو شبکه اجتماعی است.

هنگامی‌که در این شبکه‌ها افراد زیادی عضو کانال شما بشوند یا دنبالتان کنند؛ می‌توانید از طریق گرفتن تبلیغات، درآمد بسیار خوبی داشته باشید.

حتماً اینفلوئنسرهای بسیاری را دیده‌اید که این روزها با تولید محتوا برای صفحات شخصی خود به مخاطبان بالایی رسید‌ه‌‌اند. حتما نام «صدف بیوتی» در اینستاگرام به گوشتان خورده است.

اگر شما نیز چنین پتانسیلی در خود می‌بینید که بتوانید صفحه‌ای بسازید و ایده‌ی جذابی را در آن بپرورانید، تبریک می‌گویم. احتمالاً به‌زودی کسب‌وکارهای متعددی به شما تبلیغ می‌دهند.

علاوه بر این می‌توانید کارهای هنری، انواع خدمات مثل آرایشگری، خیاطی و انواع غذاها، شیرینی‌‌ها و دسرها را در منزل تهیه کنید و از طریق پیج یا کانال خود به فروش برسانید.

یکی از روش‌های پنهان درآمدزایی، فروش ایده است. این روش کسب درآمد در ایران خیلی مرسوم نیست ولی کم‌کم جایگاهش را پیدا خواهد کرد. شما می‌توانید فروشگاهی برای ایده یا جملات انگیزشی‌تان داشته باشید. در این روش، افرادی که متخصص هستند و ایده‌های بکری دارند می‌توانند ایده‌شان را بفروشند. علاوه بر‌ این، شرکت‌هایی مانند شرکت‌های شتاب‌دهنده استارت‌آپ‌ها روی ایده‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند و با دادن مبلغی برای سرمایه اولیه، به راه‌اندازی کسب‌وکار فرد، سرعت می‌بخشند. 

 

چند اشتباه بزرگ در کسب‌وکارهای اینترنتی

هر کسب‌ و کاری راه‌ها و چاه‌های منحصر به خودش را دارد. کسب‌ و‌ کار اینترنتی نیز این‌گونه است. در ادامه، چهار اشتباه بزرگ را به شما گوشزد می‌کنیم که در مسیر کسب‌ و کارتان نباید انجامشان دهید.

۱- شروع کار بدون هیچ برنامه‌ای

هیچ‌وقت بدون برنامه خاصی کارتان را شروع نکنید. اگر هدفی برای راه‌اندازی کسب و کار نداشته باشید به‌جایی نمی‌رسید. بدون هدف حرکت نکنید. نقشه راه را برای خودتان ترسیم کنید. کسب و کارهای اینترنتی رقابتی هستند. هر چه هدفمندتر و شفاف‌تر قدم بردارید موفق‌تر می‌شوید.

 

۲- به کجا چنین شتابان؟

بیشتر افراد فکر می‌کنند همین امروز که کسب و کارشان را راه‌اندازی کردند فردا باید به درآمد برسند. یعنی کسب درآمد سریع و راحت بدون هیچ تلاش زیادی. اگر غیرازاین چیزی سر راهشان سبز شود، بعد از مدتی خسته می‌شوند و از ادامه مسیر امتناع می‌کنند.

به‌طور یقین، هر کسب و کاری نیاز به زمان دارد تا در طول این مدت، میزان بازدهی خود را نشان دهد. عجله نکنید. هرچند کسب درآمد اینترنتی شروع آسانی دارد ولی در ادامه مسیر، تنها با خرج کردن صبر و حوصله‌تان می‌توانید به موفقیت برسید.

 

۳- رها کردن شغل فعلی به بهانه کار اینترنتی

این اشتباه را افراد شاغل مرتکب می‌شوند. معمولاً این افراد به دلیل هیجان اولیه خود سعی می‌کنند که از شغل اول خود استعفا داده و تمرکزشان را روی کسب و کار اینترنتی بگذارند. موفقیت در این روش، بسیار اندک است.

بهتر است شغل قبلی خود را ادامه داده و بخشی از زمان روزانه خودتان را به فعالیت در کسب و کار اینترنتی‌تان اختصاص دهید.

پس از مدتی که در کار خود حرفه‌ای شدید و به این نتیجه رسیدید که با تخصیص زمان بیشتر می‌توانید درآمد بالاتری داشته باشید، آن وقت از شغل قبلی انصراف دهید و تمام تمرکزتان را روی کسب درآمد اینترنتی بگذارید.

 

روش‌های کسب درآمد در دنیای واقعی

بیشتر افرادی که با اینترنت آشنا نیستند، به دنبال شرکت‌هایی می‌گردند تا بتوانند از طریق کار کردن برای آن‌ها به درآمد بدون سرمایه اولیه برسند. راه‌های زیادی برای اینکه خودتان بتوانید کسب‌وکاری بدون سرمایه در دنیای واقعی بیافرینید وجود دارد:

 

  • کسب درآمد از اجاره‌ همه‌چیز
  • رانندگی در تاکسی‌های اینترنتی
  • تهیه غذای خانگی
  • نگهداری از سالمندان و کودکان

 

7- کسب درآمد از اجاره‌ همه‌چیز

این روش جدیدی نیست و همچنان یکی از بهترین راه‌های درآمدزایی به شمار می‌رود. از روزگاران خیلی دور، صاحبان ملک با اجاره دادن خانه مسکونی، تجاری، زمین کشاورزی، ویلا و باغ، کسب درآمد می‌کردند.

 

شما هم می‌توانید در کنار شغل اصلی خود، چیزهایی که دارید را اجاره دهید و ماهیانه مبلغی دریافت کنید. اجاره دادن خودروی شخصی، ماشین‌آلات ساختمانی و صنعتی هم می‌تواند منبع خوبی برای کسب درآمد باشد.

می‌توانید با شرکت‌های کرایه اتومبیل یا به‌صورت شخصی با افرادی که کارشان رانندگی است قرارداد ببندید. حتی می‌توانید کتاب یا محصولات فرهنگی‌تان را برای مدتی اجاره دهید.

برای این کار باید موتور خلاقیتتان را روشن کنید. مثلاً ایجاد یک کتابخانه عمومی در مجتمع‌های مسکونی یا محله‌ها با کتاب‌هایی که از شما یا همسایه‌هایتان تشکیل می‌شود راهی مفید برای پول درآوردن از کتاب‌هایی است که مدت‌ها در حال خاک خوردن بود‌ه‌اند!

 

8- رانندگی در تاکسی‌های اینترنتی:

افراد زیادی هستند که حتی بدون اینکه سررشتۀ چندانی از فضای مجازی داشته باشند، از مهارت رانندگی‌شان استفاده می‌کنند و در تاکسی‌های اینترنتی مشغول به کار می‌شوند.

این روزها به دلیل کاهش استفادۀ مردم از پول نقد، امکان پرداخت آنلاین در تاکسی‌های اینترنتی و پیدا کردن نزدیک‌ترین راننده، تمایل به استفاده از این سیستم خدمت‌رسانی بیشتر شده است. در این خصوص می‌توان به تاکسی‌های اینترنتی پرطرفداری چون «اسنپ» و «تپسی» اشاره کرد.

 

9- تهیه غذای خانگی:

صرف غذا از نیازهای اولیه بشر است. این روزها افراد بسیاری به دلیل مشغله زیاد، زمان کافی برای طبخ غذا ندارند. از آن گذشته، خوردن غذای «مامان‌پز» چیز دیگری است. در این خصوص می‌توان به صفحه اینستاگرامی «بشقابک» اشاره کرد!

پس شما هم می‌توانید از مهارتتان در آشپزی استفاده کنید یا حتی میوه‌های خشک در اختیار مشتریان بگذارید و یا اینکه به تهیه مواد ضروری در طبخ غذا مانند سبزی سرخ‌کرده، بادمجان‌سرخ‌کرده، رب گوجه، رب انار و غیره بپردازید. هرچه خلاقیت بیشتری به خرج دهید، شانس بیشتری در جلب مشتری دارید.


10- نگهداری از سالمندان و کودکان

در دنیای مدرن امروزی بسیاری از ما باوجود داشتن مشغولیت‌های بسیار زیاد خود را در برابر عزیزان سالمند و یا کودکانمان مسئول می‌دانیم. ازاین‌رو بسیارند کسانی که احتیاج به خدماتی چون نگهداری و مراقبت از سالمندان یا کودکانشان دارند. شما می‌توانید ارائه‌دهنده این خدمات باشید. تنها کافی است با کمی مطالعه دانش خود را از احتیاجات و نیازهای سالمندان یا کودکان بالا ببرید. سپس با صحبت از توانمندی‌تان به افراد و آشنایان و حتی پر کردن فرم‌های کاریابی خیلی سریع می‌توانید برای ارائه خدمات مشتری بیابید.

 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد