hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > همه احزاب باید هم‌صدا از تیم مذاکره کننده کشورمان حمایت کنند

همه احزاب باید هم‌صدا از تیم مذاکره کننده کشورمان حمایت کنند

دبیرکل حزب همت با بیان اینکه تیم مذاکره کننده ایران از پشتوانه حمایت داخلی برخوردار است، گفت: همه احزاب باید هم‌صدا از تیم مذاکره کننده کشورمان حمایت کنند.

مرتضی فغانی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب ایرنا درباره روند مذاکرات وین و معافیت‌های تحریمی فنی اعمال شده از سوی آمریکا اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران خواهان لغو تمام تحریم‌ها است و معافیت‌های جزیی آمریکا تا زمانیکه که حقوق ملت ایران را در مذاکرات را تامین نکند، اهمیت چندانی ندارد.

دبیرکل حزب همدلی مردم تحول‌خواه (همت) افزود: رویکرد دستگاه سیاست خارجی و تیم مذاکره کننده کشورمان همواره دفاع از منافع ملی کشور بوده است، لذا تردیدی وجود ندارد که دیپلمات‌های ایرانی در خط مقدم دیپلماسی، ملاحظات و دکترین نظام را در نظر گرفته و با توجه به پیشینه بدعهدی غربی‌ها، باید با دست پر و قدرتمند به پای میز مذاکره با غربی‌ها حاضر شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در داخل فارغ از اختلاف‌نظرهای داخلی، در مورد مذاکرات شاهد هم‌صدایی همه گروه‌ها با تیم مذاکره کننده هستیم، بیان کرد: خانه احزاب ایران در سالن همایش‌های وزارت کشور در حمایت از دستگاه دیپلماسی بیانیه‌ای صادر کرد که نشان دهنده هم‌صدایی همه احزاب وگروه‌ها با مذاکره کنندگان و سیاست‌های کلان نظام است و در این مورد خاص احزاب با دستگاه سیاست خارجی وحدت کلام دارند.

فغانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبر انقلاب مبنی بر رفع همه تحریم‌ها گفت: سابقه بدعهدی آمریکایی‌ها برای همه روشن است لذا راستی‌آزمایی و دریافت تضمین حق جمهوری اسلامی ایران است تا آن‌ها دوباره زیر توافق و تعهدات خود نزنند لذا مهم‌ترین تمرکز و تاکید تیم مذاکره کننده کشورمان بر لغو تمامی تحریم‌هاست و درخواست مهم دیگر ایران، دریافت تضمین از سوی آمریکایی‌هاست تا آنها بر تعهدات خود پایبند بمانند.                                  

وی ادامه داد: خواسته ایران از لغو تحریم‌ها، تنها مربوط به تحریم‌های هسته‌ای و برجامی نمی‌شود، بلکه جمهوری اسلامی ایران بر این تصمیم است که کلیه تحریم‌های مربوط به برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران، تحریم‌های برجام و ترامپی ملغی شود.

دبیرکل حزب همت با بیان اینکه آمریکا و همپیمانش با  ابزار تحریم‌ها خوی استکباری خود را هویدا می‌کنند، خاطرنشان کرد: طبق فرمایشات رهبر انقلاب استفاده ما از فناوری هسته ای صلح‌آمیز و علمی است، بر این اساس ما برای اصول و حقوق خود ایستاده‌ایم بنابراین دیپلمات‌های ما هر اقدام و تصمیمی را بر محور منافع ملی اتخاذ می‌کنند.

فغانی در پیش‌بینی و ارزیابی خود از دور جدید مذاکرات وین اظهار کرد: طبق اخبار و اطلاعی رسیده، روند و جو حاکم بر مذاکرات مثبت است و به سمت توافق و پیشرفت حرکت می‌کند چراکه دست جمهوری اسلامی پر است و یکی از نقاط قوت تیم مذاکره کننده ایران همراهی و همصدایی در داخل فارغ از گرایش‌ها و نگاه‌های سیاسی و جناح‌بندی‌ها است که پشتوانه خوبی برای آنها در میز مذاکره است.

وی اضافه کرد: ما به عنوان کشوری متمدن با پشتوانه مردمی قوی از هیچ مذاکره‌ای گریزان نیستیم و با هر مذاکره‌ای که تضمین کننده منافع ملی کشور باشد با آن موافق هستیم. هرگاه جمهوری اسلامی ایران از موضع اقتدار با طرف‌های مقابل مواجه شده منافع بیشتری حاصل کرده است و البته این بار هم دست ایران از جهاتی در مذاکرات پر است.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: توقعی که ما به عنوان یک جریان و تشکل سیاسی از مذاکره کنندگان کشورمان داریم، این است که پیرو فرمایشات رهبر انقلاب عمل کنند و تا رفع همه تحریم‌ها زیر بار توافق نرفته و به تعهدات و توافقات طرف مقابل بر روی کاغذ اکتفا نکنند تا راستی‌آزمایی صورت بگیرد.

فغانی اظهار کرد: از مذاکرات وین باید برای اقتصاد ایران و معیشت مردم گشایشی حاصل شود. هم فروش نفت و مشتقات آن باید به حالت عادی برگردد و هم پول حاصل از فروش نفت و صادرات ایران باید از کانال‌های بانکی و مالی بین‌المللی به آسانی منتقل شود. لذا نتیجه مذاکرات باید بده و بستان جمهوری اسلامی ایران با همه کشورها و آزادشدن منابع قبلی ایران باشد.

وی یادآور شد: دولت سیزدهم اداره کشور، اقتصاد و معیشت مردم را به مذاکرات وین گره نزده است، پر واضح است اگر توافقی در حوزه مذاکرات وین حاصل شوند، روند توسعه و بهبود شرایط اقتصادی کشور سرعت بیشتری می‌گیرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد