hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ادامه اعتراض اعضای تعاونی فرهیختگان دانشگاه اراک

ادامه اعتراض اعضای تعاونی فرهیختگان دانشگاه اراک

ایسنا/مرکزی یکم آذرماه بود که در جریان مشکل اعضای تعاونی مسکن فرهیختگان دانشگاه اراک قرار گرفتیم، مشکلی که به گفته این افراد چند سالی است بیش از ۷۰ خانواده را درگیر کرده و پیگیری های متعدد آنها در مراجع ذیربط هم به نتیجه ای نرسیده است!

در آن تجمع یکی از اعضا مشکل را اینگونه مطرح کرد: تعاونی دانشگاه با یک فرد حقیقی شریک می شود و به صورت شراکتی(زمین از فرد حقیقی و سرمایه از تعاونی به صورت ۵۰/۵۰) اقدام به ساخت تعدادی واحد مسکونی می کند که از مجموع ۱۵۴ واحد آن، نیمی به دانشگاه تعلق می گیرد و نیمی به پیمانکار و مشکل ما مربوط به واحدهای سهم پیمانکار است. تا سال ۹۷ شرایط به خوبی پیش رفت و ساخت و سازها انجام شد، اما در سال ۹۷ به سبب اختلافات مالی بین پیمانکار و تعاونی، درب واحدها از سوی پیمانکار بسته شد و اعضا دسترسی به واحدهای خود نداشتند و همین امر سبب شد تعاونی از این فرد شکایت کند تا از سوی دستگاه قضائیه این مهم پیگیری شود که البته تا به این جای کار، نتیجه ای حاصل نشده است.

اعضای تعاونی حاضر در این تجمع؛ همه سهم خود را به صورت کامل پرداخت کرده اند و تعاونی نیز می گوید که پول را به صورت کامل به شریک خود پرداخت کرده و در نتیجه این افراد هیچگونه بدهکاری به تعاونی و شریک تعاونی ندارند، اما پیمانکار این مسئله را قبول ندارد و با وجود گذشت ۵ سال از آماده شدن واحدها هنوز به ما اجازه ورود به واحدهایمان را نمی دهد و همین مهم سبب بروز مشکل برای اعضا شده است.

حدود دو سال است که اقساط وام مسکن نیز پرداخت می شود و برخی که هم اکنون مستاجر هستند، علاوه بر این قسط، کرایه خانه نیز پرداخت می کنند. این تجمع مسالمت آمیز برای تعیین تکلیف صورت گرفت تا یکی از مسئولین پاسخ ما را بدهد، هر جا که صحبت می کنیم می گویند مشکلی نیست و موضوع به زودی رفع خواهد شد اما هنوز هم اقدامی صورت نگرفته است. از مسئولین تقاضا داریم هرچه زودتر این مهم را تعیین تکلیف کنند.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، از آن روز تاکنون ایسنا پیگیری های خود را در این خصوص انجام داد اما متاسفانه هیچکس پاسخ درستی در این خصوص نداد و همه از پیگیری موضوع صحبت کردند.

روز گذشته اعضای تعاونی مقابل فرمانداری تجمع کرده و خواستار حق خود شدند.

آنها می گویند: حدودا ۸ سال از تاسیس تعاونی مجتمع فرهیختگان می‌گذرد که این تعاونی به نمایندگی از ۷۴ نفر با شخصی به نام انصاری شریک می شوند که مجتمع اطلس ساخته شود.

تعاونی مطابق با مدارکی که موجود دارد، تمام تعهدات خود را در موعد مقرر انجام داده است اما در این میان قرار بوده وام مشترک از سوی بانک مسکن به حساب مشترک تعاونی و پیمانکار واریز شود تا مخارج از حساب مشترک انجام شود اما بانک مسکن این وام را به حساب شخصی پیمانکار واریز کرده است و به دنبال آن مشکلات دیگری نیز ایجاد شده است.

در سال ۹۸ حدود ۹۵ درصد کار مجتمع تمام شده اما متاسفانه هنوز واحدها به مردم تحویل داده نشده است.

به گفته معترضین، حدود ۴ سال است که مردم در مسیر قانون پیگیر مطالبه خود هستند اما متاسفانه به هیچ نتیجه ای نرسیده اند و هیچکدام از دستگاه های مربوطه پاسخ درستی به آنها نمی دهند.

آنها می گویند: قرار بر این بوده که دوم دی ماه رای قطعی برای اعضا از سوی اتاق تعاون صادر شود اما متاسفانه تاکنون هیچ رایی صادر نشده است و فقط این هفته را به هفته دیگر موکول می کنند.

تقاضای مردم در این تجمع این بود که تا تعیین تکلیف موضوع به خانه های خود بروند.

در این بین، نصیری، سرپرست معاونت سیاسی فرمانداری اراک در جمع مردم گفت: پیشنهاد ما به اتاق تعاون این بوده که رای را به این شکل صادر کنید که افرادی که در مجتمع دارای خانه هستند به منازل خود وارد شوند و خانه ها در شرایط فعلی شان به مردم تحویل داده شود و پیمانکار مسائل و موارد خود را از طریق دستگاه قضایی پیگیری کند. فرمانداری حمایت و پیگیری لازم را در این خصوص انجام خواهد داد.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، بیش از دو ماه از اولین اعتراض این افراد می گذرد و تاکنون بعد از برگزاری جلسات متعدد از سوی مسئولان، دستاوردی برای آنها حاصل نشده است و همچنان چشم براه کمک مسئولان مربوطه هستند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد