hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > تزریق بیش از ۳ میلیون دز واکسن کرونا در کرمانشاه

تزریق بیش از ۳ میلیون دز واکسن کرونا در کرمانشاه

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از تزریق بیش از سه میلیون دز واکسن کرونا در استان کرمانشاه خبر داد.

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: خصوصیت موج جدید ویروس کرونا انفجاری و آسانسوری بودن آن است که سرایت ویروس امیکرون بسیار بالاتر بوده و با استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از تجمعات می‌توانیم شرایط را بهتر کنیم.

وی افزود: انتظار می‌رود در ۲ هفته آینده با افزایش موارد بستری و پس از آن با افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا مواجه شویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه تصریح کرد: موج ششم بسیار خطرناک‌تر از موج‌های قبلی است و با تزریق دُز سوم واکسن کرونا می‌توانیم این خطر را کاهش دهیم.

شکیبا بیان کرد: تزریق واکسن مادران باردار نیز با توجه به شرایطی که دارند، طبق دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هر چه سریع‌تر تکمیل شود.

وی با اشاره به تزریق سه میلیون و ۱۹۸ هزار دز واکسن کرونا در استان کرمانشاه، گفت: تاکنون ۹۰.۳ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال در استان کرمانشاه نوبت نخست، ۸۰.۱ درصد نوبت دوم و ۳۱ درصد نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

شکیبا با اشاره به آغاز واکسیناسیون کرونا ۹ تا ۱۲ سال در استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: هفت درصد جمعیت ۹ تا ۱۲ سال استان کرمانشاه در برابر ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اضافه کرد: ۹۸ درصد دانش آموزان استان کرمانشاه تاکنون در برابر کرونا واکسینه شده‌اند و قصرشیرین از لحاظ واکسیناسیون در رتبه نخست شهرستان‌های استان قرار دارد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد