hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > افزایش بودجه بنیاد شهید برای پرداخت معوقات ایثارگران/ خدمات درمانی و آموزشی بهبود می‌یابد

افزایش بودجه بنیاد شهید برای پرداخت معوقات ایثارگران/ خدمات درمانی و آموزشی بهبود می‌یابد

نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد که مصوبه کمیسیون تلفیق در اختصاص ۴۰ هزار میلیارد تومان به بنیاد شهید به بهبود شرایط درمانی و آموزشی خانواده ایثارگران کمک خواهد کرد.

«علی اصغرباقرزاده» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا درباره موافقت کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی با افزایش بودجه بنیاد شهید به میزان ۴۰ هزار میلیارد تومان گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق ۹۰ هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان و کارگران، بیمه تکمیلی، و دیگر موارد که وابسته سازمان تامین اجتماعی است تعلق خواهد گرفت و ۴۰ هزار میلیارد تومان نیز به خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان در بخش‌های آموزشی،‌ بیمه درمانی و پاداش مصوب شد.

نماینده مردم بابلسر در مجلس شورای اسلامی افزود: از این مبلغ میزان ۲۰ هزار میلیارد تومان به پاداش پایان خدمت خانواده‌های جانبازان و ایثارگران تعلق خواهد گرفت. همچنین مقرر شد به منظور ارائه خدمات درمانی به ایثارگران،پرداخت شهریه ایثارگران در دانشگاه‌ها، پرداخت معوقات و خدمات فرهنگی و آموزشی و مواردی که در قوانین موضوعه مغفول مانده بود، هزینه شود.

وی با بیان اینکه این مصوبه به شرایط آموزشی و درمانی خانواده‌های ایثارگران و جانبازان کمک خواهد کرد، اظهارداشت: خانواده‌های جانبازان و ایثارگران سال هاست که پاداش پایان خدمت خود را طلب داشتند و دریافت نکرده بودند. از طرفی شرایط اقتصادی آنها به نحوی است که این مصوبه می‌تواند کمی شرایط آنها را بهبود بخشد.

باقرزاده تاکید کرد:‌ در این مصوبه موضوع اشتغال و تامین مسکن دیده نشده بلکه موضوع  پرداخت مطالبات ذی نفعان سازمان تامین اجتماعی و بنیاد شهید و امور ایثارگران مدنظر است که شامل آموزش،‌ بیمه درمان و پاداش است.

وی ادامه داد:‌ بر اساس موافقت کمیسیون تلفیق  منابع درآمدی دولت از محل واگذاری شرکت‌های بورسی و غیربورسی از ۹۰ هزار میلیارد تومان به ۱۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است که امیدواریم دولت با برنامه ریزی و مدیریت صحیح این موضوع را محقق کند.

به گزارش ایرنا، بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، دولت مکلف شد، مبلغ ۴۰ هزار میلیارد تومان نیز از همین محل برای پرداخت مطالبات جامعه ایثارگران از جمله ارائه خدمات بیمه درمان تکمیلی ایثارگران، ارائه خدمات درمانی و توانبخشی، شهریه دانشجویی برای همه جامعه هدف، خدمات اشتغال و پرداخت معوقات و مطالبات ایثارگران و خانواده معظم شهدا، مسکن، مددکاری، واگذاری خودرو به ایثارگران، خرید ویلچر و آمبولانس، درمان جانبازان اعصاب و روان، کمک به جانبازان و رزمندگان موثر، پرداخت مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی و سایر کمک‌ها اختصاص دهد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد