hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > تحقق افزایش بودجه گامی درجهت اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران است

تحقق افزایش بودجه گامی درجهت اجرای قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران است

رئیس کمیسیون اقتصاد مقاومتی تشکل های شاهد و ایثارگر کشور گفت: ​​​​​​​افزایش بودجه ایثارگران درسال ۱۴۰۱، دستاوردی عظیم درتحقق سیاست‌های کلی نظام مرتبط با فرهنگ ایثار،جهاد و شهادت و بخش قابل توجهی از قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران است.

مهدی منصوری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه ایثار وشهادت ایرنا درباره افزایش بودجه بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال آینده اظهارکرد: در شرایط سخت کشور در سال های اخیر که گمان می رفت فضای ایثار و شهادت و موضوعات مرتبط با آن در عرصه های مختلف به بهانه‌های متعددی نظیر محدودیت های اقتصادی به فراموشی سپرده شده ، با تصمیم  کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی مرتبط با بنیاد شهید و امور ایثارگران، جان تازه ای یافت.

پیشتر ( ۱۴ آذرماه گذشته ) تشکل های ایثارگری در اطلاعیه‌ای بنا به درخواست جامعه ایثارگران از محضر رییس جمهوری درخواست کردند تا در بودجه سال ۱۴۰۱ تأخیرها و کاستی های به وجود آمده را با پیشنهادهای بنیاد شهید و امور ایثارگران که خادمین یادگاران دفاع مقدس هستند، لحاظ نمایند و دولت سیزدهم نیز امسال هم برای بنیاد شهید و امور ایثارگران  رقم بودجه پیشنهادی را افزایش داده است. 

این فرزند شهید و از نخبگان شاهد وایثارگر،خطاب به رئیس و اعضای محترم کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی گفت : تردید نداریم که این گام بزرگ که پس از ۱۰ سال تاخیر برداشته شد دستاوردی عظیم در تحقق سیاست‌های کلی نظام مرتبط با فرهنگ ایثار،جهاد و شهادت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و بخش قابل توجهی از قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران است.

منصوری افزود: به خاطر این اقدام شجاعانه، سجده شکر بجا می آوریم و امید آن داریم تا ریاست محترم و نمایندگان محترم مجلس با رأی قاطع خویش در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به افزایش بودجه ایثارگران در سال آینده ، موجبات رضای خالق متعال وخشنودی خانواده های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و در رأس ایشان مقام معظم رهبری را فراهم نمایند.

رئیس کمیسیون اقتصاد مقاومتی تشکل های شاهد و ایثارگر کشور توضیح داد: در اجرای احکام مندرج در قانون جامع ایثارگران و قانون ششم توسعه و قانون بودجه سال ۱۴۰۱ افزایش اعتباری در اختیار بنیاد قرار می گیرد تا به منظور ارائه خدمات درمانی به ایثارگران، اشتغال ، تامین مسکن ، شهریه ایثارگران ، پرداخت معوقات و خدمات فرهنگی و آموزشی و ... و مواردی که در قوانین موضوعه مغفول مانده بود، هزینه شود و همه اعتبار جدید مربوط به جامعه هدف است و برای کارکنان بنیاد نیست.

فرح روز فاتحی فرزند شهید فاتحی و دبیر کمیسیون فرهنگی تشکل های شاهد و ایثارگر نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا  ضمن تقدیر از عملکرد نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در تحقق افزایش بودجه سال آینده جامعه ایثارگری گفت : این نیاز اصلی جامعه ایثارگر ان در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در ترویج ایثار و شهادت و ارائه خدمات درمانی به ایثارگران، اشتغال ، تامین مسکن ، شهریه ایثارگران ، پرداخت معوقات و خدمات فرهنگی و آموزشی خواهد بود.

قابل توجه است پاسدار شهید ناصر منصوری پدر آقای منصوری از رزمندگان بسیجی لشگر ۱۴ امام حسین (ع) اصفهان در تاریخ ۲۲ بهمن ۱۳۶۰ در نبرد حساس و خونین تنگه چزابه در حالی که می خواست دیده بان مجروحی را نجات دهد بر اثر اصابت ترکش خمپاره به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مهدی منصوری با تحصیلات دکتری و تخصص کامپیوتر مدرس دانشگاه ،مولف کتاب و دارای مقالات علمی و پژوهشی در مجلات و کنفرانس های ایرانی و خارجی و عضو نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثار کشور و رئیس هیات مدیره انجمن فرزندان شاهد و ایثارگر استان اصفهان است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد