hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > تصویب طرح شفافیت آرای نمایندگان باعث تقویت قانونگذاری در کشور می‌شود

تصویب طرح شفافیت آرای نمایندگان باعث تقویت قانونگذاری در کشور می‌شود

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: تصویب طرح آرای شفافیت نمایندگان قانونگذاری در کشور را تقویت می کند و باعث فعالیت بیشتر نمایندگان می شود.

«محمد حسن آصفری» در گفت وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا با اشاره به نامه جمعی از نمایندگان مجلس به رییس مجلس شورای اسلامی برای بررسی دو شوری طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس گفت: از امضا کنندگان این نامه بودم و از رییس مجلس درخواست کردیم که بررسی این طرح خارج از نوبت در دستور کار قرار گیرد. به احتمال زیاد در هفته جاری بررسی این طرح در دستور کار  صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم اراک اضافه کرد: طرح شفافیت مربوط به حضور غیاب نمایندگان، آرای و نطق های آنها  در کمیسیون‌ها می باشد و مردم از نحوه فعالیت نمایندگان در  کمیسیون های تخصصی مجلس آگاه می شوند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها  گفت: طرح آرای شفافیت نمایندگان قانونگذاری در کشور را تقویت کرده و باعث فعالیت بیشتر نمایندگان می شود.

 وی افزود: اگرچه مجلس این طرح را از خود شروع  کرده، اما همه دستگاه‌های اداری کشور باید به سمت شفاف سازی بروند.

آصفری اضافه کرد: در صورتی که شفافیت آرا علاوه بر مجلس سایر دستگاه‌های دولتی را نیز شامل شود، به قانون جامع و کاملی  تبدیل خواهد شد. وزارتخانه‌ها، هیات وزیران،  کمیسیون‌های داخلی وزراتخانه‌ها، شورای نگهبان، مجلس خبرگان، شورای شهر، شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی فضای مجازی باید به سمت شفافیت بروند تا مردم از تصمیمات آنها در مورد مسائل جاری کشور آگاه شوند.

آصفری گفت: مردم نامحرم نیستند باید از آرای مسوولان در خصوص موضوعات مهم آگاه باشند و باید این آگاهی در همه حوزه‌ها فراگیر شود مگر در موضوعاتی که در طبقه بندی بکلی سری و خیلی محرمانه  قرار دارند.

نماینده مردم اراک بیان داشت: شفافیت آرای نمایندگان در همه حوزه‌ها خوب نیست و در برخی از حوزه‌ها می‌تواند، مبتنی بر تهدید بوده و در برخی حوزه ها هم ممکن است دستاورد مثبتی برای جامعه داشته باشد.

به گزارش ایرنا،جمعی از  نمایندگان در  نامه‌ای از رئیس مجلس خواستند کلیات طرح «شفافیت آرا» به‌صورت دو شوری به رأی گذاشته شود و رأی گیری برای آن به صورت علنی و شفاف انجام پذیرد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد