hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > تولید کپسول آهن با قابلیت حذف مشکلات گوارشی در دستور کار محققان کشور

تولید کپسول آهن با قابلیت حذف مشکلات گوارشی در دستور کار محققان کشور

محققان یکی از شرکت‌های داروسازی پس از تولید قطره آهن حاوی نانو ذرات برای کودکان، به دنبال تولید کپسول‌های حاوی آهن فروزومال هستند که مصرف آن مشکلات گوارشی را در پی نخواهد داشت.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا، دکتر مسعود سعیدی، رئیس هیئت‌مدیره این شرکت داروسازی با بیان اینکه این شرکت در سال ۱۳۹۱ تاسیس شده و تولیدات خود را از سال ۱۳۹۲ آغاز کرده است، گفت: تاکنون ما بیش از ۱۰۰ محصول گیاهی و مکمل را تولید و به بازار عرضه کرده‌ایم و موفق به راه اندازی خط تولید پودر و قطره های خوراکی و شربت‌ها شدیم. در ابتدای کار داروهای گیاهی را در اولویت تولید قرار دادیم و در مرحله بعد داروهای شیمیایی به فرآیند توسعه اضافه شد.

سعیدی ادامه داد: در بخش فرآورده‌های گیاهی تقریبا ۵۰ قلم دارو داریم که به بازار عرضه شد و در بخش کودکان نیز انواع داروهای سرماخوردگی به شکل شربت داریم. یک شربت دارویی گیاهی ضدویروس داریم که قبل از کرونا تولید و عرضه کرده‌ایم که در دوران کرونا بسیار پر فروش بوده است.

رئیس هیئت مدیره این شرکت با بیان اینکه در قسمت مکمل‌ها، محصولات مختلفی داریم، خاطر نشان کرد: از جمله این محصولات، قطره آهن است. کودکان بعد از هفت ماهگی نیاز به مکمل آهن دارند، زیرا شیر مادر آهن کافی برای تامین نیاز کودکان بعد از ۷ ماهگی ندارد و به صورت رایج از ترکیبات سولفات آهن استفاده می‌شود که عوارض جانبی متعددی دارد. سیاهی دندان، ایجاد مشکلات گوارشی و یبوست از جمله عوارض ناخواسته قطره‌های آهن رایج در بازار است.

به نقل از ستاد نانو، وی اضافه کرد: ما در این محصول جدید از ساختاری به نام آهن لیپوزومال استفاده کرده‌ایم. در این محصول که وارد بازار شده است، آهن درون غشاء فسفولیپیدی محاط شده است که از تماس با دندان جلوگیری می‌کند، در نهایت سیاهی دندان رخ نمی‌دهد. از آنجایی که در این محصول آهن درون ساختار فسفولیپیدی محصور شده، در بدن واکنش ناخواسته نمی‌دهد، به خوبی جذب شده و طعم بد نمی‌دهد. در واقع ساختار نانویی موجب شده تا این قطره آهن مشکلات قطره‌های رایج را نداشته باشد. در حال حاضر قطره‌های آهن ۷ و ۱۰ میلی‌گرمی تولید می‌شود که به زودی قطره‌های آهن ۱۵ میلی‌گرمی نیز تولید و عرضه خواهد شد. 

سعیدی درباره محصولات آتی این شرکت گفت: به‌دنبال تولید کپسول‌های حاوی آهن فروزومال هستیم که امیدواریم تا پایان سال این کپسول‌ها را نیز وارد بازار کنیم. این کپسول‌های مکمل آهن نیز موجب مشکلات گوارشی نمی‌شود و به دلیل فرمولاسیون نانویی که دارد، عوارض مکمل‌های رایج در بازار را ندارد. همچنین قطره فروزومال به همراه ویتامین A و D را نیز در دست توسعه داریم. بنابراین در بخش نانومحصولات مکمل آهن ما ۸ محصول را توسعه داده‌ایم.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد