hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > ایرادات شورای نگهبان به طرح انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان رفع شد

ایرادات شورای نگهبان به طرح انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان رفع شد

نمایندگان ایرادات شورای نگهبان به طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان را رفع کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در نشست علنی امروز- یکشنبه(۱۷ بهمن ماه) - مجلس شورای اسلامی بررسی گزارش کمیسیون عمران در مورد رفع ایرادات شورای نگهبان به طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

نمایندگان مجلس ایرادات شورای نگهبان به این طرح را با ۱۵۹ رای رفع کردند.

در ایرادات شورای نگهبان آمده بود:۱- تکلیف دولت به «اقدام در زمینه سرمایه‌گذاری داخلی» از این جهت که این تکلیف بر عهده دولت است یا دولت باید زمینه اجرای آن را فراهم کند، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام ظهار نظر خواهد شد.

۲- با توجه به تفاوت میان طرح (سیستان و بلوچستان) و متن الحاقی (اولویت سیستان و بلوچستان)، این مصوبه از لحاظ اینکه آب دریای عمان باید به کدام مناطق منتقل شود، ابهام دارد؛ پس از رفع ابهام اظهارنظر خواهد شد.

تذکر:عبارت «آئین نامه اجرائی این قانون حداکثر سه ماه پس از تصویب آن» به عبارت «آئین نامه اجرایی این بند حداکثر سه ماه پس از تصویب» اصلاح گردد.

 در مصوبه کمیسیون  عمران این ایرادات بدین شرح اصلاح شد:ماده واحده- متن ذیل به عنوان بند «خ» به ماده (۲) قانون توسعه و بهینه‌سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور مصوب  ۲۴/  ۱۲/ ۱۳۹۴ الحاق می‌گردد:خ- وزارت نیرو با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز با استفاده از توان علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مکلف است زمینه سرمایه‌گذاری داخلی یا خارجی برای برداشت آب، نمک‌زدایی، انتقال آب و استفاده از نمک و فلزات بازمانده از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان را فراهم نماید. خرید آب نمک‌زدایی‌شده و انتقال‌یافته برای جبران مصارف شرب در چهارچوب ماده(۲۰) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(۲) مصوب  ۴/  ۱۲/ ۱۳۹۳ از سرمایه‌گذار تضمین می‌گردد.

آیین نامه اجرائی این بند حداکثر سه ماه پس از تصویب، توسط وزارت نیرو تدوین می شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد