hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > نماینده مجلس: سرمایه‌ اجتماعی باید تقویت شود

نماینده مجلس: سرمایه‌ اجتماعی باید تقویت شود

رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: ماموریت برعهده همه ما امروز این است که سرمایه اجتماعی را تقویت و احیا کنیم تا رضایتمندی بیشتر مردم را داشته باشیم.

حجت الاسلام مجید نصیرایی روز شنبه در نشست شورای اداری شهرستان سرایان که با حضور استاندار خراسان جنوبی به منظور تکریم فرماندار سابق و معارفه سرپرست فرمانداری سرایان برگزار شد، افزود: سرمایه اجتماعی نظام به‌واسطه عملکرد مسوولانی که وجود داشتند، در سطوح مختلف آسیب جدی دیده است.

وی گفت: بر اثر این بی‌توجهی که در دولت قبل عده‌ای داشتند، جامعه ما در زمینه اقتصاد و سیاست داخلی و خارجی آسیب‌هایی دید و باعث شد اعتماد مردم نسبت به نظام و انقلاب دچار خدشه شود.

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید نوع نگاه‌ها در حوزه‌های مدیریتی و سیاستگذاری تغییر کند و با عدالت‌محوری به همه شهرستان‌ها توجه شود، به فرموده مقام معظم رهبری هر اقدامی باید پیوست عدالت داشته باشد که این نگاه امروز در استاندار خراسان جنوبی مشهود است و باید در استان پررنگ‌تر شود.

وی افزود: اگر بخواهیم وضعیت توسعه و زیرساخت‌ها را در شهرستان سرایان به نسبت سایر شهرستان‌ها مقایسه کنیم ما عقب هستیم، وضعیت راه‌های اصلی شهرستان خوب نیست و مردم از این موضوع آسیب‌های جدی می‌بینند.

نصیرایی گفت: محور اصلی شهرستان سرایان به طول ۱۷۰ کیلومتر محل تردد مردم سرایان، فردوس و مرکز استان است که به دلیل بی‌توجهی و اعتبارات قطره‌چکانی در وضعیت نامناسبی قرار دارد و امیدواریم در نگاه‌های جدید به حوزه زیرساخت‌ها و بهداشت و درمان سرایان هم پرداخته شود.

وی با بیان اینکه کار و فعالیت همه ما باید مقدمه‌ای برای حکومت جهانی امام عصر (عج) باشد افزود: این مسوولیت و جایگاه‌ها اگر ابدی بود به من و شما نمی‌رسید لذا باید از این شرایط نهایت دقت و استفاده را داشته باشیم و همیشه قدردان خون شهدا باشیم.

رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی گفت: مهمترین درس امام و شهدا برای ما می‌تواند این باشد که در کشور بن‌بست نداریم و در دوران انقلاب که هیچ امکاناتی نداشتیم و در مقابل ما شرق و غرب صف کشیده بودند اما امروز بعد از ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان ما کجا هستند و ما کجا هستیم.

وی ادامه داد: مسیر پراقتدار ایران اسلامی همچنان به ایمان، کار جهادی و همراهی مردم نیاز دارد.

نصیرایی ضمن تشکر از فرماندار سابق سرایان گفت: وی تلاش‌های زیادی در این شهرستان انجام داد و بیشترین همراهی، همدلی و جدیت را در راستای حل مشکلات مردم داشته‌ است.

وی افزود: فرماندار سابق سرایان از مدیران انقلابی و معتقد به ارزش‌ها و به دور از حاشیه است که و از ظرفیت‌شان می‌توان در مجموعه‌های مدیریتی دیگر استان استفاده کرد همچنین فرماندار جدید، فرد انقلابی و دارای روحیه جهادی است که امیدواریم که منشاء خیر و برکات برای مردم باشد.

فرماندار سابق سرایان هم گفت: این شهرستان ظرفیت‌های بالایی برای صنعتی شدن بخش کشاورزی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

ابراهیم رسولی‌مقدم بیان کرد: تلاش ما این بود که زیرساخت‌های فرهنگی شهرستان را تقویت کنیم و تورم جامعه مانع از این شد.

وی افزود: با منابع موجود، تخصیص زمین و جذب کمک خیرین ۱۰۰ طرح مسکن خیرساز در شهرستان آغاز شد و درخواست ما پیگیری برای تکمیل این واحدها است.

سرپرست فرمانداری سرایان هم گفت: هیچ گاه از یاد نخواهیم برد که ایثاگری‌های شهدا و جهادگران باعث شده این شرایط خوب برای ما رقم بخورد.

سید یاسر رضوی حیدری با بیان اینکه امروز هدف همه ما اعتلای شهرستان و استان است افزود: همان گونه که ما برای اعتلای شهر و کشورمان برنامه‌ریزی می‌کنیم، دشمنان هم برای سد کردن اهداف ما برنامه‌ دارند.

وی بیان کرد: دشمنان به دنبال این هستند که بی‌اعتمادی و بی ارزشمند شمردن ارزش‌ها را به ما القا کنند اما با هوشیاری و بصیرت ما تضعیف اراده‌ها نخواهیم داشت و با کار، تلاش و خدمات جهادی به مردم، زمینه ناامیدی دشمنان و امیدواری مردم را فراهم خواهیم کرد.

امام جمعه سرایان هم گفت: مسوولیت در نظام اسلامی یک امانت الهی است و مسوولان باید با کار جهادی همه همت خود را برای خدمت به انقلاب و مردم به‌کار گیرند و این وظیفه ماست.

حجت الاسلام غلامرضا مرتضایی‌نیا با بیان اینکه مدیریت یک هنر است که باید اخلاق در آن نهفته باشد افزود: مسوولان باید اخلاق، تقوا، شجاعت، برخورد خوب با مردم و مردم‌داری را که در قالب مدیریت نهفته است، سرلوحه کار خودشان قرار دهند.

وی گفت: مردم خوب و ولایتمداری در منطقه داریم و اتحاد، انسجام و همدلی در بین مسوولان شهرستان زبانزد است البته شهر سرایان به حجاب و عفاف هم در استان معروف است.

امام جمعه سرایان ضمن تشکر از خدمات فرماندار سابق افزود: فرماندار جدید شهرستان هم انسانی انقلابی و کاربلد است که انتظارات ما از ایشان این است در شهرستان استقرار داشته و اهل مشورت باشد.

وی اظهار داشت: مدیرانی هم که انتخاب می‌شوند روحیه جهادی و انقلابی داشته باشند و همه حمایت خود را از فرماندار جدید خواهیم داشت که بیشترین خدمت را به مردم این خطه داشته باشد.

حجت الاسلام مرتضایی‌نیا گفت: انتظار ما از مدیریت عالی استان این است که عدالت‌محوری را در همه شهرستان‌های استان مدنظر قرار دهند و همه نقاط به‌صورت یکسان دیده شود همچنین سفر به شهرستان‌های محروم سریعتر انجام شود.

وی افزود: شهرستان‌های برخوردار که خودشان برخوردارند و ظرفیت دارند، در شهرستان‌های مرزی استان هم که نهادهای انقلابی پای کار هستند، انتظار ما این است که شهرستان‌های مثل سرایان که در این وسط نادیده گرفته می‌شود مورد توجه ویژه قرار گیرد.

امام جمعه سرایان گفت: چندی پیش وقوع سیل را در شهرستان سرایان داشتیم که تقاضای ما پرداخت خسارت سیل است و انتظار است که از نخبگان شهرستان در پست‌های مدیریتی استان هم استفاده شود.

در این نشست از خدمات سه ساله "ابراهیم رسولی‌مقدم" فرماندار سابق سرایان تقدیر شد و استاندار خراسان جنوبی حکم انتصاب "سید یاسر رضوی حیدری" به عنوان سرپرست فرمانداری را اعطا کرد.

سید یاسر رضوی حیدری، متولد ۱۳۵۷ دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی، عناوین مدیر واحد ارتباطات زمینی و ماهواره‌ای صدا و سیمای خراسان شمالی، مسوول ارزیابی نیروی انسانی و برنامه‌های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مسوول واحد آموزش مرکز تولید فنی سیمای صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و مسوول بانک اطلاعات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را در سوابق اجرایی خود دارد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و در روزهای اخیر با حضور استاندار در شهرستان‌های بیرجند، طبس، قاینات و زیرکوه، سرپرست فرمانداری این شهرستان‌ها نیز معرفی شدند.

منبع: irna-84639715

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد