hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > طرز تهیه شکلات چیپسی

طرز تهیه شکلات چیپسی

شکلات چیپسی نوعی شکلات پرکاربرد و محبوب است که کیک و شیرینی پزها آن را به خوبی می شناسند. طرز تهیه شکلات چیپسی نیز آسان بوده و در منزل با کمترین امکانات و حداقل هزینه قابل آماده سازی می باشد.

شکلات چیپسی که نوعی از شکلات متشکل از شکر و درصد بسیاری کاکائو بوده دارای اشکال مختلف اشکی، یا دایره ای و … می باشد. برای اینکه به این شکلات تنوع ببخشید و شکلات های رنگارنگ تهیه نمایید؛ می توانید از طعم و رنگ های گوناگون بهره ببرید. در این مطلب با طرز تهیه شکلات چیپسی آشنا خواهید شد.


شکلات چیپسی از جمله شکلات های خوش طعم است که از ترکیب شدن شکر و کاکائو تهیه می گردد. این شکلات استفاده زیادی در پخت و به خصوص تزیین کیک و شیرینی پزی دارد. کاکائوی موجود در این نوع شکلات بسیار بالا می باشد که در مقابل گرما مقاومت داشته که از همین حیث به «شکلات چیپسی نسوز» نیز شناخته و جهت تهیه شکلات ها به خصوص شکلات های خشک عالی به نظر می رسد.

مواد لازم

  • شکلات
  • بسته طلق اسمارتیز بسته قرص خالی
  • قیف یکبار مصرف

طرز تهیه شکلات چیپسی با طعمی ناب

شکلات ها را خرد نموده، و درون یک ظرف ریخته و به روش بن ماری آن را ذوب نمایید(بن ماری ذوب کردن شکلات با دمای غیر مستقیم بخار آب است). همچنین می توانید با استفاده از مایکروفر یا سولاردم (قدرت ۱۰۰) بگذارید تا ذوب گردد.


جهت تهیه شکلات چیپسی می توانید از قالب های شکیل و دلخواه استفاده کنید. اما در صورت در دسترس نبودن می توانید از بسته طلق اسمارتیز و یا حتی بسته قرص خالی بهره ببرید. حتی می توانید شکلات ذوب شده را بر روی قیف یکبار مصرف بریزید و نوک قیف را برش داده و بر روی کاغذ روغنی به طور نقطه ای و به هر طرح و شکلی که می خواهید؛ بریزید.


قالب، بسته اسمارتیز و یا بسته شکلات و یا کاغذ روغنی شکلات دارای شکلات را درون یخچال به مدت یک ربع ساعت بگذارید. این کار برای این است که شکلات را خودش را بگیرد و از کاغذ روغنی جدا و از قالب بیرون بیاید.

شکلات چیپسی خوش طعم شما آماده است، می توانید آن را برای هر کاربردی که در نظر دارید، به کار ببرید.


نکات طلایی تهیه شکلات چیپسی

  • برای راحت تر شدن کارتان در تهیه شکلات به شکل اشک و یا … می توانید ابتدا بر روی کاغذ روغنی با استفاده از خودکار آن را طراحی نموده و سپس با شکلات آن را پر نمایید.
  • در تهیه شکلات چیپسی می توانید از هر نوع شکلات چیپسی که مایل باشید، بهره ببرید.
  • دقت داشته باشید در هنگام تهیه شکلات، آب حتی به میزان ۱ قطره هم داخل آن نریزد.


در این مطلب آموزشی – آشپزی شما علاقه مندان را با دستور تهیه شکلات چیپسی آشنا نمودیم. امیدواریم توانسته باشد توجه و پسند شما را به خود جلب نماید. برای آشنایی با انواع شکلات می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد