hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > شرکت‌های پیشرو در داخلی‌سازی کالاهای وارداتی حمایت مالی می‌شوند

شرکت‌های پیشرو در داخلی‌سازی کالاهای وارداتی حمایت مالی می‌شوند

ایسنا/خراسان رضوی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولیدکنندگان به‌ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان که نسبت به افزایش داخلی‌سازی قطعات و کالاهای وارداتی پیشرو باشند، مورد حمایت به‌ ویژه حمایت مالی قرار می‌گیرند.

علی رسولیان در بازدید از نمایشگاه بین‌المللی صنعت، معدن و فلزات مشهد اظهار کرد: این نمایشگاه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چرا که ایران کشوری معدن‌خیز بوده و یکی از سیاست‌های مهم دولت نیز توسعه صنایع معدنی و افزایش اکتشافات جدید معدنی است. وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با یک برنامه منسجم مبتنی بر توسعه ظرفیت‌های داخلی به این سمت و سو حرکت می‌کند. 

وی افزود: نیاز بالایی در کشور برای تولیدات بخش صنعتی و فلزی وجود دارد. افزون بر این بازارهای خوبی در کشورهای همسایه ایران برای این نوع تولیدات مهیاست و برگزاری این نمایشگاه و نمایش قابلیت‌های صنعتی و معدنی کشور می‌تواند به افزایش صادرات، تولید داخلی و توان اقتصادی کشور کمک شایانی کند. 

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: خوشبختانه شرکت‌های خوبی به‌ ویژه شرکت‌های دانشگاهی در نمایشگاه صنعت، معدن و فلزات مشهد حضور یافته‌اند. همچنین تولیدکنندگان حوزه صنایع معدنی از جمله فولاد، دوربین‌های مداربسته و سایر فناوری‌های نوین که از توان بالایی برخوردار بودند، قابلیت‌های ارزنده‌ای از خود را در این نمایشگاه در معرض بازدید عمومی قرار داده بودند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با ابراز خرسندی از تلاش شرکت‌های دانش‌بنیانی که نسبت به افزایش عمق داخلی‌سازی کالاهای وارداتی اهتمام داشتند، گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از این نوع شرکت‌ها حمایت کرده و حتی منابع مالی در اختیارشان قرار می‌دهد. 

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی رسولیان در پاسخ به سوالی در خصوص نوع حمایت سازمان صنایع کوچک از حضور تولیدکنندگان داخلی در نمایشگاه‌های خارج از کشور عنوان کرد: از نمایشگاه‌هایی که مورد حمایت ما باشد و بتواند صادرات تولیدات داخلی را افزایش دهد یا به توسعه فناوری داخلی کمک کند، حمایت کرده و ۸۰ درصد از هزینه‌های حضور آن‌ در نمایشگاه‌های خارج از کشور را تامین می‌کنیم.



امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد