hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > اقتصاد > تجارتی پرسود/ موی طبیعی شما را خریداریم!

تجارتی پرسود/ موی طبیعی شما را خریداریم!

این روزها بازار فروش موی بانوان رونق خاصی گرفته است، آگهی‌های تبلیغاتی دست به دست در فضای مجازی و حتی واقعی با عنوان " موی طبیعی شما را خریداریم" می‌چرخد، این آگهی‌ها عموما برای کسانی که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند، بسیار وسوسه‌کننده است، این تجارت پرسود قطعا بدون در نظر گرفتن قوانین مرتبط با تجارت در حال پررنگ شدن بوده و باید دید سود اصلی آن در جیب چه کسانی می‌رود.

به‌گزارش ایسنا، قطعا دیدن آگهی‌های تبلیغاتی در حوزه خرید و فروش موی طبیعی بانوان در فضای مجازی توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است و افرادی بسیاری نیز در این زمینه در حال فعالیت هستند، کنجکاوی در خصوص نحوه خرید و فروش مو و موارد کاربرد موی بانوان موجب شد تا با نگاه ویژه‌تری به این مسئله بپردازیم.

قطعا مو یکی از زیبایی‌های بانوان از دیرباز تا امروز محسوب می‌شود و عموما بانوان ترجیح می‌دهند تا موی بلندی داشته باشند، اما قرار گرفتن در شرایط اقتصادی سخت به‌ویژه در ایام کرونا موجب شده است تا بسیاری از بانوان علیرغم میل باطنی خود " موی طبیعی خود" را به این مراکز بفروشند.

در گذشته عموما مو  مورد نیاز برای اکستنشن و کلاه گیس از کشورهای خارجی تهیه می‌شد، اما با افزایش خرید و فروش موی طبیعی شاید دیگر نیازی به واردات نباشد، در گذشته شاید به‌صورت محدود شاهد خرید و فروش مو آن هم در شهرهای بزرگ بودیم، اما اکنون در شهرهای کوچک نیز این تجارت در حال رونق است، حکایت‌های تلخ این چنینی باید زنگ خطری برای متولیان و مسئولان باشد.

نکته قابل توجه دیگر در این خصوص این است که صفحات مجازی که برای خرید موی بانوان تبلیغ می‌کنند، برای معرفی افراد مژدگانی نیز تعیین کرده‌اند، یعنی اگر شما افرادی را به آن‌ها معرفی کنید، در برابر آن مژدگانی دریافت خواهید کرد.

افزایش خرید و فروش موی طبیعی در شهرکرد

باقری- مدیر یکی از سالن‌های زیبایی در شهرکرد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه خرید و فروش " موی طبیعی بانوان" بسیار افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: مرتب شاهد توزیع آگهی‌های تبلیغاتی در این حوزه هستیم و از آرایشگران نیز درخواست می‌شود مشتریان خود را برای فروش مو ترغیب کنند.

وی افزود: عموما از موی طبیعی برای اکستنشن و استفاده در شینیون موی عروس استفاده می‌شود، برخی از مدل‌های شینیون نیاز به اضافه کردن مو دارند و قطعا استفاده کردن از موی طبیعی جلوه زیباتری به این شینیون می‌دهد، اما قطعا قیمت بالاتری نیز نسبت به موی مصنوعی دارد.

باقری یادآور شد: عموما بهای خوبی نیز برای خرید مو پرداخت می‌شود، اما این مبلغ بستگی به بلندی و جنس مو دارد، عموما افراد برای نیاز مالی به فروش مو اقدام می‌کنند.

موهای بانوان به کارخانه گلاه‌گیس ارسال می‌شود

یکی از خرید و فروش‌کنندگان موی طبیعی بانوان که در اپلیکشن اینستاگرام نیز فعالیت دارد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: موی طبیعی بانوان که بلندی آن از ۵۰ سانتی‌متر بالاتر باشد را خریداری می‌کنیم، کوتاهی مو نیز توسط آرایشگران این مرکز در منزل یا در سالن به دلخواه انجام خواهد شد.

وی افزود: قیمت مو بستگی به جنس، وزن و بلندی مو دارد، برای موی طبیعی با قد ۶۰ سانتی‌متر حدود یک تا شش میلیون تومان پرداخت می‌شود.

این خریدار موی طبیعی در شهرکرد بیان کرد: موهای خریداری شده آخر هفته به کارخانه گلاه‌گیس سازی ارسال می‌شود، این موها تبدیل به گلاه‌گیس می‌شود یا برای اکستنشن آماده می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: اگر دوستان خود را برای فروش موی طبیعی معرفی کنید، بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان مژدگانی دریافت کنید.

حال نکته دیگری که باید در بحث خرید و فروش موی طبیعی بانوان مدنظر قرار بگیرد، مسائل شرعی در بحث تجارت مو است، بنابراین این مسئله را از دفاتر پاسخگویی به سوألات شرعی جویا شدیم.

فروش موی طبیعی بانوان ایراد شرعی وارد نیست

یک پاسخگوی شرعی به سوألات در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص اینکه آیا فروش مو از نظر شرعی مجاز است، گفت: موی طبیعی بانوان نباید به هیچ‌عنوان در معرض دید نامحرم قرار بگیرد، اگر فرد اطمینان دارد که این مو در معرض دید نامحرم قرار خواهد گرفت، نباید اقدام به این کار کند.

وی بیان کرد: اما اگر فرد اطمینان ندارد که این مو برای در معرض دید قرار می‌گیرد، مشکلی از نظر شرعی برای خرید و فروش مو وجود ندارد، اما به اصل خرید و فروش موی طبیعی بانوان ایراد شرعی وارد نیست.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد