hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > آموزش طرز تهیه مربای پوست لیمو ترش

آموزش طرز تهیه مربای پوست لیمو ترش

در این مطلب قرار است به شما طرز تهیه مربای پوست لیمو ترش را آموزش دهیم. برای این که بتوانید این مربا را در کم ترین زمان ممکن و با ساده ترین دستور پخت تهیه کنید تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

مربا ها یکی از بهترین چاشنی های صبحانه به حساب می آیند و شما می توانید به راحتی آن ها را تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید. در مطالب پیشین دستور تهیه مربا به، مربا پوست نارنج و مربا پوست نارنگی را بیان کرده ایم و در ادامه شما را با طرز تهیه مربای پوست لیمو ترش آشنا خواهیم کرد.


مواد لازم

  • پوست لیمو ترش ۱ کیلو گرم
  • شکر یک کیلو گرم
  • پودر زعفران به مقدار کم
  • پودر هل یک قاشق چای خوری

آموزش طرز تهیه مربای پوست لیمو ترش

برای این که مربای بسیار خوشمزه و بدون تلخی را تهیه کنید باید ابتدا قسمت داخلی پوست لیمو ها را خالی کنید. بعد از این کار باید ابتدا پوست لیموها را با مقداری آب بجوشانید.

جوشیدن پوست لیمو ها زمان زیادی نیاز ندارد و تنها کافی است آن ها را به مدت ۳ دقیقه بجوشانید. بعد از گذشت این مدت زمان می توانید پوست لیمو ها را از درون آب خارج کنید.

پس از این که ۵ ساعت گذشت بهتر است پوست لیمو ها را دوباره روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید نیم ساعت بجوشد. شکر را بعد از ۳۰ دقیقه به مواد اضافه کنید و و بگذارید ۳۰ الی ۴۵ دقیقه دیگر هم بجوشد تا مواد شما قوام بیاید.

بعد از این که شربت مربا کمی غلیظ شد می توانید زعفران و هل را نیز به آن اضافه کنید و بگذارید ۲۰ دقیقه دیگر بپزد. در نظر داشته باشید که این ۲۰ دقیقه باعث می شود تا مزه مربا شما بهتر شود بنابراین سعی کنید حتما این مرحله را انجام دهید.


بعد از ۲۰ دقیقه بهتر است شعله گاز را کم کنید و در قابلمه را با استفاده از دم کنی روی آن بگذارید و بعد از ۵ دقیقه گاز را خاموش کنید. بعد از ۱۲ ساعت می توانید در قابلمه را برداشته و مرباها را درون شیشه های استریل بریزید.

این مربای بسیار خوشمزه را می توانید به عنوان چاشنی صبحانه مورد استفاده قرار دهید با این حال می توانید از آن برای هضم شدن بهتر غذا نیز استفاده کنید و برای این کار کافی است تا بعد از این که غذا خوردید یک قاشق مربا خوری از این مربا را میل کنید.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد