hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > بقاع متبرکه پرچم دار انقلاب اسلامی هستند

بقاع متبرکه پرچم دار انقلاب اسلامی هستند

رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه کشور، فعالیت معاونان فرهنگی قابل تحسین است، افزود: بقاع متبرکه محور هستند زیرا جمهوری اسلامی ایران بر پایه ولایت فقیه و بر گرفته از کلام امام معصوم است، در انقلاب اسلامی بقاع متبرکه پرچم دار هستند.

مشهد پایگاه خبری رویداد ایران-حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید مهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف وامور خیریه کشور در ارتباط زنده تصویری با معاونان فرهنگی اجتماعی ادارات کل این نهاد در کشور در مشهد با اشاره به رسالت شبکه تبلیغ، پاسداری از اسلام و حفظ مرزهای ایمان و عقیده است گفت: از لحاظ عملی تبلیغ انطباق رفتار مردم با مش اولیا و مورد رضایت خداوند است.

وی در ادامه به آثار هجرت امام رضا (ع) و تأثیر آن در نقاط مختلف ایران اشاره کرد و افزود: امروز می توان از فضای موجود در بقاع متبرکه و امامزادگان در نشر معارف اسلامی بهره برد و قانون نیز از این مسئله حمایت می کند.

وی با بیان اینکه بیش از ۸ هزار امام زاده در ایران داریم که از این میان دوهزار امام زاده شاخص داریم، افزود: وجود این امام زادگان در نقاط جغرافیایی مختلف ایران به محلی برای ابزار ارادت و دلدادگی به اهل بیت علیهم السلام تبدیل شده است.

حجت الاسلام و المسلمین خاموشی افزود: سازمان اوقاف و امورخیریه باید توجه بیشتری به مسائل فرهنگی، قرآنی، معرفتی و تبلیغی بیشتر در این بقاع داشته است.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت های معاونت فرهنگی در اجرای نیت موقوفات و اداره شئون فرهنگی بقاع متبرکه، بیان کرد: این معاونت باید روز به روز رشد و تکامل پیدا کند، باید در برنامه ریزی ها بیشتر به این بخش توجه کنیم.

وی ادامه داد: معاونان فرهنگی می توانند هئیت های شاخص را به سمت بقاع ببرند، برای دوهزار بقعه می توانند برنامه داشته باشند. در دیداری که سال گذشته داشتیم برای ۸۰۰ بقعه در طرح و برنامه سال ۱۴۰۰ برنامه ریزی شد در آینده می توان این رقم را افزایش داد.

 حجت الاسلام و المسلمین خاموشی افزود: در دو هزار بقعه می توان برنامه های قرآنی، تفسیر، مفاهیم و ویژه برنامه های فرهنگی برنامه ریزی کرد.، حضور مداحان و برنامه ریزی ویژه برای بانوان از جمله برنامه هایی است که می توان در طرح افق برای رشد بیشتر بقاع متبرکه برنامه ریزی کرد.

 وی با بیان اینکه برخی بقاعی که موفق بودند باید رشد پیدا کنند، افزود: بقاع متبرکه فضای دینی مورد احترام و اهتمام مردم است، این مکان ها باید پرچم دار کار دینی و فرهنگی در نقاط مختلف کشور باشند معاونت های فرهنگی از هیچ کوشش فروگذار نکنند.

وی افزود: در زمانی که کرونا در کشور شیوع پیدا کرد، در صحن امام مزادگان چهار پایه خوانی را به راه انداختیم و چیزی از فضای محرم کم نشد به خاطر اینکه جریان بقاع پای کار بودند و این حرکت حسینی را پشتیبانی ویژه کرد.

وی در ادامه به موفقیت سازمان اوقاف در برگزاری مراسم اربعین در سامرا کشور عراق اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مردم سامرا اهل سنت هستند، برگزاری برنامه های فرهنگی در این شهر باعث شده است مردم علاقه خاصی پیدا کنند تا جایی که تابلو های هئیت ها بزرگ را در منازل شان نگهداری می کنند و برای آنها قابل احترام است.

وی در ادامه به نمونه های فعالیت های موفق در بقاع متبرکه اشاره کرد و ادامه داد: مثلا بقعه متبرکه امام زاده صالح توانست قدمی مثبت در راستای کاهش آسیب های اجتماعی منطقه بردارد و بیش از ۷۷۰۰ معتاد را با همکاری شهرداری و ناجا در جوار خودش جمع کرد و منطقه را به آرامش رساند.

 وی افزود: در برخی استان ها که رفتم یک قدرت شگرفی در این امام زادگان دیدم، معاونت فرهنگی هئیت امنا همه تلاش شان این باشد که روز به روز به رونق فعالیت فرهنگی در بقاع متبرکه افزوده شود.

حجت السلام و المسمین خاموشی در ادامه از خدمات فرهنگی و اجتماعی در دو سال کرونا تقدیر کرد و افزود: اگر توانستیم بیش از هزار و دویست میلیارد تومان بسته غذایی در بین مردم توزیع کنیم، که ۸۰ درصد آن را مردم دادند این جریان رو به رشد بالنده است و نشان دهنده اهتمام مردم به امام زادگان واجب التعظیم است مردم آنچه که دارند و ندارند در طبق اخلاص قرار می دهند.

وی با بیان اینکه کارکرد معاونان فرهنگی قابل تحسین است، افزود: بقاع متبرکه محور هستند زیرا جمهوری اسلامی ایران بر پایه ولایت فقیه و بر گرفته از کلام امام معصوم است، در انقلاب اسلامی بقاع متبرکه پرچم دار هستند.

وی با اشاره به اینکه اسلام به قرائت امروز اسلام استکبار ستیز، ظلم ستیز، دفاع از محرومین است، افزود: بر این اساس اسلام عزت را هیچ کشوری دیگر هدیه نمی دهد باید هر کشوری خودش تلاش کند و عزت را کسب کند، ما در اوقاف و بر پایه امکانات وقفی که در اختیار داریم باید در حوزه های مختلف انقلاب پیشرو باشیم، این پیشروی در زمینه فرهنگی و اجتماعی خلاصه نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: بقاع متبرکه با حوزه های علمیه در جوار بقاع، حلقه های فرهنگی، مردمی، بانوان، کودکان و مدارس، فضاهای علمی فرهنگی ارتباط برقرار کردند و کانون فعالیت های منطقه ای شدند که این مهم باید افزایش پیدا کند و روز به روز رشد کند.

حجت الاسلام و المسلمین خاموشی در ادامه به فرمایشات رهبر انقلاب اسلامی پیرامون جهادتبیین اشاره کرد و افزود: این جهاد یعنی به مردم بگوییم انقلاب اسلامی برای مردم چه کرده است، در جهان اسلام چه اتفاقی افتاده است و ایران در چه نقطه ای قرار گرفته است الان غربی ها اعتراف دارند که نظام سلطه در برابر ایران سر تعظیم فرود آورده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی امروز در دنیا به قدرت تبدیل شده است پیام انقلاب اسلامی در جغرافیا منطقه در کل جهان امروز پیچیده است.

وی تصریح کرد: بقاع متبرکه و معاونت فرهنگی در جهاد تبیین نسبت به سایر نهادها باید پیشرو باشد و حرف اول بزند.

وی با بیان اینکه امروز قدرت جمهوری اسلامی ایران قدرت غیر قابل انکار است، به پیشرفت ها و حمایت های اوقاف در عرصه های مختلف کشور اشاره کرد و افزود: اداره اوقاف امروز آمادگی این را دارد که کارخانه های نیمه کاره و تعطیل را دوباره راه اندازی کند و از تولیدات داخلی و علمی دانش بنیان حمایت کند تا بتوانند محصولات خود را در بازار عرضه کنند و تلاش ما این است که در همه شهرها و استان ها توسعه پیدا کند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد