hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > تاکید وزیران خارجه ایران و عراق بر پایان جنگ در یمن

تاکید وزیران خارجه ایران و عراق بر پایان جنگ در یمن

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق در گفت وگوی تلفنی ضمن مرور مناسبات ممتاز دو کشور همسایه و برادر درباره تحولات منطقه و ضرورت تلاش برای پایان دادن به جنگ یمن رایزنی وتبادل نظر کردند.

به گزارش ایرنا از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران امروز (پنج شنبه) در گفت و گوی تلفنی با فواد حسین وزیر امور خارجه عراق درخصوص آخرین تحولات روابط فیمابین و همچنین موضوعات منطقه ای و بین المللی مورد علاقه و اهتمام مشترک گفت و گو و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ایران ضمن احوالپرسی و ابراز خرسندی از سلامتی و بهبودی همتای عراقی خود بعد از طی کردن دوره نقاهت به دنبال ابتلا به کرونا، برای وی آرزوی سلامتی و تندرستی کامل کرد.

وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق در این گفت و گوی تلفنی، ضمن مرور کوتاهی بر مناسبات ممتاز دو کشور همسایه و برادر، درخصوص تحولات منطقه از جمله یمن و ضرورت تلاش برای پایان جنگ در این کشور که موجب ناامنی و ثباتی در کل منطقه می شود، رایزنی و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه عراق در بخشی از این گفت و گو، ضمن رایزنی در مورد مذاکرات وین بر اهمیت تداوم مذاکرات تهران و ریاض و آثار مثبت آن بر تعمیق و تثبیت ثبات و امنیت در کل منطقه تاکید کرد.

امیرعبداللهیان و فواد حسین بر تداوم مشورت و رایزنی و همفکری دو کشور در راستای پیشبرد منافع و مصالح دو کشور و همه کشورها و ملت های منطقه تاکید کردند.
 

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد