hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > انقلاب اسلامی مرهون شهدایی که هیمنه طاغوت را در هم شکستند

انقلاب اسلامی مرهون شهدایی که هیمنه طاغوت را در هم شکستند

انقلاب اسلامی مرهون خون شهدایی است که با ولایت مداری و با ایمان راستین هیمنه رژیم طاغوت را درهم شکستند و نظام شاهنشاهی ۲۵۰۰ ساله را از این سرزمین بر چیدند و حکومت اسلام، عزت و سربلندی را انتخاب کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا، ملت ایران به ویژه جوانان گوش به فرمان امام (ره) در دفاع از اسلام و قرآن شجاعانه در برابر حکومت ستم شاهی ایستادند و برای استقرار نظام جمهوری اسلامی از جان خویش گذشتند و به مقام والای شهادت رسیدند.

پیشرفت و تعالی نظام اسلامی امروز مدیون خون شهدایی است که مظلومانه در خفقان رژیم ستم شاهی تا پای جان بر آرمان‌هایشان ایستادگی کردند. امروز بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته و ملت ایران توانسته با بصیرت، ولایت مداری و پیروی از سیره شهدا تحت هدایت رهبر  معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله امام خامنه‌ای در برابر دشمنان ایستادگی نموده و عزت و اقتدار و استقلال خویش را حفظ نماید.

دهه فجر به عنوان مطلع الفجر انقلاب اسلامی، باید بهانه‌ای باشد تا همه و همه به یاد بیاوریم که علاوه بر خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و جانبازان و آزادگان آن، باید به اسلاف آنها نیز توجه شود و فراموش نکنیم که کدام پابرهنگان بودند که کشور را از دهان چپاولگران درآوردند و دست متجاوزان ستمگر را برای همیشه کوتاه کردند.

دهه فجر را مغتنم می‌شماریم و بر روح آن عزیزان درود می فرستیم و برای بازماندگان آن انقلابیون، آرزوی توفیق و سلامت روزافزون می‌کنیم.

فجری که طلوع آزادی را نوید می‌داد

بالاخره دهه فجر آمد، فجری که طلوع آزادی را نوید می‌داد و ملتی که برای رسیدن به آن، تا پای جان از راه و رهبر خود دفاع و حمایت کردند و شهیدانی که رفتند تا خط امام (ره) باقی بماند. شهیدان انقلاب، این بزرگمردانی که بر سر میثاق جان استوار ماندند و در راه حفظ عزت و شرف خود، از هیچ تلاشی برای پیروزی انقلاب اسلامی، فرو گذار نکردند و عاقبت نیز در سال ۵۷، با خون خود نهال تازه متولد شده انقلاب را آبیاری کردند تا اکنون پس از گذشت ۴۳ سال، به درخت تنومندی تبدیل شود، که هیچ قدرت غربی و ابر قدرتی، یارای مقابله با آن را نداشته باشد.

بدون شک، شهدا نقش برجسته‌ای در پیروزی انقلاب داشتند، جای جای میهن اسلامی، از وجود شهیدانی بهره‌مند است که در سال ۱۳۵۷ و زمانی که مبارزات به اوج خود رسیده بود، در میدان حق علیه باطل حضور داشتند و بر سر میثاقی که با امام خود بسته بودند، بی ادعا ایستادند.

دهه‌ای که در آن قرار داریم موسوم است به دهه فجر؛ دهه‌ای که همه دلبستگان به راه و مرام انقلاب اسلامی آن را به عنوان سرآغاز طلوع خورشید اسلام در قرن حاضر، جشن می‌گیرند و با گرامیداشت یاد شهدای این واقعه عظیم، پیشانی محبت و احترام بر ساحت حق می سایند.

انقلاب اسلامی با همه ابعاد مادی و معنوی و همه تاثیرات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی خود که مسیر تاریخ را از بیراهه ها و کج‌راهه‌ها به سمت صراط مستقیم، که همانا مسیر آمادگی برای ظهور حضرت مهدی (عج) است، تغییر داد.

آری اگر به دیده دل بنگریم، چهارچوب و استخوان بندی انقلاب اسلامی را که روح اسلام و حق در آن دمیده شده است، با خون کسانی محکم و ماندگار شده، که هر چه بر مظلومیتش افزون شود، اقتدارش دوچندان می‌شود.

مراسم میهمانی لاله‌ها

مراسم میهمانی لاله‌ها روز پنجشنبه ۱۴ بهمن در ۱۹ هزار گلزار مطهر شهدا در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مراسم عطرافشانی و گلباران مزار مطهر شهدای بهشت زهرا (س) تهران نیز به عنوان نماد ملی نیز در این روز با حضور معاون محترم رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و مقامات لشگری و کشوری برگزار می‌شود.

ایام دهه مبارک فجر

سه شنبه ۱۲ بهمن سالروز بازگشت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی، روز انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره)، مستضعفان، پیشگامان انقلاب؛ چهارشنبه ۱۳ بهمن روز انقلاب اسلامی، خودباوری، جوان ایرانی؛ پنجشنبه ۱۴ بهمن اولین روز ماه رجب، میهمانی لاله ها و سالروز میلاد حضرت امام محمد باقر (ع)، روز انقلاب اسلامی، جهاد و مقاومت، ایثار و شهادت؛ جمعه ۱۵ بهمن روز انقلاب اسلامی، معنویت و بصیرت، خدمت صادقانه؛ شنبه ۱۶ بهمن سالروز شهادت امام هادی (ع)، روز انقلاب اسلامی، قرآن، عترت، غیرت دینی؛ یکشنبه ۱۷ بهمن روز انقلاب اسلامی، عدالت محوری، فسادستیزی؛ دوشنبه ۱۸ بهمن روز انقلاب اسلامی، تکریم مقام زن، تحکیم بنیان خانواده؛ سه شنبه ۱۹ بهمن مصادف با روز نیروی هوایی، روز انقلاب اسلامی، ثبات، امنیت و اقتدار نظامی؛ چهارشنبه ۲۰ بهمن روز انقلاب اسلامی، اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، کارآفرینی؛ پنجشنبه ۲۱ بهمن روز انقلاب اسلامی، جهش علمی، نخبه پروری، تمدن اسلامی و جمعه ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، روز انقلاب اسلامی، عزت، عقلانیت، تجلی وحدت ملی ایام دهه فجر امسال نام گذاری شده است.

راه شهیدان ادامه دارد...


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد