hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > کاهش نرخ بیکاری آمریکا ادامه دارد

کاهش نرخ بیکاری آمریکا ادامه دارد

جیمز بولارد، رئیس بانک فدرال رزرو سنت لوئیس گفت که او در سال جاری شاهد کاهش نرخ بیکاری به زیر سه درصد است و اقتصاد ایالات‌متحده آخرین بار در اوایل دهه ۱۹۵۰ شاهد این نرخ بیکاری بود.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا به نقل از رویترز، جیمز بولارد رئیس بانک فدرال رزرو عنوان کرد: نرخ بیکاری در ایالات‌متحده می‌تواند به زیر سه درصد برسد. او افزود: نرخ بیکاری در دو ماه گذشته با ۰.۷ درصد کاهش به ۳.۹ درصد رسیده و ممکن است همچنان به کاهش خود ادامه دهد زیرا شرکت‌ها به دنبال نیروی کار هستند و عوامل متعددی از جمله بازنشستگی پیش از موعد، سهم افرادی شاغل یا در جستجوی کار را محدود می‌کند.

بولارد گفت: بازار کار ممکن است علیرغم ضعفی که در کوتاه‌مدت به دلیل افزایش ابتلاء به بیماری کووید- ۱۹ تجربه می‌کند، قوی است و من فکر می‌کنم گزارش مشاغل آینده به علت تاثیر سویه اُمیکرون خیلی خوب نباشد اما صبر داشته باشید.

سال  ۱۹۵۳آخرین باری بود که نرخ بیکاری در ایالات‌متحده کمتر از سه درصد اعلام شد و نرخ بیکاری ۲.۵ درصد بود و این پایین‌ترین میزان از زمانی است که وزارت کار به طور منظم در سال ۱۹۴۸ آن را گزارش کرد.

بولارد اظهار کرد: از افزایش نرخ بهره در ماه مارس برای موقعیت بهتر سیاست پولی حمایت می‌کند اما اقدامات آتی به آنچه در اقتصاد و تورم رخ می‌دهد بستگی دارد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد