hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > رهاورد سفر رئیس جمهور برای ورزش استان بوشهر ۹۰ میلیارد تومان است

رهاورد سفر رئیس جمهور برای ورزش استان بوشهر ۹۰ میلیارد تومان است

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: از محل ششمین سفر استانی رئیس جمهور ۹۰ میلیارد تومان به پروژه‌های ورزشی این استان اختصاص یافت.

احمد بهروزیان‎‌فرد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از این میزان ۵۰ میلیارد تومان به ۲۵ فضای ورزشی نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بیش از۷۰ درصد تعلق گرفته است که پیش‌بینی شده تا ۶ ماهه نخست سال آینده این پروژه ها مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی خانه ژیمناستیک استان بوشهر نیز با ۲۲ میلیارد تومان اعتبار در سال گذشته اجرایی شد که روند احداث آن در دست اجرا است.

بهروزیان‌فرد ادامه داد: ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیز برای سالن ورزشی بانوان در گناوه اختصاص یافته است که با جذب این اعتبار نسبت به آغاز عملیات اجرایی پروژه اقدام خواهد شد.

وی عنوان کرد: برای احداث پیست موتور سواری نیز ۱۰هکتار زمین در محدوده جاده نیروگاه تامین شده و با جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

بهروزیان فرد گفت: در موضوع احداث پیست بین المللی قایقرانی در بوشهر نیز مخالفت‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر همچنان مانع تحقق این مهم است و با تداوم این رویکرد این پروژه از استان گرفته و در استانی دیگر احداث خواهد شد.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت پروژه انتظار می‌رود با یک رویکرد تعاملی و حفظ محیط زیست وضعیت اجرای این پروژه تعیین تکلیف شود.

بهروزیان‌فرد گفت: یکی از مشکلات استان بوشهر در حوزه ورزش نیز مربوط به فصل تابستان و در ارتباط با دستگاه‌های سرمایشی است که پنج میلیارد تومان اعتبار برای خرید و بهسازی دستگاه‌‎های سرمایشی سالن‌‏های ورزشی این استان اختصاص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: همچنین تا پایان امسال پروژه تامین روشنایی زمین چمن شهرستان‌‎های دیر، جم، بنک (کنگان) و بادوله (شهرستان دشتی) به بهره‎‌برداری خواهد رسید.

ششمین سفر استانی رئیس جمهوری و هیات دولت سیزدهم به استان بوشهر ۱۶ مهر ماه امسال انجام شد.

بوشهر در میان سه استان برتر کشور در شاخص برخورداری از زیر ساخت‌های ورزشی 

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: این استان با سرانه فضای ورزشی ۱.۱۶ مترمربع در بین سه استان برتر کشور در شاخص برخورداری از زیرساخت‌‎های ورزشی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در سال‌هایی نه چندان دور امکان برگزاری رویدادهای ملی در بوشهر بخوبی وجود نداشت ولی با احداث خوابگاه‌های ورزشی این مهم در مرکز استان با ظرفیت پذیرش بیش از ۲۰۰ ورزشکار و در ۹ شهرستان استان با ظرفیت پذیرش بیش از ۱۰۰ ورزشکار محقق شده است.

بهروزیان‎‌فرد ادامه داد: اکنون عسلویه تنها شهرستان فاقد خوابگاه ورزشی است که عملیات اجرایی خوابگاه ورزشی این شهرستان تا پیش از پایان سال اجرایی می‌شود.

وی عنوان کرد: استان بوشهر در ۱۵ رشته قابلیت برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی دارد که این مهم در رشته‎‌های آبی و ساحلی با چند رویداد ملی و بین المللی بخوبی محقق شده است.

۱۰ هیات ورزشی بوشهر در فدراسیون ها کرسی دارند

بهروزیان فرد افزود: در دوره‌های گذشته مجمع های ورزشی بوشهر بیشتر بدون حضور رئیس فدراسیون‌ها برگزار می‌شد که با ساز و کار انجام شده این مهم در بوشهر به استثنای موارد خاص تنها با حضور روسای فدارسیون‌ها برگزار می‌شود.

وی گفت: اکنون ۱۰ هیات ورزشی استان بوشهر در فدراسیون‌ها دارای کرسی هستند که این وزنه‌ای برای ورزش این استان محسوب می‌‍شود.

بوشهر جزو برترین‌ استان های کشور  در ورزش‌های ساحلی است

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر ادامه داد: این استان در رشته‌های مختلف ورزشی از جمله قایقرانی، دو و میدانی و فوتبال ساحلی عنوان‌‎های ارزشمندی کسب کرده و توانسته در عمده رشته‌‏های ساحلی جزو سه استان برتر کشور و یا حتی رتبه نخست قرار بگیرد.

بهروزیان‎‌فرد افزود: برای نمونه استان بوشهر در فوتبال ساحلی در چندین سال متوالی قهرمان و نایب قهرمان کشور شده به نحوی که اکنون بیش از ۵۰ درصد شاکله تیم ملی فوتبال ساحلی را بازیکنان بوشهری تشکیل می‎‌دهند.

تاثیر کرونا بر ورزش بوشهر

وی اظهار کرد: با این حال در ۲ سال اخیر کرونا خسارت‎‌هایی جبران‌ناپذیر به ورزش کشور و استان بوشهر وارد کرده است به شکلی که طی ۲۲ ماه عمده فضاهای ورزشی استان بوشهر تعطیل و با محدودیت زیاد در پذیرش ورزشکار مواجه بوده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر یادآور شد: استان بوشهر در ۲۲ رشته ورزشی قصد حضور در المپیاد ورزشی استعدادهای برتر کشور داشت که در رشته قایقرانی میزبانی به استان بوشهر واگذار شد ولی شرایط کرونایی مانع از برگزاری این رویداد شد.

وی عنوان کرد: تاریخ دقیق برگزاری این رویدادها همچنان به دلیل شرایط کرونایی نامشخص است که به محض بهبود شرایط، استان آماده حضور در این رویدادها است.

افزایش بیش از ۲ برابری آمار ورزشکاران سازمان یافته بوشهر

بهروزیان‎‌فرد ادامه داد: آمار ورزشکاران  استان بوشهر نیز در سال های اخیر از ۳۰ هزار ورزشکار سازمان یافته با افزایش حدود ۲ برابری به ۷۰ هزار ورزشکار رسیده است.

وی با اشاره به احداث فضای ورزشی در روستاهای فراتر از ۵۰۰ نفر جمعیت اظهار کرد: در روستاهای کم خانوار نیز با مشارکت دهیاری‌ها در تامین فضای ورزشی نسبت به تکمیل ۱۵۰ خانه ورزش روستایی اقدام شده است.

بهروزیان‎‌فرد ادامه داد: عمده استفاده از خانه های ورزش روستایی برای بانوان بوده زیرا آنها در فضای بسته آزادی بیشتری برای انجام ورزش های مورد علاقه خود دارند.

احداث سه پیست تارتان در استان بوشهر 

وی گفت: در ارتباط با پیست تارتان نیز استان بوشهر در مقطعی فاقد این پیست بود ولی اکنون در مرکز استان ۲ پیست احداث شده و پیست برازجان نیز تا پایان امسال آماده بهره‌برداری می‌شود.

بهروزیان فرد ادامه داد: در گناوه نیز با توجه به شمار زیاد دو و میدانی کار احداث پیست تارتان به عنوان مطالبه‌ای جدی مطرح بوده است که آغاز عملیات اجرایی این پروژه تا پایان سال جاری محقق خواهد شد.

ضرورت حمایت صنایع مستقر در بوشهر از ورزش این استان 

وی در ارتباط با وضعیت تیم‌‏های فوتبال شاهین و ایرانجوان بوشهر نیز اظهار کرد: تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر با روی کار آمدن شورای جدید و تمایل نداشتن آنها به تیم‌‎داری با مشکلاتی مواجه شد، این در حالی است که این تیم فصل گذشته تا هفته پایانی از شانس صعود به لیگ برتر برخوردار بود.

بهروزیان فرد افزود: تیم شاهین اکنون متعلق به شورا و شهرداری است که اداره کل ورزش حق دخالت در این تیم‏‌ را ندارد و در چند نوبت مزایده فروش امتیاز این تیم نیز خریداری برای آن پیدا نشد.

وی در ارتباط با رایزنی یکی از لیدرهای شاهین بوشهر با وزیر ورزش و جوانان اظهار کرد: در این راستا گزارش‎‌های مفصلی به وزارت ورزش و جوانان ارسال شده است که پس از بررسی نسبت به برگزاری نشست هم‌اندیشی برای حل مشکلات تیم فوتبال شاهین برگزار خواهد شد.

بهروزیان فرد ادامه داد: با همه این شرایط از شورا و شهرداری انتظار است تا تیم‌‎داری را به نحوی پیش ببرند که امتیاز تیم در لیگ یک بماند و سپس نسبت به تصمیم‌‎گیری اساسی برای آن اقدام کنند.

وی گفت: همچنین انتظار است ظرفیت‏‌های نفتی و گازی استان بوشهر به کمک ورزش بیایند تا تیم‌‏های پرطرفداری مانند ایرانجوان و شاهین عامری و قهرمانان ورزشی از حمایت لازم و موثر برخوردار شوند.

بهروزیان فرد ادامه داد: استاندار بوشهر نیز این موضوع را با جدیت دنبال می‎‌کند که انتظار است با پیگیری‌‎های انجام شده زمینه حمایت وزارت نفت از تیم‌‏های بوشهری محقق شود.

وی عنوان کرد: در برخی استان‎‌ها از جمله کرمان صنایع بخوبی به حمایت از ورزش استان خود پرداختند که این مهم باید در استان بوشهر نیز محقق شود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد