hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > نقشه دریایی ناوگروه‌های نداجا را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تهیه کردیم

نقشه دریایی ناوگروه‌های نداجا را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تهیه کردیم

رییس سازمان جغرافیایی وزارت دفاع گفت: برای عملیات‌هایی که ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش دارند ماموریت‌های مختلف آنها را پشتیبانی می‌کنیم که پشتیبانی از ناوگروه‌های ایرانی سن‌پترزبورگ و ونزوئلا از جمله آن بود که در کمترین زمان چارت‌های دریایی مورد نیازشان را تهیه کردیم.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از معاونت فرهنگی و روابط عمومی وزارت دفاع؛ امیر سرتیپ دوم مجید فخری در پنجمین کنفرانس بین المللی اقیانوس شناسی خلیج فارس افزود: بخشی از فعالیت های سازمان جغرافیایی طراحی و تولید در حوزه‌های مختلف چارت‌های دریایی و انواع محصولات ویژه نیروهای مسلح است که بخشی از آن در تعامل با سازمان بنادر و سازمان نقشه برداری کشور به بهره برداری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: برای عملیات‌هایی که ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش دارند ماموریت‌های مختلف آنها را پشتیبانی می‌کنیم که پشتیبانی از ناوگروه‌های ایرانی سن‌پترزبورگ و ونزوئلا از جمله آن بود که در کمترین زمان چارت‌های دریایی مورد نیازشان را تهیه کردیم تا وابستگی نیروی دریایی را به نقشه‌های خارجی تا حد امکان کم کنیم.

رییس سازمان جغرافیایی وزارت دفاع  افزود: انشاالله بتوانیم در یک همکاری مشترک این فرایند را با کشورهای همجوار به تعامل برسانیم.

سرتیپ فخری ادامه داد: طی معاهده ای منعقد شده با کشور عمان توانستیم نقشه برداری مرزی انجام دهیم و این می‌طلبید که تیم مشترک در دریا و زمین حاضر شوند که بتوانند این کارها را پیش ببرند.

وی با بیان اینکه سال ۹۷ کل مطالعات جغرافیایی، اقلیمی و عکسبرداری سواحل مکران توسط کارشناسان سازمان جغرافیایی انجام شد افزود: سواحل مکران و توسعه دریامحور کشور نیازمند همکاری همه دستگاهها است و امیدواریم با همکاری سازمانهای مربوطه بتوانیم حوزه اطلاعات مکانی را با داده‌های بیشتر تکمیل کنیم و زیرساخت توسعه را هر چه بیشتر فراهم آوریم.

پنجمین کنفرانس بین المللی اقیانوس شناسی خلیج فارس با حضور امیر سرتیپ دوم فخری رئیس سازمان جغرافیایی وزارت دفاع، علی جاویدانه سرپرست سازمان نقشه‌برداری کشور، سحر تاج بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس پژوهشگاه هواشناسی و علوم جنوب کشور و مهدی رهنما در سالن شهید امامی سازمان هواشناسی کشور برگزار شد.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد