hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > امام جمعه همدان: رفع مشکلات مردم با وحدت و انسجام میسر می‌شود

امام جمعه همدان: رفع مشکلات مردم با وحدت و انسجام میسر می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه اتحاد و انسجام بین مردم و مسئولان راهکار رفع مشکلات است، گفت: مردم فهیم و بابصیرت ایران با تقدیم جان و مال خود و با تمام وجود برای اسلام قیام کردند.

به گزارش ایرنا، آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» روز سه شنبه در آیین ویژه تجدید بیعت مدیران دستگاه های اجرایی استان همدان با ولایت که همزمان با ۱۲ بهمن و آغاز ایام فرخنده دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: برای غلبه بر مشکلات معیشتی و اشتغال جوانان باید همه مسوولان در کنار هم با برنامه‌ریزی مدون وظایف قانونی خود را تا حصول نتیجه پیگری و انجام دهند.

وی با بیان اینکه وظیفه ما در برابر شهدا و خانواده شهدا بسیار سنگین است، گفت: امروز نوبت مسؤولان است که با تمام وجود و توان در عرصه خدمت رسانی به مردم وارد میدان کار و تلاش شوند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با اشاره به تلاش رسانه‌های دشمن برای تطهیر دوره پهلوی، تصریح کرد: واقعیت‌های دوران طاغوت باید برای به خوبی برای مردم به ویژه نسل جوان و نوجوان تببین و تشریح شود تا نسلی که آن روزها را ندیده، بداند شرایط پیش از انقلاب چه بوده است.

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه در دوران پهلوی مردم هیچ جایگاهی در نظام نداشتند، اظهار داشت: حتی امروز نیز انسان نمی‌تواند تعابیری که شاه نسبت به مردم و انتخابات بیان می کرد را بازگو کند.

وی با تاکید بر اینکه مردم مفاسد را می‌دیدند و از آن آگاه بودند، افزود: فقط وضعیت اقتصادی کشور نیز در آن دوران مطرح نبود و مردم از عدم استقلال و عزت کشور ناراضی بودند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: افرادی که برخی از اوقات مسائلی را در کشور مطرح می‌کنند باید بدانند که شاه چگونه سفر می‌کرد و کشور در چه وضعیتی قرار داشت.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به تعطیلی کارخانه ارج در سال ۱۳۵۶، گفت: این سوال باید مطرح شود که نظام و انقلاب اسلامی کارآمد نیست یا نظامی که به خاطر یک پیچ، کارخانه‌ای با هشت هزار کارگر را تعطیل کرد.

وی با تاکید بر اینکه مردم فساد عمیق در دربار و دستگاه طاغوتی و ضدیت شاه با اسلام را می‌دیدند و  به خوی از آن آگاه بودند، گفت: مادر فرح پهلوی که زمان ورود به دربار حجاب داشت(باید تصاویر همین خانم بعد از مدتی که از ایران رفت را مشاهده کرد)، از تمایل شاه به تقویت بهائیت در کشور نقل می‌کند، چرا که می‌دانست که اگر این اتفاق محقق شود اسلام ضعیف خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه جامعه به درستی فهمید اگر کشور می‌خواهد رشد کند مردم باید همه‌کاره باشند، تصریح کرد: امام خمینی(ره) انقلاب نکرد که برخی آقازاده شوند و یا قدرت جا به جا شود، بلکه برای آن بود تا مردم همه‌کاره شوند.

آیت الله شعبانی موثقی تصریح کرد: البته همانطور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند گاهی اوقات گلایه‌مندی هایی وجود دارد، اما اگر در مقام مقایسه قرار بگیریم در عرصه‌های گوناگون نسبت به آن دوران شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه با وجود تمام تحریم‌ها و کارشکنی دشمنان جوانان این مرز و بوم در حال ساخت موشک نقطه زن و ماهواره هستند، گفت: در عرصه معنویت و فرهنگ نیز در خاطرات شاه این موضوع ذکر شده که برنامه و سیاست بر آن بوده تا فیلم‌های مستهجن خارجی در کشور پخش شود.

به گزارش ایرنا، استاندار همدان، معاونین و مدیران ستادی استانداری و همچنین مدیران دستگاه های اجرایی استان در نخستین روز از ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان دیدار و گفت‌وگو کردند.

مدیران اجرایی استان همدان در ادامه با حضور در گلزار شهدا، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهیدان با آرمان های والای امام راحل، رهبری معظم انقلاب و شهدا تجدید بیعت کردند.

نواختن گلبانگ انقلاب در مدارس استان همدان از دیگر برنامه هایی بود که امروز و در آغاز جشن های دهه فجر با حضور نماینده ولی فقیه در استان و استاندار برگزار شد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد