hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > معاون اول رییس‌جمهور رحلت آیت‌الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت

معاون اول رییس‌جمهور رحلت آیت‌الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت

محمد مخبر معاون اول رییس‌جمهور با تسلیت رحلت آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی تصریح کرد: بی‌تردید فقدان آن عالم ربانی که در عرصه‌های گوناگون مبارزات پیش از انقلاب اسلامی حضور داشتند و پس از پیروزی انقلاب نیز خدمات مهمی به نظام اسلامی کردند، ضایعه‌ای تاسف‌بار برای کشور است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رییس‌جمهور، محمد مخبر در پیام تسلیتی به مناسبت رحلت مرجع عالیقدر، حضرت آیت‌الله‌العظمی حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی نوشت: روح بلند مرجع عالیقدر آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی در جوار حق آرام گرفت و دل‌های بسیاری را در ایران اسلامی و جهان تشیع پریشان ساخت.

وی با تسلیت رحلت این عالم ربانی به مقام معظم رهبری، بیت و خانواده محترم آن مرحوم، مراجع عظام و حوزه‌های علمیه و تمامی ملت ایران و علاقه‌مندان وشاگردان آن فقیه وارسته، تصریح کرد: بدون تردید فقدان آن عالم ربانی که در میدان‌های گوناگون مبارزات پیش از انقلاب حضور داشتند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در جایگاه عضویت در شورای نگهبان و دیگر مسئولیت‌ها، خدمات مهمی به نظام اسلامی ارائه کردند، ضایعه‌ای تاسف‌بار برای کشورمان است.

معاون اول رییس‌جمهور در پایان پیام خود از درگاه خداوند متعال برای آن مرجع عظیم الشان، طلب رحمت و برای خانواده ایشان آرزوی صبر و آرامش کرد.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله‌العظمی حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی پس از دوره‌ای بیماری، شب گذشته در پی ایست قلبی در سن ۱۰۳ سالگی به ملکوت اعلی پیوست.

این فقیه اهل‌ بیت، از شاگردان برجسته آیات عظام بروجردی، حجت، خوانساری و گلپایگانی بود و مدتی نیز در نجف اشرف از آیات محمدکاظم شیرازی و محمدعلی کاظمی بهره برده بود و در مقطع حضورش در شورای استفتای آیت‌الله بروجردی، کتاب منتخب الاثر درباره امام زمان (عج) را به توصیه استاد خود نوشته است.

آیت‌الله صافی گلپایگانی که از او به‌عنوان «شیخ المراجع» یاد شده، سالیان متمادی در حوزه علمیه قم به تدریس و تحقیق و تألیف آثار گوناگون فقهی، کلامی و حدیثی پرداخت و عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و عضویت در شورای نگهبان و دبیری آن با حکم امام خمینی (ره) از جمله فعالیت‌های سیاسی این مرجع فقید بوده‌ است.

از این مرجع عالیقدر بیش از ۸۰ عنوان کتاب از جمله آثاری همچون منتخب‌ الاثر، اوقات الصلوات، بیان الاصول و ثلاث رسائل فقهیه برجای مانده که برخی از آنها جایزه کتاب سال ولایت و کتاب سال مهدویت را به دست آورده‌اند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد