hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > اقتصاد > مشکل گوشی‌های شیائومی با درج یک کد بر سیم کارت‌ اپراتورها رفع می‌شود

مشکل گوشی‌های شیائومی با درج یک کد بر سیم کارت‌ اپراتورها رفع می‌شود

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل کشور در واکنش به ممنوعیت واردات گوشی‌های شیائومی گفت: در این گوشی‌ها روش تماس با سر شماره‌های اضطراری تغییر کرده که یک تغییر فنی است و با درج یک کد بر سیم کارت‌ اپراتورها می‌توانند این موضوع را حل کنند.

امیر اسحاقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با ممنوعیت واردات گوشی‌های موبایل شیائومی اظهار کرد: از بین تولیدات جدید برندها که به کشور وارد می‌شود سازمان تنظیم مقررات بررسی کرده و با توجه به تغییراتی که در روش تماس با سر شماره‌های اضطراری این گوشی‌ها ایجاد شده از واردات آن جلوگیری می‌کند.

وی افزود: در آخرین اقدام سازمان تنظیم مقررات واردات سری mi11 شیائومی که از پرچم‌داران جدید شیائومی است را ممنوع کرده است. برندهای شیائومی، اوپو، ریلمی و بخشی از برند نوکیا گوشی‌های موبایل مقرون به صرفه روانه بازار کرده‌اند به طوری که این گوشی‌ها از نظر ظاهر و تکنیک مورد اقبال مردم قرار گرفته و عملاً مردم به این کالاها نیاز دارند.

کاهش سهم بازار گوشی‌های شیائومی پس از اجرای ممنوعیت واردات

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل کشور گفت: سهم بازار این کالاها در ایران پیش از اجرای ممنوعیت واردات به ۴۴ درصد رسیده بود. ممنوعیت واردات این گوشی‌ها در طول یکسال گذشته که بر مدل‌های جدید آن هم اعمال می‌شود، سهم این برندها را به کمتر از ۳۰ درصد رسانده که منجر شده بخشی از مردم و مصرف کنندگان از حق استفاده خود از این کالاها محروم شوند.

مشکل سرشماره‌های اضطراری را اپراتورها می‌توانند حل کنند

اسحاقی اضافه کرد: در این گوشی‌ها روش تماس با سر شماره‌های اضطراری تغییر کرده که یک تغییر فنی است و با درج یک کد بر سیم کارت اپراتورها می‌توانند این موضوع را حل کنند. این مشکل در کشور ما وجود نداشت اما چند سالی است این کدها از سیم کارت‌ها حذف و مسیر یافتن سر شماره‌های اضطراری از آنها حذف شده است.

وی ادامه داد: محصولات شیائومی در ۲۰ کشور دنیا تولید می‌شود که تجار ایرانی به دلیل شرایط تحریمی مجبورند از این کشورها خرید کنند. اما قوانین موجود منجر شده مردم از حق طبیعی خود محروم شوند. علاوه بر این با ممنوعیت واردات تعادل بازار به هم خورده و شاهد افزایش قیمت گوشی در بازار خواهیم بود. بازرگانان هم زمانی که با چنین سنگ اندازی‌هایی از طرف سازمان تنظیم مقررات مواجه می‌شوند رغبتی به واردات این کالاها نشان نداده و به واردات برندهای دیگر روی می‌آورند.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
برچسب ها
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد