hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > نحوه شستشوی لباس مخمل با دست و ماشین لباسشویی

نحوه شستشوی لباس مخمل با دست و ماشین لباسشویی

نحوه شستن هر پارچه برای سالم ماندن متفاوت است که اگر نکات مربوطه را رعایت کنید می توانید لباس را در طی مدت زمان طولانی تری بپوشید. مخمل یکی از انواع پارچه های است که در حین شستشو نیازمند مراقبت و توجه بیشتری می باشد. برای آشنایی با نحوه شستشوی لباس مخمل و نکاتی که باید در نظر داشته باشید، با ما در ادامه این مطلب همراه شوید.

به طور کلی برای شستن پارچه های مخملی بایستی توجه کافی داشته باشید چرا که چنگ زدن و خشن برخورد کردن با این پارچه می تواند به بافت آن آسیب بزند. شستشوی لباس مخمل به مانند دیگر پارچه ها نیست و برای زیبایی و تمیزی آن باید نکاتی را در نظر داشته باشید که در ادامه مطلب به معرفی آن ها پرداخته ایم.

آشنایی با نحوه شستشوی لباس مخمل

قابل به ذکر است که مخمل از دیگر پارچه های محبوب و بسیار گران قیمت است که برای شستشوی و نگهداری آن باید نکاتی را در نظر داشته باشید. همچنین این نوع بافت پارچه با طرفداران منحصر به فرد از مدل های متنوعی برای خانم ها و آقایان برخوردار است . هر چه از آسیب پذیری این پارچه بیشتر اطلاع داشته باشید، بایستی بیشتر مواظب آن در هنگام شستشو و یا استفاده باشید.

به طور کلی شستشوی این پارچه از دغدغه های اصلی کسانی است که لباس هایی با این جنس دارند. از این رو پیشنهاد می کنیم که همواره در حین شستشو به بافت آن ها توجه داشته باشید که آسیبی به آن ها وارد نشود.

بیشتر بخوانید: 

آشنایی با اصول شستن لباس های پشمی

با مفهوم علائم شستشوی لباس‌ها آشنا شوید


چگونگی شستشوی این پارچه با دست

اگر چه شستشوی این پارچه با دست از زحمت بیشتری برخوردار است اما گفتنی می باشد که در نهایت از ایجاد صدمه کمتری به این پارچه نیز برخوردار می شود. از این رو آستین ها را تا کرده و مرحله به مرحله از انجام این شستشو را با ما همراه شوید.

لباس را به پشت برگردانید:

پیش از انجام هر اقدامی پیشنهاد می شود که آن را به پشت باز گردانید تا سطح مخملی آن با دست درگیر نشده و آسیبی به آن وارد نشود. گفتنی می باشد که به علت اصطکاک موجود در حین انجام شستشوی دست با بافت نرم، آسیب قابل توجهی به این پارچه وارد می شود که پس از گذشت زمان نه چندان طولانی می بینید که دیگر پارچه سابق را ندارید.

از ۲ قاشق شوینده استفاده کنید:

این بدان معنا نیست که با قاشق مقدار شوینده را اندازه بگیرید اما توجه داشته باشید که استفاده مقادیر بیشتری از این شوینده ها می تواند بافت را آسیب برساند. از این رو کمی آب سرد به درون تشت بریزید و سپس در ازای پودر از مایع لباسشویی استفاده نمایید. پس از آن که لباس ها را پشت و رو به درون آب سرد خیس کردید می توانید تشخیص دهید که چه میزان مایع برای شستشوی آن ها مناسب است.

با آن به لطافت برخورد نمایید:

شستشوی این پارچه به کمک روش های نا مناسب می تواند لکه و کثیفی ها را از بین نبرد. همچنین باید انتظار داشت که نه تنها لباس به خوبی تمیز نمی شود، بلکه در نهایت به بافت آن آسیب و صدماتی به مراتب وارد می شود. از این رو با مهربانی به بافت پارچه دست بزنید و سعی نمایید با کف دست خود بر روی چرک و کثیفی ها بکشید تا به آرامی همراه آب و مایع لباسشویی برطرف شود.

به خوبی بشویید:

توجه داشته باشید که این نوع پارچه به خود مایع بیشتری می گیرد که از این رو در نحوه شستشوی آن باید توجه کافی داشته باشید تا به خوبی همه کف ها از بین برود. قابل به ذکر است که پارچه های مخمل با پرز های مرتفع و حجیم تر در هنگام شستشو کار را سخت تر می کنند. پس از آبکشی با آب سرد توجه داشته باشید که لباس به خوبی تمیز شده باشد.

 از پهن کردن آن به روی بند، اجتناب کنید:

اگر چه می توان پس از شستشو لباس مخمل آن را به روی پهن خشک نمایید اما پیشنهاد ما به شما این است که آن را به روی سطح صاف و نرمی پهن کنید، چرا که بند می تواند بر روی لباس گره های ریز و درشت ایجاد کند که به مراتب صاف کردن آن امری سخت است.


چگونگی شستن آن با ماشین لباسشویی

در صورتی که می خواهید لباس مخمل خود را با لباسشویی بشویید، پیشنهاد می کنیم از وسیله ای استفاده کنید که به راحتی دما و زمان آن با دست قابل تنظیم می باشد.

  • فقط یک نوع بافت:

به طور کلی خوب است که همه لباس های مخمل را با یک دیگر در لباسشویی بشویید و از دیگر جنس های لباس حتی اگر به مراتب لطیف بودند هم استفاده نکنید. همچنین توجه داشته باشد که به نسبت باید حجم کمتری آب برای شستشو استفاده گردد تا در نهایت آسیب کمتری به بافت مخمل وارد شود.

  • از مایع لباسشویی استفاده کنید:

همان طور که در ابتدا مطالعه کردید استفاده از مایع خیلی بهتر از پودر لباسشویی است و به خصوص آن که برخی از پودرها به دلیل عدم کیفیت به راحتی در آب حل نمی شوند و در آخر نیز بر روی بافت های پارچه به صورت دانه های سفید رنگ مشاهده می شوند.

  • یک دور خوب است:

لباس مخمل را نباید زیاد در لباسشویی قرار دهید و خوب است که زمان شستشوی آن را در چرخه کوتاهی تنظیم نمایید تا اطمینان پیدا کنید که پارچه مخملی نیازی نیست که بیش از اندازه به درون آن باقی بماند.

  • لباس ها را خیلی زود خارج کنید:

پس از آن که تایمر لباسشویی به پایان رسید بایستی هر چه سریع تر لباس ها را خارج نمایید و در اولین فرصت آن ها را به روی سطح صافی پهن کنید، چرا که هر چقدر لباس های مخمل بیشتر به درون لباسشویی باقی بمانند در نهایت نیز چروک ها آن به سختی از بین می رود.

از بین بردن لکه ها به چه روشی، انجام می گیرد

به طور کلی شستشوی لباس مخمل و از بین بردن لکه آن کار چندان سختی نیست و می توانید آن را در کوتاه ترین زمان به شرط آن که به دستی انجام دهید، از بین ببرید. توجه داشته باشید که هر چه مدت زمان باقی ماندن لکه ها به روی پارچه طولانی تر شود، در نهایت از بین بردن آن نیز سخت تر می شود. نحوه چگونگی انجام آن به صورت زیر می باشد:

  • در مرحله ابتدایی باید جرم ها را به زودی از بین ببرید و اجازه ندهید که در طی مدت زمان طولانی بر روی بافت مخمل باقی بماند. همچنین در این زمان توجه داشته باشید که جرم و لکه ها به روی لباس پخش نشوند که در نهایت کار سخت تری برای شستشوی لباس مخمل خود در پیش دارید.
  • در این زمان به چند دستمال مرطوب و تمیز نیاز خواهید داشت که باید تنها از یک جهت بر روی لباس بکشید تا آسیب چندانی به بافت آن وارد نشود. در این مرحله افزودن چندین قطره از مایع لباسشویی بسیار تاثیر گذار است و می تواند لکه ها را با سرعت بیشتری پاک کند.
  • از دستمال مرطوب دیگری برای از بین بردن مایع لباسشویی از روی پارچه استفاده کنید.
  • در این مرحله نیز صبر کنید تا پارچه به خوبی خشک شود که برای کمک به تسریع این فرایند می توانید از حوله های لطیف استفاده نمایید. بدین صورت که آن را به روی یا زیر پارچه قرار دهید تا در طی زمان کوتاه تری خشک شود.


امتیاز: 1 (از 1 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد