hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > اجازه تضییع حقوق گلستان را به برخی در استان مجاور نمی‌دهیم/ آشوراده و خلیج گرگان خط قرمز ماست

اجازه تضییع حقوق گلستان را به برخی در استان مجاور نمی‌دهیم/ آشوراده و خلیج گرگان خط قرمز ماست

ایسنا/گلستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار با انتقاد از عملکرد برخی ادارات و نهادهای استان مازندران به ویژه شهرستان بهشهر، گفت: اجازه نمی دهیم یک نهاد در استان مجاور حقوق مردم استان را ما تضییع کند.

سید محمد دهنوی امروز در جمع خبرنگاران و اهالی رسانه استان گلستان با اشاره به موضوعات مطرح شده پیرامون خلیج گرگان و جزیره آشوراده، اظهار کرد: برای ما همواره قانون و رعایت پارچوب های قانونی اولویت اصلی و همیشگی بوده و هیچ گاه بر خلاف آن حرکتی نکرده و نمی کنیم.

وی با بیان اینکه هر گونه اقدام و مداحله ای در حوزه خلیج گرگان و جزیره آشوراده باید با مصوبه و هماهنگی شورای عالی تالابهای کشور و شورای راهبری مشترک استانهای مازندران و گلستان صورت بگیرد، افرود: بر خلاف همه آنچه به صورت هیاهوی رسانه ای مطرح شده عزیزان ما در استان مجاور بدون هماهنگی و اخذ مصوبه از این دو مجرا اقدام به مداخله کرده اند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با تاکید بر اینکه با وجود این مداحله غیرقانونی یکی از نهادهای شهرستان بهشهر از برخی نهادهای استانهای گلستان شکایت کرده است، خاطرنشان کرد: متاسفانه وقتی ما و رسانه های استان نحابت به خرج می دهیم باعث می شود تا یک نهاد در یک شهرستان با نادیده گرفتن منافع یک استان از این گونه اقدامات نیز انجام دهد.

دهنوی با اشاره به اینکه ما مجددا بر قانون و راه قانونی برای حل مشکلات فی مابین تاکید می کنیم، گفت: مردم عزیز استان گلستان بدانند به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد با اقدامات غیرقانونی حقوق مردم استان تضییع و آینده اقتصادی، گردشگری و زیست محیطی استان گلستان نادیده گرفته شود.

وی با درخواست از همگان برای رعایت قانون و توجه به مفاد قانونی پیرامون مداحلات در دریای خزر و خلیج گرگان، تصریح کرد: تردیدی نداشته باشید که مردم شریف و مدیران استان گلستان نیز ظرفیت هایی برای این گونه اقدامات داشته اند اما هیچ گاه به خود اجازه نداده اند که سرنوشت و حقوق دیگران را تحت الشعاع قرار داده و از مسیر تفاهم، دوستی و قانون خارج شوند اما این به معنای گذشتن و بی تفاوتی نسبت به حقوقشان نیست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان همچنین با اشاره به حضور تعدادی از شرکت های زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی یا همان شستا در گلستان، اضافه کرد: تلاش می کنیم تا این حضور تخصصی در حوزه هایی از جمله گیاهان دارویی و مزیت های رقابتی استان گلستان باشد.

به گزارش رویداد ایران به نقل از ایسنا استاندار گلستان نیز پیش از این گفته بود چون موضوع خلیج گرگان و جزیزه آشوراده مطالبه کل مردم گلستان، مجمع نمایندگان و نماینده ولی فقیه در استان است به هیچ وجه در برابر منافع گلستان در این موضوعات کوتاه نخواهم آمد.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد