hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > نماینده مجلس: گردشگری و صنایع‌دستی باید به جایگاه بالاتری در اقتصاد کشور برسد

نماینده مجلس: گردشگری و صنایع‌دستی باید به جایگاه بالاتری در اقتصاد کشور برسد

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت گردشگری و صنایع‌دستی در اشتغالزایی، ارزش‌آفرینی و ثروت‌سازی نقش بسزایی دارند و باید به جایگاه بالاتری در اقتصاد کشور برسد.

غلامعلی کوهساری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا در حاشیه بازدید از غرفه استان گلستان در نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تهران اظهار داشت: نمایشگاه های تخصصی محل آشنایی فعالان حوزه و آغاز همکاری‌های جدید برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های متقابل است. همچنین مردم با حضور در این نمایشگاه با نقاط مختلف و جاذبه‌های کمتر شناخته شده گردشگری و صنایع دستی ایران آشنا می‌شوند که می‌تواند در تقاضای گردشگری و برنامه‌های سفر آنها در فصل‌های سفر موثر باشد.

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس گفت: سومین بار است که از نمایشگاه تخصصی گردشگری بازدید می‌کنم در این دوره به رغم شرایط خاص کرونا و رکود صنعت گردشگری در دو سال گذشته نمایشگاه رونق خوبی دارد که باید از متولیان صنعت گردشگری و صنایع‌دستی کشور تشکر کرد.

کوهساری خاطرنشان کرد: استان گلستان دارای ظرفیت‌های ویژه گردشگری و فرهنگی است که باید بیشتر معرفی شود غرفه استان در این دوره خیلی جذاب‌تر شده است محتوای خوبی هم ارایه شده است، امیدوارم در رویدادهای آتی هم بتواند ظرفیت‌های گردشگری را به علاقه‌مندان معرفی کند.

استان گلستان قطب‌های گردشگری کشاورزی

کوهساری با اشاره به رونق گردشگری کشاورزی در استان گلستان در یک دهه گذشته،‌ گفت: این استان می‌تواند یکی از قطب‌های اصلی گردشگری کشاورزی کشور معرفی شود همچنین باتوجه به همجواری و روابط استان با کشورهای همسایه به راحتی می‌تواند مقصد گردشگران خارجی باشد. همچنین گلستان می‌تواند در حوزه گردشگری سلامت، گردشگری دریایی و آبی، گردشگری ورزشی و طبیعت‌گردی مقصد گردشگران داخلی خارجی باشد.

صنعت گردشگری و صنایع‌دستی در اشتغال زایی، ارزش‌آفرینی و ثروت‌سازی نقش به سزایی دارد و باید به جایگاه بالاتری در اقتصاد کشور برسد. گردشگری می‌تواند جایگزین صنعت نفت شود حتی بدون در نظر گرفتن گردشگر ورودی و فقط با تمرکز بر گردشگر داخلی و تامین تقاضای داخلی، باعث رونق در اقتصاد کشور شود

نماینده مردم رامیان و آزادشهر در مجلس، تنوع قومی و فرهنگی و آیین‌های و میراث ناملموس فرهنگی گلستان را از مزیت‌های استان دانست و افزود: اگر مردم با این جاذبه‌های متنوع آشنا شوند قطعا گلستان را به عنوان یکی از مقصدهای گردشگری سفر انتخاب می‌کنند که در رونق اقتصادی این استان و کشور اثرگذار خواهد بود.

پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و سی‌وپنجمین نمایشگاه صنایع‌دستی تهران صبح روز شنبه - نهم بهمن ۱۴۰۰- با حضور سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محمدرضا دشتی اردکانی رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی و شماری از سفیران کشورهای خارجی در تهران، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد. این نمایشگاه تا سه‌شنبه - ۱۲ بهمن - به مدت ۴ روز دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا، از ساعت ۹ تا ۱۷ از این نمایشگاه بازدید کنند.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد