hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > خبرها > هجمه روانی دشمنان در فضای مجازی با ارتقای سواد رسانه خنثی می‌شود

هجمه روانی دشمنان در فضای مجازی با ارتقای سواد رسانه خنثی می‌شود

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: تصویرسازی غیرواقعی دشمن از ایران در فضای مجازی و رسانه‌های غربی و هجمه‌ روانی آنان با ارتقای سواد رسانه‌ای جامعه خنثی می‌شود.

به گزارش ایرنا، سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف روز دوشنبه در آیین اختتامیه و معرفی نفرات برتر ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر قزوین، افزود: سواد رسانه ای موجود در جامعه در تراز انقلاب اسلامی نیست و باید برای ارتقای این سواد تلاش کنیم تا در دام عملیات رسانه ای دشمنان قرار نگیریم.

این مسوول با اشاره به شکست های پی در پی آمریکا در خاورمیانه،گفت: دشمن پس از ناکامی در رسیدن به نقشه های خود در حوزه رسانه ای در حال دست و پا زدن است و می کوشد مباحث حاشیه ای و دو قطبی های ساختگی را ایجاد کند تا اذهان و افکار عمومی را به انحراف بکشد و مردم را ناامید کند.

سردار شریف با بیان اینکه دشمن با به کارگیری ابزار رسانه تلاش دارد تا تصویری غیر واقعی از دستاوردها و جریانات انقلاب مانند دفاع مقدس به نمایش بگذارد،افزود: اگر دیر بجنبیم و هوشمندانه در بیان دقیق روایت ها اقدام نکنیم جای ما با صدام عوض می شود.

وی با اشاره به هجمه دشمنان در طول ۴۳ سال انقلاب، افزود: اگر فشارهایی که دشمنان به میهن اسلامی در این سالها وارد می کردند به هر کشور و جامعه ای تحمیل می شد ده ها بار فرو می پاشید اما به دلیل اتصال ملت ما با فرهنگ عاشورا و پیوند با ولایت، این توطئه ها یکی پس از دیگری خنثی شد و ما هر روز مقتدرتر از گذشته شده ایم.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یاد سردار دل ها را نیز گرامی داشت و گفت: حاج قاسم سلیمانی، دنیا را انگشت به دهان کرد و اندیشکده های نظامی غرب در حال مطالعه این موضوع هستند که چطور داعش با آن همه تجهیزات نظامی و امکانات مالی نتوانست به هدف خود که فروپاشی نظام سیاسی سوریه و در ادامه شکست محور مقاومت بود دست یابد و سربازان مقاومت با دلدادگی به سرباز انقلاب اسلامی -حاج قاسم- توانستند بر این جریان تکفیری صهیونیستی و تروریستی پیروز شوند.

وی با اشاره به تحریم های آمریکا علیه ایران و با بیان اینکه هیچ مانعی در برابر اراده پولادین فرزندان انقلاب اسلامی قادر به مقاومت نیست،افزود: آمریکا همه تلاش خود را به کار گرفت تا با اعمال تحریم ها اجازه وارد شدن بنزین مورد نیاز به ایران را ندهد اما به همت قرارگاه خاتم و تلاش متخصصان داخلی ظرف مدت کوتاهی بنزین در داخل تولید شد و حتی صادرکننده بنزین شدیم.

سردار شریف در بخش دیگری از صحبت های خود، گفت: باید توجه داشت که دشمن می خواهد با تصویرسازی نادرست و غیرواقعی و بزرگ نشان دادن ناداشته ها و کوچک نشان دادن داشته هایمان به ما القا کند که حاکمیت دینی کارامدی لازم را برای اداره یک جامعه ندارد.

وی ادامه داد: منکر برخی نارسایی ها از جمله در مسایل معیشتی نیستیم که قابل حل هستند چرا که در گذشته مسایل بزرگتری را حل کردیم ولی باید به دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی به ویژه در زیر سلطه نبودن و استقلال و آزادی توجه داشته باشیم.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبریک دهه فجر و با بیان اینکه انقلاب ما در زمانی به پیروزی رسید که جهان به ۲ اردوگاه غربی و شرقی تقسیم شده بود،اظهار داشت: دشمنان پس از انقلاب اسلامی به صورت جدی تلاش کردند نظام دینی در کشورمان شکل نگیرد و تئوری ولایت فقیه که خارج از گفتمان دوقطبی آن زمان دنیا بود پیاده نشود.

این مسوول ادامه داد: قدرت گفتمانی غرب و شرق به رهبری آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی به حدی زیاد بود که توانست در یک جغرافیای واحد با یک ملت و فرهنگ مانند کره و آلمان دو گفتمان را حکمفرما کند.

سردار شریف اظهار داشت: این قدرت ها با ظهور قدرت و گفتمان جدید به نام انقلاب اسلامی مخالف بودند و تلاش می کردند این گفتمان جدید را در داخل مرزهای کشور مچاله کنند اما شاهد بودیم که یکی از این قدرت ها سالها پیش با پیش بینی اعجاز گونه امام (ره) از بین رفت و دیگری نیز رو به اضمحلال گذاشته است.

وی با بیان اینکه امروز شاهد فروپاشی اخلاقی غرب بوده و آثاری از فروپاشی سیاسی و نظامی آمریکا را نیز می بینیم،افزود: در خصوص آمریکا نیز مقام معظم رهبری فرمودند که جوانان و مردم این سرزمین راه دیگری را پیش خواهند رفت و شاهد فروپاشی رژیم سیاسی این کشور خواهیم بود که تحقق این اتفاق دور نیست.

سردار شریف همچنین با اشاره به ۴۳ سال توطئه دشمنان به سرکردگی آمریکا علیه انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: علت اصلی تهاجمات امنیتی، سیاسی،فرهنگی و رسانه ای آمریکا علیه انقلاب و نظام ما این است که آنها نمی خواهند بپذیرند یک گفتمان و قدرت دینی در دنیا جریان سازی کرده و مقتدر شود.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به برکت هدایت های مقام معظم رهبری و بصیرت و ولایتمداری مردم از همه توطئه های دشمن عبور کردیم و امروز تبدیل به یک قدرت در عرصه بین الملل شده ایم.

سردار شریف با تبریک ایام سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: دهه مبارک فجر فرصت خوبی برای بازخوانی اتفاقات و رخدادهای پیش آمده در تاریخ انقلاب اسلامی به شمار می رود.

مسوول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به برگزاری شش دوره جشنواره رسانه ای ابوذر، گفت: با همت سازمان بسیج رسانه در همه جای کشور شرایط جدیدی برای کشف استعدادهای حوزه رسانه با برگزاری جشنواره رسانه ای ابوذر فراهم شده است.

امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد